کد خبر: ۱۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰
خبرهای خوش ایمانیه برای استان فارسی ها:

از به سرانجام رساندن پروژه های بلاتکلیف استان تا راه اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل فارس

سومین نشست خبری استاندار فارس با اصحاب رسانه استان در حالی برگزار شد که ایمانیه خبرهای خوشی همچون اتمام تالار مرکزی شیراز، کتابخانه ارسنجان، تکمیل موزه پاسارگاد و ساخت بنیاد حافظ شناسی برای اهالی فارس داشت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،سومین نشست خبری استاندار فارس با اصحاب رسانه استان امروز  در حالی برگزار شد که ایمانیه خبرهای خوشی برای اهالی فارس داشت.

در این نست خبری ایمانیه با بیان اینکه توقعی که اصحاب رسانه دارند این است که مسیر به درستی طی شود چراکه در حد هیچ انسانی نیست که مشکلات را به سرعت حل کند، گفت: گذشتگان زحمات زیادی کشیدند و بی‌انصافی است که  زحمات آنان نادیده گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه به تناسب اولویت و اهمیت در جلسات سرمایه گذاری شرکت میکنم، افزود: واقعاً بنا داریم که از سرمایه‌گذاری دفاع و حمایت کنیم و هر کس که تاکنون ناامید بوده یا  رها شده، همه را با آغوش باز می‌پذیریم و در خدمتشان هستیم.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه در سفرهای تهران حمایت از سرمایه‌گذاری را به جد دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزارت ارشاد داشتیم قول دادند که 4 پروژه حیاتی این حوزه شامل تالار مرکزی شیراز، کتابخانه شهرستان ارسنجان، تکمیل موزه پاسارگاد و بنیاد حافظ‌شناسی که مدتها بلاتکلیف بوده را درهمین دولت به سرانجام برسانیم.  

 نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد:برخی از جمله تالار مرکزی شیراز در همین دولت تمام و برخی مانند بنیاد حافظ شناسی را به زودی شروع می‌کنیم.

اتمام آزاد راه شیراز- اصفهان تا 2 سال آینده

ایمانیه در ادامه به جلسه خود در تهران با نجار معاون وزیر دفاع اشاره کرد و ادامه داد: وزارت دفاع که در  پروژه آزاد راه شیراز-اصفهان 40 درصد شریک است  قول دادند که ظرف 2 سال این پروژه تمام شود،همچنین  وزارت راه و شهرسازی نیز قول داده که قطعه 8 را به زودی شروع کند.
 
وی به دیگر پروژه‌ها از جمله پالایشگاه میعانات شیراز اشاره کرد و گفت: به شرطی که وزارت نفت مواد اولیه را تامین کند به زودی این کار شروع می‌شود.

 آبرسانی از خلیج فارس که تا سیرجان آمده از دیگر موارد پیگیری شده توسط استاندار فارس است که مقرر شده یک خط آب به قطرویه و نی‌ریز برای حل مشکلات آب این منطقه داده شود، همچنین خط آهن شیراز _ گل گهر نیز پیگیری‌های  آن انجام شده و برای سد پارسیان نیز با مشارکت وزرات دفاع و نیرو پیگیر هستیم که مشکل در اولین فرصت حل شود.

 دو خبر خوب برای مردم مرودشت

ایمانیه دو خبر خوب نیز برای مردم شهرستان مرودشت داشت، یکی درباره مشکل پتروشیمی و آب مرودشت که بنا شده آب شرب سد درودزن به مردم و پساب آن به پتروشیمی برود، همچنین در خصوص راه اندازی کارخانه آزمایش این شهر که سالهاست تعطیل شده مقرر گردید یک سرمایه گذار خط  تولید این واحد صنعتی را راه اندازی کند.  

تنها 20 درصد شهرک صنعتی شیراز فعال است

استاندار فارس با اشاره به بازدید خود از شهرک بزرگ صنعتی شیراز  2 پیام جدی خطاب به مردم و سرمایه‌گذاران اعلام کرد و افزود: این شهرک صنعتی اکنون با ظرفیت تنها 10 تا 20 درصد کار می‌کند، در حالی که اگر با ظرفیت کامل کار کند یک بیکار در استان فارس وجود نخواهد داشت و مجبور به ورود نیروی خارج از استان می‌شویم.

وی با بیان اینکه باید بر حل مشکلات این شهرک متمرکز شویم تا به سرعت اصلاح شود، گفت: بسیاری از پروانه‌های صادر شده در این شهرک قبل از ایجاد کارگاه و کارخانه به شکل سوله یا زمین به اجاره می‌رسد و خرید و فروش می‌شود، در حالی که بنا نبوده اینها انبار شود باید به تولید می‌رسیده است.
 
ایمانیه با بیان اینکه اگر بخواهیم شهرک صنعتی را به 100 درصد ظرفیت برسانیم به آب و برق و گاز نیاز دارد، گفت: اینطور نیست که وردی بخوانیم و مشکلات حل شود، تنها راه کوتاه مدت کاهش مصرف است که رسانه‌ها در این زمینه باید کمک کنند تا فرهنگ سازی شود چون مصرف در ایران خیلی بالا است اگر دنبال توسعه هستیم فقط با نیروگاه و سد زدن مشکلات حل نمی‌شود ولی بیشترین همت در مدیریت مصرف است.

استاندار فارس درباره مشکلات جامعه عشایری استان فارس نیز گفت: به جد پیگیر مشکلات عشایر هستیم و مشاور خود را در زمینه عشایر تعیین کردم و امید است که با کمک مدیرکل امور عشایری تحول و توجه بیشتر به مشکلاتی عشایر استان شود.

وی درباره مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز افزود: اجرایی شدن مصوبات را به جد پیگیر هستیم، برای حل مشکلات کارخانه آزمایش، زاگرس و قند ممسنی و آی تی آی جلسات مکرر گرفته شده و حتی در شورای تامین مطرح شده تا از این حالت سکوت و رخوت خارج شود.
 
ایمانیه با اشاره به سرمایه‌گذاری در شهر سلامت استان نیز گریزی زد و افزود: این پروژه می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند بنابراین رسانه‌ها نیز برای جذب سرمایه‌گذار کمک کنند.

استاندار فارس در پایان به مبحث گردشگری و مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره و تصریح کرد: اگر می خواهیم رونق اقتصادی را شاهد باشیم باید مبارزه با قاچاق یکی از اولویت های ما باشد.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان