کد خبر: ۱۵۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خبرداد:

۴۲ ماه حبس جزای عامل آتش سوزی مراتع اقلید

صمدنژاد گفت: با رای دستگاه قضایی عامل آتش سوزی مراتع منطقه سده شهرستان اقلید به ۴۲ ماه حبس محکوم شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: بر اساس رای صادره از دادگاه کیفری شهرستان اقلید متخلف آتش سوزی مراتع ملی منطقه سده این شهرستان به تحمل ۴۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی اظهار داشت: در پی وقوع حریق در کوه‌های منطقه سده بلافاصله پیگیری‌های لازم جهت شناسایی علت این آتش سوزی آغاز و در نهایت پس از تحقیقات انجام شده باهمکاری عوامل قضایی متخلف شناسایی و دستگیر شد.

صمدنژاد با بیان اینکه دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های تخریب و تصرف اراضی ملی بسیار جدی است از حمایت و اهتمام ویژه این مجموعه در برخورد با متخلفان و متجاوزان عرصه‌های منابع طبیعی قدردانی کرد و افزود: بر اساس این حکم مراجع حقوقی دادگاه کیفری ۲ شهرستان اقلید با تایید صحت آتش سوزی عمدی متخلف را به۴۲ ماه حبس تعزیری و پرداخت خسارت به منابع طبیعی محکوم کردند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: حکم صادره به استناد ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی صادر شد.

لازم به ذکر است در آتش سوزی عمدی این منطقه که ۳۰ خرداد ماه به وقوع پیوست بیش از ۸ هکتار از مراتع وگونه‌های جنگلی نظیر کیکوم، ارژن، گون و دیگر گونه‌های گیاهی از بین رفت.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان