کد خبر: ۱۵۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰
معاون اول قوه قضاییه:

واکاوی تفکر بسیجی توسط حقوقدانان یکی از ضروریات است/ ایثار و شهادت مبنای انجام وظیفه تمام ارکان حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام مصدق واکاوی تفکر بسیجی توسط حقوقدانان یکی از ضروریات دانست و گفت: بسیج تمدن ساز است. حقوقدانان مسائل مهم مملکتی را در دستور کار قرار دهند و برای آن برنامه تهیه کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در «نخستین یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور» که شامگاه چهارشنبه شب ۱۰ آذر ماه در شهر مقدس شیراز سومین اهل البیت (ع) برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه ای است که با خون شهدا آبیاری شده و امروز به عنوان شجره طیبه تنومند در برابر همه استکبار ایستاده است.

وی افزود: تمام ارکان حاکمیتی جمهوری اسلامی اعم از نظام قانون گذاری، اجرایی و قانون اساسی و همه نظام های ارکان حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای ایثار و شهادت انجام وظیفه می کنند.

حجت الاسلام مصدق، شهدا را بزرگان این نظام و کشور دانست و بزرگداشت آنان را مایه افتخار اعلام کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، یاد شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین امروز اعمال و رفتار مسئولان نباید باعث فراموشی آرمان های شهدا شود. 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه طی این چهل و اندی سال در برخی از مقاطع فراموشی یاد شهدا احساس شد، تاکید کرد: علامت حیات فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه، میزان پایندگی مسئولان و کارگزاران نظام به آرمان های شهدا است.

وی با بیان اینکه «پایبندی به آرمان های شهدا» با شعار محقق نمی شود، افزود: کارگزاران باید خود را با آرمان های شهدا و با وضعیت ۸۰ میلیون نفر در جمهوری اسلامی ایران تطبیق بدهند. 

بنابه گفته این مقام مسئول، بیانیه گام دوم باید در مدارس و دانشگاه ها تبیین و حتی تدریس شود بنابراین وظیفه همه اقشار جامعه در این بیانیه، شفاف مطرح شده است؛ این بیانیه عادی و معمولی نبوده و در این بیانیه تاکید شده است که قوه قضائیه چگونه باید عمل کنند و مردم چه حقوقی دارند. 

حجت الاسلام مصدق با اشاره به اینکه وکلا و قضات باید در چارچوب وظایف و اختیارات بیانیه گام دوم انقلاب را مورد تبیین قرار دهند، گفت: تبیین حقوق گام دوم انقلاب وظیفه ما است و حق مردم در مشارکت فعالیت های امدادی، خیر خواهنانه و... باید تبیین شود. 

معاون اول قوه قضاییه، کمک و زحمات مردمی و بسیجیان در دوران کرونا را مورد تقدیر و ستایش قرار داد و اظهار کرد: یکی از کار های اساسی دستگاه قضا این است که تفکر بسیجی را برای جامعه معنا کنیم. 

این مقام مسئول تصریح کرد: باید از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کرد که زمینه را برای جذب جوانان به بسیج فراهم نموده است چراکه در جامعه امروز ما این جوانان نقش آفرینی می کنند.

وی واکاوی تفکر بسیجی توسط حقوقدانان یکی از ضروریات دانست و گفت: بسیج تمدن ساز است. حقوقدانان مسائل مهم مملکتی را در دستور کار قرار دهند و برای آن برنامه تهیه کنند. 

حجت الاسلام مصدق تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور معیشت است و حقوق دانان می توانند در حل این معضل موثر واقع شوند. 

معاون اول قوه قضاییه تفکر غلط دستگیری ایرانیان خارج از کشور با ورود به ایران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: زمینه برای حضور ایرانیان مقیم خارج کشور در ایران فراهم است و کسانی که دغدغه وطن دارند، می توانند وارد کشور بشوند. 

وی با اشاره به اینکه امروز افتخار می کنیم بسیاری از وکلا درطراز انقلاب هستند، بیان داشت: تفرقه توطئه دشمن است و حقوقدانان باید بدانند که حل مسائل مهم کشور در بحث و گفتگو باید در راس امور قرار بگیرد و باید از مسائل حاشیه پرهیز کرد.

بنابه گفته این مقام مسئول، کارگزاران در هر سمتی باید خود را با مردم تطبیق بدهند و با شعار این موضوع تحقق نخواهد یافت. 

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: نمی توان در خانه لاکچری زندگی کرد و به پایبند به آرمان های شهدا بود؛ امروز مجلس به فرموده رهبر انقلاب، انقلابی است. دولت نیز جهادی به میدان آمده و قوه قضاییه نیز تمام همکاری را دارد بنابراین کار با روحیه و تلاش مضاعف در حال انجام است.

امروز امید ما به خداوند است و بنابراین با پای کار آمدن تمامی قوای کشور، پروردگار عنایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان