کد خبر: ۱۵۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
گفتگو "شیرازه" با کارآفرینان برتر استان فارس؛

ایجاد اشتغال مستمر توسط بانویی از جنس تلاش/ کارگاه های خورد در انتظار خدمات تسهیلاتی جهت توسعه هستند

برزگر بیان کرد: این کارگاه با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان به خصوص بانوان بی سرپرست و بد سرپرست راه اندازی شد، چرا که این قشر به شدت نیازمند به فعالیت اقتصادی و تامین معیشت خود هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در دورانی که رکود اقتصادی و عدم حمایت کافی از تولید کنندگان باعث روی گردانی مردم از تولید و کارآفرینی و استقبال از بازار های سرمایه نظیر بورس و رمز ارز ها یا در بعضی موارد دلالی یا واسطه گیری شده است، ارزش تولید بیش از پیش نمایان و قابل تقدیر است.

در سال های گذشته نیز شاهد تاکیدات وافر و رهنمود های بسیار فراوان رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از کارآفرینان و اقتصاد مقاومتی با شعار هایی نظیر جهش تولید، رونق تولید، و شعار امسال که تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است در راستای ایجاد روحیه تولیدگری و رفع موانع موجود در این زمینه بوده ایم.

به همین منظور پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به سراغ تولید کنندگان و کارآفرینان برتر استان فارس در زمینه های مختلف رفته تا ضمن تقدیر از فعالیت های موثر آن ها در زمینه تولید و اشتغال، پای صحبت آن ها برای انعکاس مشکلاتشان بنشیند و صدای مشکلات آن ها باشد.

برزگر که از بانوان توانمند و کارآفرین استان فارس است در گفتگو با خبرنگار شیرازه بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به یک سال است که کارگاه خیاطی ویژه زنان بی سرپرست یا بد سرپرست را با هدف ایجاد روحیه و انگیزه فعالیت و اشتغال جهت استقلال معیشتی این بانوان راه اندازی کردیم.

این کارآفرین نمونه به کمک های وافر بسیج سازندگی در ایجاد کارگاه خیاطی اشاره کرد و گفت: نیمی از هزینه های راه اندازی و فعال‌سازی کارگاه خیاطی را بسیج سازندگی سپاه فجر فارس متقبل شد و توانستیم در پیاده سازی اهداف و ایده هایی که از مدت ها پیش در سر داشتم نیز گام برداریم.

وی از هدف راه اندازی این کارگاه خیاطی جهت کمک به اشتغال بانوان سخن گفت و افزود: این کارگاه با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان به خصوص بانوان بی سرپرست و بد سرپرست راه اندازی شد، چرا که این قشر به شدت نیازمند به فعالیت اقتصادی و تامین معیشت خود و یا خانواده های خود هستند و فرصت های شغلی مناسب و سازگار با شرایطشان برای آن ها فراهم نیست.

برزگر در ادامه تشریح این موضوع مطرح کرد: در همین راستا با فعال سازی کارگاه خیاطی ویژه این بانوان، به آن ها آموزش های مختلف خیاطی داده شد تا پس از مهارت افزایی و کسب تجربه بتوانند هر چه سریع تر وارد بازار کار شده و چه در خانه یا در کارگاه مشغول به کار شوند که این امر نیز با توفیق الهی میسر شد.

این بانوی استان فارسی از شرایط شروع کار و راه اندازی کارگاه صحبت کرد و گفت: در ابتدای کار توانستیم با آموزش های فشرده هشت نفر از بانوان بی سرپرست در طی یک ماه آن ها را وارد فعالیت خیاطی کنیم و در ابتدا نیز با دوخت انواع پیراهن های مردانه شروع کردند و اکنون نیز مشغول دوخت انواع مانتو و البسه زنانه و مردانه هستند.

وی در ادامه این موضوع به بیان سختی های شروع فعالیت کارگاه پرداخت و تصریح کرد: جهت راحتی و ایجاد فضا و شرایط سازگار با زندگی افراد، برای تعدادی از آن ها چرخ خیاطی تهیه کردیم تا بتوانند در منزل خودشان به کار بپردازند و در حال حاضر تعداد سی خیاط خانگی و پانزده نفر نیز خیاط کارگاهی مشغول به کار هستند.

برزگر به نیازمندی به سرمایه قابل توجه برای ایجاد این کارگاه اشاره و بیان کرد: در شروع این راه جهت خریداری چرخ های خیاطی نیازمند سرمایه قابل توجهی بودیم و از طرفی نیروی کار متخصص نیز وجه تکمیل کننده این فعالیت بود اما به دلیل اینکه آموزش ها به صورت رایگان برگزار می‌شد، شرکت کنندگان کار را جدی نمی‌گرفتند و گاهی درجا زده و جدا می‌شدند که خوشبختانه بعد از مدتی این مسیر با روال مناسبی مواجه شد.

این کارآفرین نمونه از شرایط تولید و فروش محصولات سخن گفت و اضافه کرد: نحوه تولید البسه به این صورت است که عمده فروشان بازار ضمن تهیه و رساندن پارچه به کارگاه، به صورت دستمزدی با خیاطان کار کرده و مابقی احتیاجات نظیر زیپ و یا دکمه نیز به عهده ما می‌باشد.

در پایان این گفتگو برزگر مشکلات و کمبود های این کارگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مسافت خانه تا کارگاه برای بعضی از شاغلین این کارگاه خیاطی، مسافتی طولانی است، انتظار می‌رود تا با کمک مسئولین و با ارائه خدمات و تسهیلات کم بهره بتوانیم برای این افراد نیز چرخ های خیاطی و سر دوز تهیه کنیم تا مجبور به طی مسافت روزانه و پرداخت کرایه رفت و آمد نباشند و در خانه خودشان مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان