کد خبر: ۱۵۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از دستگیری سارق به عنف محموله لیمو در داراب تا ناکامی زوج قاچاقچی در انتقال مواد مخدر

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

کشف  100 فقره سرقت از یک پرونده

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضاي باند 3 نفره سارقان حرفه‌اي و كشف 100 فقره موبایل قاپی و درون خودرو در شيراز خبر داد. 

سردار "رهام‌بخش حبيبي" ، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی و سرقت درون خودرو در محدوده شمالی شهرستان شيراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران کلانتری "18 ولیعصر" شهرستان شیراز با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي موفق شدند در اين خصوص 3 سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را شناسايي و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده  آنها را در مخفيگاهشان دستگير و به كلانتري دلالت دهند.

فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهمان، 86 دستگاه گوشی تلفن همراه، مقادیری ضبط و باند، باتری و سایر ملزومات خودرو، 3 دستگاه دوچرخه و بيش از 22 گرم مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 500 میلیون ريال برآورد كرده‌اند.

سردار "حبيبي" با بیان اینکه متهمان در بازجويي اوليه به 100 فقره موبایل قاپی و سرقت درون خودرو در شيراز اعتراف و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: در هنگام مکالمه با تلفن همراه در کوچه‌های خلوت و تاریک مراقب اطراف خود باشيد و همچنین هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید جدا اجتناب کنيد.

اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در "ممسنی"

فرمانده انتظامي "ممسنی" گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

 "محمد نیکبخت" ، بيان کرد: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنيت، با بهره‌گيري حداكثري از توان انتظامي و عملياتي طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اين طرح ماموران با شناسايي منازل، پاتوق‌ها و محل‌هاي فعاليت خرده فروشان و همچنين كنترل محورهاي مواصلاتي، موفق شدند ضمن كشف 3 كيلو و 360 گرم انواع مواد مخدر، تعدادي وافور و 7 خرده فروش و 32 معتاد را نيز دستگير و جمع‌آوري کنند.

فرمانده انتظامي "ممسني" ادامه داد: توقیف 18 دستگاه خودرو و 7 دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری 4 سارق و کشف 24 فقره انواع سرقت از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح بود.

 "نیکبخت " تأکید کرد: اجرای طرح‌هاي ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنيت به صورت ويژه در دستور كار اين فرماندهي قرار دارد.

دستگیری سارق به عنف محموله لیمو در "داراب"

فرمانده انتظامي "داراب" از دستگيري سارق به عنف محموله لیمو در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان خبر داد.

 "علیرضا نوشاد" ، در بیان جزئیات این خبر بيان كرد: به دنبال وقوع یک فقره سرقت به عنف بار لیمو در خردادماه سال جاری توسط سرنشینان یک سواري پژو 405 در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسايي و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد وی با یک دستگاه وانت نیسان حامل بار لیمو از میناب به سمت شیراز در حركت بوده که سرنشینان یک سواري پژو 405 فاقد پلاک با سر و صورت پوشیده جلوی وی را گرفته و با تهدید سلاح سرد حدود يك تن ليمو را سرقت و متواري شده‌اند.

فرمانده انتظامی "داراب" با بيان اينكه سارقان پس از سرقت راننده و خودرو را رها كرده‌اند، عنوان داشت: ماموران پلیس آگاهی پس از یک سری تحقیقات میدانی موفق شدند پس از حدود 6 ماه مخفیگاه سرکرده اصلی سارقان را شناسایی و در اقدامی ضربتی وي را دستگير و خودرو 405 دخیل در سرقت را نيز توقیف كنند.

 "نوشاد" با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد، خاطر نشان کرد: تلاش جهت دستگیری سایر همدستان سارق با جديت ادامه دارد.

ناکامی زوج قاچاقچی در انتقال مواد مخدر 

جانشین فرمانده انتظامي لارستان از دستگيري زوج قاچاقچی و کشف 29 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع ترياك خبر داد. 

 "ناصر حیدری"، در تشريح اين خبر بیان داشت: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک خودرو پژو 405 مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف كردند.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخد در بازرسی از اين خودرو موفق شدند 29 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت پشت صندلی جاساز شده بود کشف كنند.

جانشین انتظامی لارستان با بیان اينكه در این خصوص 2 نفر که زوجی 38 و 41 ساله بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشكوک به ويژه شناسايي عاملان تهيه و توزيع مواد مخدر، مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

کشف لوازم خانگی قاچاق در"مهر"

فرمانده انتظامی "مهر" از كشف يك میلیارد و 500 میلیون ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 "عظیم‌اله کرمی"، بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی "مهر" حين گشت‌زني در یکی از محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از اين کامیون 8 دستگاه ماشین لباسشویی، ظرفشویی، ال سی دی، سینمای خانگی و یخچال فریزر خارجي قاچاق و فاقد مجوز گمرکی كشف شد.

فرمانده انتظامی "مهر" با اشاره به اينكه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان يك میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

دستگيري سارقان باغات و اماکن خصوصی در "کازرون

فرمانده انتظامی "کازرون" از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی با 21 فقره سرقت در  اين شهرستان خبر داد.

 "اسماعیل زراعتیان" در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در كازرون، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور كار مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: مأموران انتظامی با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 2 سارق ‌حرفه‌اي را شناسايي و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

فرمانده انتظامی كازرون تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء سارقان تعداد زيادي اموال مسروقه از قبیل سم پاش، فرغون، بیل، انواع قیچی، سنگ فرز، انواع کابل و سيم برق، لامپ، کپسول، پیک نیک، ميل گرد، سيم جوش، اتصالات لوله‌ کشاورزی، شیر فلکه، دستگاه علف زن، دستگاه برش، پشم شیشه و ... کشف شد.

 "زراعتیان" با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 21 فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی اقرار كردند، عنوان داشت: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مسروقه مكشوفه 3 ميليارد ريال برآورد شده است.

اين مقام انتظامي با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند؛ از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند تا نسبت به دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.

پایان خط سوداگران مرگ در" فسا" 

فرمانده انتظامی "فسا" از دستگیری دو قاچاقچی و کشف یک کیلو و 800 گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه در آن شهرستان خبر داد.

 "محمدهاشم قسام" د، در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران انتظامي فسا با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند دو نفر از استان‌هاي شرقي مقداري مواد مخدر صنعتي خريداري و آن را به شهرستان فسا انتقال داده‌اند كه بررسي موضوع در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهمان را در يكي از محلات شهرستان فسا شناسايي و در يك عمليات ضربتي آنان را دستگير و به مقر انتظامي دلالت دهند.

فرمانده انتظامی "فسا" با اشاره به اينكه در بازرسي از متهمان یک کیلو و 800 گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه و 5 لیتر آبکار شیشه كشف شد، تصريح كرد: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

 "قسام" عنوان داشت: مبارزه با سوداگران مرگ و پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد، مستلزم همکاری همه اقشار مردم با پلیس است که محیط برای اقدامات قاچاقچیان سودجو ناامن شود.

پلمب منزل مسكوني متخلف در "استهبان"

فرمانده انتظامي "استهبان" از پلمب يك منزل مسكوني متخلف كه مالك آن به صورت كاملا غير بهداشتي اقدام به توليد لبنيات محلي مي‌كرد خبر داد.

 "حسين اكبرپور"، بيان كرد:  در پی اعلام امت حزب الله مبنی بر اینکه شخصی در منزل خود اقدام به تولید غیرمجاز لبنیات محلی مي‌‎كند كه بررسي موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي به همراه نماينده شبکه بهداشت، اداره صمت و قاضی تعزیرات به محل مذكور اعزام و مشاهده كردند فردي به هويت معلوم به صورت کاملا غیر بهداشتی اقدام به تولیدات لبنیات محلي از جمله ماست، پنیر، کشک و کره محلی می‌كند.

فرمانده انتظامي "استهبان" با بيان اينكه در این خصوص متهم دستگیر و لبنیات غير بهداشتي معدوم شد، تصريح كرد: با هماهنگی مقام قضائی منزل مذکور پلمب و متهم جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان