کد خبر: ۱۵۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰
مدیرکل زندان های فارس:

توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، از اولویت های کاری مسؤولین در زندان ها باشد

ابراهیمی در شورای اداری و برنامه ریزی زندان های استان فارس که با هدف ارتقای سطح خدمات به زندانیان و بهبود روند امور زندانبانی برگزار شد، گفت: توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، یکی از اولویت های کاری مسؤولین در زندان ها باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس امروز ۹ آذر در نشست شورای اداری و برنامه ریزی زندان های استان با اشاره به نکات مورد تأکید رئیس سازمان زندان ها گفت: نظارت بر امور اصلاحی و تربیتی، تمرکز بر نظم و انضباط کاری، ارتقای امنیت با تدابیر لازم امنیتی و رعایت حقوق شهروندی زندانیان به صورت هدفمند و مستمر باید مورد توجه همکاران در استان قرار گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه باید مطالعه و اجرای دقیق آیین نامه جدید سازمان زندان ها در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: کادر سازی، جانشین پروری و تفویض امور به کارکنان زیرمجموعه از اولویت های مدیران ستادی و زندان ها باشد. 

مدیرکل زندان های فارس اظهار کرد: آموزش نقش مهم و تأثیرگذاری در توانمندسازی کارکنان دارد و از ارکان مهم تربیت نیروی کارآمد در سازمان آموزش است و برای آموزش و توانمند سازی کارکنان، برنامه ریزی و از نیروها صیانت کنید و با متخلفین هم باید برخورد جدی شود.

ابراهیمی یادآور شد: از ظرفیت گروه های جهادی در زندان ها با رعایت موازین قانونی استفاده کنید و توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، یکی از اولویت های کاری مسؤولین در زندان ها باشد. 

وی تأکید کرد: بستر اصلی اصلاح و تربیت در زندان ها، حرفه آموزی و اشتغال است اگر زندانی در زندان مشغول باشد فرصتی برای ایجاد ناامنی ندارد اشتغال مولد و نشسته در اندرزگاه ها توسعه یابد و زندانیان باز ساماندهی شوند. 

مدیرکل زندان های فارس اضافه کرد: توجه به آموزه های دینی، برپایی نمازجماعت، فعالیت های فرهنگی و تربیتی همچون هنردرمانی و ورزش از دیگر اولویت های برنامه های اصلاحی و تربیتی باشد. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه با همه محدودیت ها، اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده است گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران توانمند در استان، کارهای بزرگی با همه محدودیت ها انجام شده است اما کافی نیست و غیرممکن ها باید ممکن شوند. 

در ادامه معاونان، مسؤولین ستادی و رؤسای زندان ها مشکلات، پیشنهادات و نظرات حوزه کاری خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان