کد خبر: ۱۵۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

ازکشف کالای قاچاق 6 میلیاردی در فارس تا دستگیری سارق اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در مرودشت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

توقيف خودرو 30 میلیاردی قاچاق در باغ 

فرمانده انتظامي استان از توقيف یک سواري لندكروزر 30 میلیارد ريالي قاچاق در بازرسي از يك باغ شخصي در يكي از روستاهاي شيراز خبر داد.ص

سردار "رهام‌بخش حبيبي" اظهار کرد: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند یک خودرو لندكروزر قاچاق در باغي در يكي از روستاهاي شيراز نگهداري می‌شود كه رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي خاطر نشان كرد: ماموران سريعا ضمن هماهنگي با مراجع قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن باغ موفق شدند يك سواري لندكروزر قاچاق و فاقد هر‌گونه مدارك گمركي را كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه تلاش براي شناسايي و احضار مالك ادامه دارد، گفت: برابر نظر كارشناسان مربوطه ارزش خودرو مكشوفه، 30 میلیارد ريال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق 6 میلیاردی در فارس

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از کشف گردو و فندق خارجي قاچاق به ارزش 6 میلیارد ریال خبر داد. 

 "ابراهيم يگانه"، بیان کرد: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز حين اجراي ايست و بازرسي مقطعی در محور مواصلاتی "بندرعباس-شيراز" به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از آن خودرو موفق به کشف 2 هزار و 250 كيلوگرم گردو و يك هزار و 440 كيلوگرم فندق خارجی قاچاق شدند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه 6 میلیارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا يك نفر دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

ناكامي قاچاقچي گوسفند در"لامرد"

فرمانده انتظامي "لامرد" از توقيف يك دستگاه کاميون حامل 107 رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

 "مهراب زارع‌پور"، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی لامرد حين كنترل خودروهاي عبوري در یکی از محور مواصلاتی این شهرستان به يك دستگاه کاميون حامل احشام مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين کاميون‌ 107 رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل كشف و راننده نيز با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "لامرد" با اشاره به اينكه ارزش احشام کشف شده برابر نظر كارشناسان، 3 میلیارد و 210 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان مي‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در اين زمينه را با شماره تلفن 110 به پليس گزارش دهند.

توقيف ساينا و كشف هروئين در"سپيدان" 

فرمانده انتظامي "سپيدان" از توقيف سواري ساينا و كشف 11 كيلو و  50 گرم هروئین در آن شهرستان خبر داد. 

 "احمد فداكار"  بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان "سپيدان" در اجراي طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر، حين كنترل خودروهاي عبوري در محور "شيراز-سپيدان" به يك خودرو ساينا مشكوك و آن را با اقدامات فني و تخصصي متوقف كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودرو 11 كيلو و 50 گرم هروئين كه به طرز ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف سواري جاسازي شده بود كشف كردند.

فرمانده انتظامي "سپيدان" تصريح كرد: در اين رابطه راننده دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در "مرودشت"

فرمانده انتظامی "مرودشت" از دستگیری سارق اماکن خصوصی و كشف 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

 "فرشید زینلی" داظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان مرودشت، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری "12بعثت" قرار گرفت.

وي افزود: ماموران کلانتری با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند در اين خصوص يك سارق حرفه‌اي را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتظامی "مرودشت" ادامه داد: پس از انجام بازجويی‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم به 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

 "زینلی" با بیان اينكه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طريق روانه زندان شد، تصريح كرد: بدون مشارکت و همراهی شهروندان حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از مردم تقاضا می‌شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هرگونه تردد مشکوک خودرو و افراد ناشناس را بلافاصله از طریق شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.

کشف 7 دستگاه ماینر قاچاق در "لارستان"

فرمانده انتظامی "لارستان" از کشف 7 دستگاه ارز ديجیتال قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 300 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.   
 
 "داود امجدی"، بيان كرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگا‌‎هاي استخراج ارز دیجیتال در منزل خود می‌کند كه موضوع با جدیت در دستور کار ماموران کلانتری 11 شهید ساریخانی قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل 7 دستگاه ماینر قاچاق همراه با سایر متعلقات مربوطه کشف كردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق 2 میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است.

 "امجدي" از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

خودرو حامل چوب قاچاق توقيف شد

فرمانده انتظامي "کوار" از کشف يک تن و 300 کيلوگرم هيزم جنگلي قاچاق در بازرسي از یک دستگاه وانت نیسان خبر داد.

 "سیدرحمان هاشمی"، بيان كرد: مأموران انتظامي "کوار" حين کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به یکدستگاه وانت نیسان  حامل چوب مشكوك و با اقدامات فني و تخصصي آنها را توقيف كردند.

وي با بيان اينکه  در بازرسي از اين خودرو يک تن و 300 کيلوگرم هيزم جنگلي قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش هيزم‌هاي مکشوفه را 850 ميليون ريال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامي شهرستان کوار خاطر نشان کرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

محل دپو کالاي قاچاق در قائمیه لو رفت

فرمانده انتظامي شهرستان "کوه چنار" از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 ميليون ريال خبر داد.

 "لطف‌الله محمّدی"  بيان كرد: در پي کسب خبري مبني بر دپو کالاي قاچاق در يكي از محلات قائميه، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان "کوه‌چنار" تصريح كرد:‌ ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 20 عدد شافت تریلی، 20 عدد بکس بادی و 408 عدد انبر قفلی خارجي قاچاق کشف كنند.

 "محمدي" با بيان اينكه کارشناسان ارزش کالاهاي مکشوفه را یک میلیارد و 200 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين راستا یک نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده به مقام قضائي معرفي شد.

اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در "خرامه"

فرمانده انتظامي "خرامه" گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

 "زمان‌اله کریمی"  بيان کرد: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در راستاي برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنيت، با بهره‌گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح ماموران با شناسايي منازل، پاتوق‌ها و محل‌هاي فعاليت خرده فروشان و همچنين كنترل محورهاي مواصلاتي، موفق شدند ضمن كشف 7 كيلو و 280 گرم انواع مواد مخدر، 7 نفر خرده فروش و معتاد را نيز دستگير و جمع‌آوري کنند.

فرمانده انتظامي "خرامه" ادامه داد: توقیف 30 دستگاه خودرو و 25 دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری 5 سارق و کشف 9 فقره انواع سرقت از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح بود.

 "کریمی " تأکید کرد: اجرای طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنيت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

کشف يك میلیارد ریال کالای قاچاق در "ممسنی" 

فرمانده انتظامی "ممسنی" از کشف يك میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک خودرو وانت پراید خبر داد. 

 "محمد نیکبخت" در تشریح جزئیات این خبر بيان كرد: مأموران انتظامی "ممسنی" هنگام ایست و بازرسی مقطعي در محورهاي مواصلاتي به یک خودرو وانت پراید مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از این خودرو 2 دستگاه یخچال فریزر قاچاق كشف و راننده نيز به مرجع قضائي معرفي شد، بيان كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌‍‌اند.

کشف احشام قاچاق در "خنج"

فرمانده انتظامی "خنج" از کشف 59 راس گوسفند قاچاق در اين شهرستان خبر داد.  

 "محمد بردبار" ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق احشام، روز گذشته ماموران انتظامي حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 59 راس گوسفند قاچاق كشف و راننده نيز دستگير شد، افزود: كارشناسان ارزش احشام مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

کشف 38 دستگاه موتورسیکلت سرقتی در "فسا"

فرمانده انتظامی "فسا" از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و کشف 38 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در آن شهرستان خبر داد.

 "محمدهاشم قسام" ، اظهار داشت: در اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها، کارشناسان پلیس آگاهی از ابتداي سال جاري تا كنون 253 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیفی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی افزود: با کارشناسی وسایط نقلیه و استعلام از سامانه پلیس، 38 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و  6 متهم در اين خصوص دستگیر شدند.

فرمانده  انتظامی شهرستان فسا از تحویل موتورسیکلت‌های کشف شده به مالکان خبر داد و اظهار کرد: متهمان دستگیر شده روانه دادسرا شدند.

 "قسام" با اشاره به اینکه طرح سرکشی از پارکینگ‌ها به صورت مستمر اجرا می‌گردد، از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول ایمنی به منظور پیشگیری از سرقت وسایط نقلیه، هرگونه مورد مشکوک را به پلیس 110 گزارش کنند.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان