کد خبر: ۱۵۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان مرودشت:

مطالبات و معوقات ۱۰ ماه پرستاران پرداخت نشده است/ جهاد زینبی پرستاران در مبارزه با کرونا

عمادی گفت: مطالبات و معوقات کادر پرستاری از اسفند ۹۹ تا کنون پرداخت نشده یعنی نزدیک به ۱۰ ماه است پرستاران مطالبات و معوقات خود را دریافت نکرده اند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، فریبا عمادی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان مرودشت در نشست خبری به مناسبت روز پرستار بیان داشت: در کشور ما روز تولد حضرت زینب(ع) روز پرستار هست و پرستار ها نیز الگویمان حضرت زینب(ع) می‌باشد که اسوه صبر و مقاومت هست و این الگو برداری از ایشان در زمان کرونا نمود بیشتری پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیماری کرونا یک بیماری بود که همه جامعه ترس بدی از آن داشتند خیلی ها از بیماران خودشان هم مراقبت نمی کردند اما پرستاران با صبر و مقاومتی که داشتند ایستادند و از بیماران مراقبت کردند.

عمادی با اشاره به اینکه نظام پرستاری شهرستان مرودشت از سال ۹۰ شروع به کار کرده و تا به حال عملکرد خوبی در شهرستان داشته اظهار داشت: این دوره پنجمین دوره نظام پرستاری هست و هر دوره چهار سال طول می‌کشد و بعد از هر دوره با رای گیری اعضای جدید انتخاب می شود و در این دوره نظام پرستاری درخصوص مطالبات پرستاران عملکرد بسیار خوبی داشته و در طول سه سال که از عمر این هئیت مدیره می‌گذرد با برگزاری نشست‌هایی که با مسئولین داشتیم توانستیم  پرستاری را بیشتر برجسته کنیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان مرودشت گفت: در حال حاضر ۸۵۰ پرستار از شهرستان مرودشت و حومه عضو نظام پرستاری داریم و امیدواریم تا پایان دوره این هئیت مدیره تعداد اعضا را به ۱۰۰۰ نفر برسانیم.

 وی بیان داشت: اهداف کلی نظام پرستاری طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی پیگیری آموزشهای جامعه پرستاری، امور رفاهی پرستاران و نشان دادن عملکرد کار پرستاران در جامعه هست که این مهم در کمیته های مختلف نظام پرستاری شهرستان در حال پیگیری است.

این مقام مسئول فعالیت های انجام شده در این دوره برای نظام پرستاری را مورد توجه قرار داد و گفت: برای نظام پرستاری یک ساختمان از قبل خریداری شده بود که آن را تکمیل کردیم این ساختمان دارای دو بخش است یک بخش اداری و یک بخش هم اقامتگاهی هست و برای پرستارانی که از شهرهای مختلف می آیند با تمام امکانات در اختیارشان قرار داده می‌شود. پیگیری مطالبات پرستاران از مسئولین رده‌بالا که طی دو جلسه که با نماینده مجلس داشتیم از ایشان خواستیم در مجلس از حقوق پرستاران دفاع کنند.

عمادی همچنین اضافه کرد: در این سه سال روز پرستار را به بهترین شکل برگزار کردیم تا با دلگرمی به کار خود ادامه دهند و بدانند که یک صنفی وجود دارد که حامی آنها است و در روزی که به خودشان تعلق دارد می توانند یک روز شاد را سپری کنند و در این راستا هم مجمع خیرین سلامت، مجتمع پتروشیمی، امام جمعه محترم، رئیس شبکه بهداشت و رئیس بیمارستان حامی ما بوده‌اند.امسال هم برنامه خوبی برای روز پرستار داریم تا گوشه‌ای از زحمات دوساله این قشر زحمت کش را جبران کنیم. 

وی با بیان اینکه مرودشت یکی از شهرستانهایی در کشور بوده که پرستارانش چه در بیمارستان و چه در شبکه بهداشت از زمان آغاز بیماری کرونا حتی یک روز غیبت یا ترک خدمت نداشتند گفت: این جز افتخارات شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که اینچنین پرستارانی و نیرو هایی دارند که با توجه به بیمارشدنشان و حتی اگر از مرخصی هایشان استفاده می کردند باز هم غیبت و ترک خدمت نداشته‌اند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان مرودشت استاندارد تعریف شده نیروی پرستاری در جهان به تخت ۱.۸نیروی کار حرفه‌ای دانست و در ادامه افزود: میانگین فعلی نیروی پرستاری به تخت در کشور ۰.۹ میباشد واین نشان دهنده کمبود شدید نیروی پرستاری است که شامل شهرستان مرودشت هم می‌شود.

پرستار

بنابه گفته این مقام مسئول، مطالبات و معوقات کادر پرستاری از اسفند ۹۹ تا کنون پرداخت نشده یعنی نزدیک به ۱۰ ماه است پرستاران مطالبات و معوقات خود را دریافت نکرده اند.

عمادی افزود: دولت در زمان کرونا آمد به جای اینکه پرستار استخدام کند با نیروهایی که درس و طرح آنها تمام شده تمدید طرح و با آنها قرارداد ۸۹  روزه بست و قول داد که بعد از کرونا و یا اواخر کرونا اینها را جذب و استخدام کند اما هنوز این نیرو ها استخدام نشده اند. شما تفاوت حقوق یک پرستار رسمی، یک پرستار شرکتی و ۸۹ روزه را ببینید فاجعه هست زحمات یکی هست و اندازه هم کار می‌کنند اما حقوق دریافتی متفاوت هست.

وی بیشترین خواسته قشر پرستاری را نخست اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد و در ادامه افزود: تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، قرار دادی و ۸۹ روز بسمت پیمانی یا رسمی شدن و اجرای فوق العاده خاص با ضریب ۳ جهت کادر درمان از دیگر دغدغه‌های اصلی این قشر زحمتکش است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان مرودشت در پایان با اشاره به اینکه کشور دارد به سمت سالمند شدن می‌رود گفت: تا ۲ دهه دیگر کشور پیر می‌شود پس جامعه باید به سمت خدمات جامع برای این سالمندان برود متاسفانه الان برای این موضوع هیچ تدابیری اندیشیده نشده باید به سمت آموزش پرستار سالمند برویم و دفاتر پرستاری تاسیس شود و در مرودشت نیز خانه سالمند خوب و با امکانات درخور توجه نداریم که این می طلبد مسئولین شهرستان به فکر تاسیس یک خانه سالمندان بیافتند تا مردم شهرستان در آینده دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان