کد خبر: ۱۵۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
به بهانه روز دانشجو:

تبیین مسائل مهم کشور و مطالبه گری از مسئولین مهم ترین وظیفه دانشجو/ راه برون رفت از مشکلات کشور تفکر جهادی است

دبیر مجمع جهادی بسیج دانشجویی استان فارس،با بیان اینکه امروز ‌تنها تفکری که می‌تواند کشور را از این وضعیت خارج سازد تفکر جهادی است، گفت: یک ویژگی اساسی حرکت های دانشجویی تحول خواهی در جامعه امروزی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، یکی از موضوعات مورد تأکید همیشگی رهبر معظم انقلاب، تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان در سطح جامعه بوده و در همین راستا نیاز است تشکل‌های دانشجویی به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن‌ را جز اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

در شرایط کنونی و روی کارآمدن دولت مردمی، امیدها برای حل مشکلات نیز افزون شده و در این راستا تشکلهای دانشجویی به خصوص تشکل های دارای تفکر جهادی، به عنوان حلقه‌های میانی بین مسؤولان و مردم هم در مطالبه گری و هم در تبیین مسائل نقش مهم و جدی ایفا خواهند کرد.

امروز به مناسبت روز دانشجو به سراغ علی کشتکار، دبیر مجمع جهادی بسیج دانشجویی استان فارس، رفتیم تا نقش گروه های جهادی دانشجویی را در حل مشکلات بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ‌تنها تفکری که می‌تواند کشور را از این وضعیت خارج سازد ؛ تفکر جهادیست، گفت: یک ویژگی اساسی حرکت های دانشجویی تحول خواهی در جامعه امروزی است.

کشتکار افزود:جمهوری اسلامی از ابتدا با کش و قوس های فراوانی روبه رو بوده است که در تمامی این عرصه ها نقش پر رنگ دانشجویان انقلابی نمایان بوده، همچنین وجود دانشجویان در دفاع مقدس نیز همراه با افتخار آفرینی و سربلندی در جبهه های جنگ بوده است.

تبیین مسائل مهم کشور و مطالبه گری از مسئولین مهم ترین وظیفه دانشجو/ راه برون رفت از مشکلات کشور تفکر جهادی است

دبیر مجمع جهادی بسیج دانشجویی استان فارس، با اشاره به اینکه دانشجویی جریانیست که وابسته به نهادی نیست و حکم قانونی هم در برخی از مسائل و مشکلات ندارد، اظهار کرد: اما وارد صحنه حل مشکلات جامعه می‌شود، و ان را مرتفع می‌سازد و افتخار می آفریند.

وی تاکید کرد: در هیچ کجای عالم چنین جوانانی پیدا نخواهد شد.

این جوان دانشجو با بیان اینکه وظیفه اصلی دانشجو در جامعه امروزی تبیین، مسائل کشور و اقدام و تعامل با دستگاه ها برای حل آنان است، گفت: از دیگر وظایف دانشجویان در این برهه حساس می توان به بحث مطالبه گری و گوشزد مسائل اساسی جامعه به مسئولانی که انگیزه و تدبیری برای حل مشکلات کشور ندارند، اشاره کرد.

به گفته کشتکار فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری تنها حکم و دستوریست که دانشجویان در رویاروی با فساد در جامعه دارند هر جا حرکتی به نفع نظام اسلامی بوده ابتدا از دانشگاه و از دانشجویان انقلابی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای جهادی امروز ادامه دهنده راه همان رزمندگان دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه با ادبیات خود مسئولین را به کار و روحیه جهادی تشویق می کنند، چرا که امروز ‌تنها تفکری که می‌تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد؛ تفکر جهادی است.

کشتکار ادامه داد: به عنوان یک سرباز جهادی می گویم در چند سال اخیر گره هایی  از مسائل کشور را باز کردیم که برخی دستگاه های اجرایی با تمام توان عاجز از حل و فصل آنها بودند.

به عقیده دبیر مجمع جهادی بسیج دانشجویی استان فارس، تفکر جهادی یعنی تفکر دغدغه مند و اگر مسئولان این تفکر را سرلوحه خود قرار دهند و دغدغه مند شوند باید امیدوار به حل مشکلات کشور بود.

کشتکار در پایان با بیان اینکه تفکر جهادی ابتدا اولویت بندی می کند(مسئله محوری ) و سپس برنامه ریزی و برای مرتفع ساختن آن مشکل اقدام می‌ نماید، تصریح کرد: مسئولینی که تفکر جهادی ندارند در مقطع اقدام ناکام مانده اند.

انتهای پیام/س


برچسب ها: روز دانشجو ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان