کد خبر: ۱۵۱۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
پنج شنبه های شهدایی شیرازه؛

نبرد یک دانش آموز نورآبادی در کوههای سربه فلک کشیده غرب

شهيد "علی برات سيفی" شهریور سال 1344 در روستای شهرستان نورآبادممسنی به دنیا آمد. پس از گذراندن دوران ابتدایی و راهنمایی راهی جبهه جنگ شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، شهيد "علی برات سيفی" یکم شهریور ماه سال 1344 در روستای پرين شهرستان نورآباد ممسنی در خانواده مستضعف اما مذهبی ديده به جهان گشود. خردسال بود که پدر را از دست داد. براتعلی و تنها برادرش که یک سال و نیم از او بزرگتر بود، در دامن مادر بزرگ شدند. مادر در خوشه چینی مزارع گندم کار می کرد.


دوران تحصیلی

علی برات در 7 سالگی راهی مدرسه شد. دوران ابتدائی را در روستا به اتمام رساند و اول و دوم راهنمایی را همراه با چند تن از دوستانش در روستای کوپن گذراند. سوم راهنمایی را در روستای باشت از استان کهکيلو و بويراحمد پشت سر گذاشت.
نبرد یک دانش آموز در کوههای سربه فلک کشیده غرب

او در حين تحصيل با عشق و علاقه ای که به اسلام و شخص حضرت امام خمينی (ره) داشت به جبهه اعزام شد و در کوههای سربه فلک کشیده غرب به نبرد عليه بعثيان مزدور پرداخت. با پايان ماموريت سه ماهه، به خانه بازگشت و يک سال به تحصيل پرداخت.
عضویت در سپاه پاسداران

علی برات برای بار دوم عازم جبهه های جنوب شد. پس از بازگشت از جبهه به شهرستان نورآباد رفت و در دبيرستان شهيد ايزدی، مدت يک سال مشغول تحصيل شد. پس از آن به عضويت سپاه پاسداران درآمد. مدتی در شهرستان نورآباد ممسنی به تبليغ و جمع آوری کمک به رزمندگان اسلام پرداخت و مدتی هم مشغول اعزام نيرو به جبهه بود.
تقید به نماز شب

او پس از مدتی خدمت در سپاه پاسداران شهرستان ممسنی به شهرستان گچساران منتقل شد و در آنجا دختر عمه خود را به عقد رسمی خود درآورد. براتعلی اهل نماز شب بود و همه را به این امر تشویق می کرد. او احترام زيادی به مادر خود قائل بود .

وی سرانجام 29 آبان ماه 1363 پس از سال ها مجاهدت به شهادت رسید.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رستم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰
0
با سلام
ببخشید این شهید بزرگوار از شهرستان رستم هستن نه ممسنی و مایه افتخار ما رستمی ها