کد خبر: ۱۵۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

اولویت ستاد امر به معروف رفع مشکل اعتقادی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باشد

آیت الله صدیقی گفت: در جنگ نرم و جنگ تبلیغات و جنگ عقیدتی قرار داریم و مشکل اعتقادی به ویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اولویت قرار داده شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله کاظم صدیقی در نخستین گردهمایی معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور در شیراز بیان کرد: قرآن کریم ابتدا مسئولیت صیانت از خود را از ما می‌خواهد، لذا مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر؛ مسئولیت الهی، وجدانی، صنفی و پرچمداری از این فریضه است.

وی افزود: اگر چنین باشد از توطئه‌ها، شانتاژها، تبلیغات شبکه‌ای و سر و صدا‌ها نباید نگران شد و همه می‌دانیم که جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، جایگاه حفاظت از همه احکام دین است و اگر این دژ تخریب شود هیچ حکمی مصونیت پیدا نمی‌کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر عمود و سنگر حفاظ اصول و فروع دین است، گفت: این مهم هم کار خداست، هم کار همه انبیاء، هم رسالت خاتم پیغمبران و همه داعیان الی‌الله است.

صدیقی اضافه کرد: قرآن کریم در سوره بقره اهل کتاب را که شب بیدار و اهل امر به معروف هستند، جزو صالحین معرفی کرده است.

وی با تصریح بر این نکته که امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه دین و زندگی انسان نیست که متن است و هم ماموریت الهی است، گفت: با این اهمیت فوق‌العاده نباید فکر کرد که تنها ما امر به معروف داریم که دنیا هم نسبت به ارزش‌هایشان مجامع و سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی، حقوق بشر، حمایت از حیوانات، امور خیریه، محیط زیست و... تشکیل داده‌اند و گفتمانی را به وجود آورده‌اند که کسی نتواند از آن‌ها تخطی کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه البته مصادیق ما با مصادیق آن‌ها متفاوت است، افزود: آن‌ها در امور شخصی، معنوی، خیرخواهی، تذکر و تبلیغ کردن را دخالت و محدود کردن آزادی‌ها می‌دانند، اما اسلام و مکاتب آسمانی بشر را یک مجموعه می‌دانند و تامین مصلحت فرد را در گرو تامین مصلحت جامعه می‌دانند.

صدیقی با بیان اینکه قران کریم آمده نظارت را به آحاد جامعه تقسیم کرده است، ادامه داد: پیغمبر و ائمه ما بدون استثنا در این جبهه پرچم را به اهتزاز درآورده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه سیره همه انبیاء و خاتم انبیاء و ائمه هدا امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند قدرت، علم، برنامه، روش، تاکتیک و ایجاد یک گفتمان عمومی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد: همچنین این فریضه مهم علم، دانش، بینش، بصیرت و زمان شناسی می‌خواهد.

صدیقی اظهار کرد: در همه کتب فقهی ما، از شرایط لازم برای امر به معروف و نهی از منکر داشتن علم است و بینش را مطرح نمی‌کنند در حالی که از اهمیت برخوردار است تا انسان متناسب با هر کسی به زبان خودش صحبت کند.

وی خواستار برپایی کارگاه‌های آموزشی شد و گفت: با ارزیابی، این فریضه در برنامه ریزی‌ها با اقدام مناسب و شایسته اجرا شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تصریح بر این موضوع که امروز ما در اصول و فروع مورد هجوم قرار گرفت ایم و گاهی هم به ما شبیخون زده‌اند، عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها برای صنف دانشجو و فضای دانشجویی چه خوراکی آماده کرده؟ و با چه سلاح و تجهیزاتی می‌خواهد در برابر شبهاتی که در آن رایج است، برخورد کند؟

صدیقی خواستار شناخت روش دشمن در تخریب اعتقادات شد و تاکید کرد: تا دشمن و امکانات و سلاح آن‌ها برای ما شناخته نباشد، مقابله ما موفقیت کامل نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تسلط بر شبکه‌های مجازی امروز جزو ضرورت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونین اجتماعی و مطالبه‌گری و رابطین عفاف و حجاب است، گفت: باید گروه‌های اندیشه ورز در هر شهر و استانی تشکیل شود، چرا که بدون امکانات و نیرو نمی‌توان به جنگ رفت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین با بیان اینکه در جنگ نرم و جنگ تبلیغات و جنگ عقیدتی قرار داریم و مشکل اعتقادی به ویژه در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در اولویت قرار داده شود، عنوان کرد: دنیا پرچم ما را نشان گرفته و همه ما باید سپر‌هایی برای دفع تیر‌ها در راستای حفظ حاکمیت دین، نظام و پاسداری از ولایت فقیه داشته باشیم.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان