کد خبر: ۱۵۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰
گزارش شیرازه از روز پر مصوبه شورای شهر شیراز:

رونمایی از لوگوی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) توسط شهرداری در روز شیراز/تغییر کاربری ساختمان فعلی شهرداری به موزه و افتتاح اولین موزه شهرداری

سی و یکمین صحن علنی شورای شهر شیراز امروز ۲۸ آذر ماه در حالی برگزار شد که طراحی و رونمایی از لوگو (نشانه) شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) از مهمترین مصوبات این جلسه بود که شورائیان در مورد آن بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سی و یکمین صحن علنی شورای شهر شیراز امروز ۲۸ آذر ماه در حالی برگزار شد که طراحی و رونمایی از لوگو (نشانه) شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) از مهمترین مصوبات این جلسه بود که شورائیان در مورد آن بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه و پس از تبادل نظر اعضا، طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، مبنی بر رونمایی از نشانه(لوگو) شیراز در روز شیراز به تصویب اعضا رسید و مقرر گردید در اردیبهشت ماه و همزمان با روز شیراز از این لوگو رونمایی شود، همچنین مصوب شد در جهت معرفی و شناساندن شهر شیراز در عرصه ملی و بین المللی به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) شهرداری شیراز با طراحی یک فراخوان به برگزاری مسابقه طراحی و تعیین جوایز نفیس ظرف مدت یک ماه نسبت به طراحی نشانه شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی اقدام نماید.

طراحی و نصب المان ایثار و از خودگذشتگی مردم شیراز در سیل ۱۳۹۸ در محل دروازه قرآن

طبق طرح دیگر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به طراحی و نصب المان ایثار و از خودگذشتگی مردم شریف شیراز در سیل ۱۳۹۸ در محل دروازه قرآن با تامین بودجه از محل اعتبارات ۱۴۰۰ اقدام نماید.

در ادامه ی سی و یکمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری این کلانشهر مکلف شد از محل کلیه درآمدهای حاصل از اعمال ماده ۱۴ در باغات  نسبت به تملک باغات حوزه استحفاظی قصردشت بر اساس اولویت های بند ۲ این مصوبه اقدام نماید یعنی از محل درآمد قدرالسهم شهرداری ناشی از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظی قصرالدشت سهم شهرداری از اراضی تفکیکی گروه ۵ و عوارض تراکم ساختمانی واقعات نسبت به تملک اقدام نماید.

بر اساس مصوبه شماره ۱۵ و طبق ماده واحده شهرداری شیراز مکلف است در جهت معرفی برخی از مفاخر مذهبی شهر شیراز به عنوان میراث ارزشمند معنوی به نسل های آینده با تنظیم تفاهم‌نامه همکاری با موسسه مهیا فیلم طرح تولید مجموعه فیلم های مستند زندگی مفاخر فارس را به منظور تولید فیلم مستند زندگی آیت الله حاج شیخ بهاءالدین محلاتی، آیت‌الله شیخ عبدالرحمان ربانی شیرازی، علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی را با پیش مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ همراه با پیوست های لازم در قالب لایحه به شورا ارائه نماید.

عوارض صدور مجوز تردد خودروهای دارای پروانه از شهرداری شیراز رایگان شد

بررسی لایحه عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربر در محدوده شهر شیراز دیگر موضوعی بود که در سی و یکمین جلسه این شورا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

بر این اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می شود در خصوص خودروهای باربر درون شهری و برون شهری دارای پروانه فعالیت خودرو و پروانه اشتغال راننده از شهرداری ها و فاقد آن، مطابق جداولی مشخص نسبت به اخذ عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربر در محدوده طرح مکانی و زمانی شهر شیراز حسب نوع و ظرفیت وسیله نقلیه باربر اقدام کند.

عوارض صدور مجوز تردد خودروهای دارای پروانه از شهرداری شیراز در ساعات مجاز به صورت رایگان است.

ورود به محدوده سبز به مدت دو ساعت برای تمام ناوگان باربر نیمه سنگین و سنگین فاقد پروانه از شهرداری شیراز در هر روز به شرط عدم ورود به محدوده های زرد و قرمز رایگان است و درصورت حضور بیشتر مستلزم پرداخت عوارض صدور مجوز تردد مربوط است.

همه خودروهای باربر از نوع سبک، نیمه سنگین و سنگین فاقد ساماندهی از شهرداری شیراز و دیگر شهرداری ها و دارای مجوز برون شهری برای ورود به محدوده های مکانی و زمانی می بایستی نسبت به اخذ مجوز از شهرداری شیراز اقدام کنند و عوارض صدور مجوز جهت این خودروها برابر با عوارض تردد غیرمجاز محاسبه می شود.

وسایل نقلیه باربری که در هر روز عوارض صدور مجوز تردد ورود به محدوده قرمز را پرداخت کنند، نیازی به پرداخت عوارض تردد ورود به محدوده زرد و سبز در همان روز را ندارند.

شهرداری مکلف است  اجرای طرح را در مدت زمان دو ماه در محدوده قرمز و بصورت ارشادی شروع کند و پس از آن بلافاصله در صورت  آماده شدن زیرساخت های هوشمند شامل نصب دوربین های ثبت تخلف در مبادی ورودی محدوده ،طرح را به صورت رسمی و در زمانبندی مشخص عملیاتی کند.

برگزاری مسابقه تلویزیونی راوی شو با همکاری سپاه فجر فارس  و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

در. ادامه  این جلسه و بر اساس مصوبه شماره ۱۹، شهرداری شیراز مکلف است نسبت به تغییر کاربری ساختمان فعلی شهرداری به موزه و افتتاح اولین موزه شهرداری در ساختمان فعلی حداکثر تا یک سال پس از تصویب اقدام قطعی نماید.همچنین مصوب شد شهرداری شیراز در جهت شناسایی معرفی و انتقال مفاهیم و میراث معنوی دوران دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ شهروندی با محوریت ایثار و از خودگذشتگی به نسل‌های آینده به تنظیم تفاهم نامه همکاری با مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر استان فارس طرح رویداد بزرگ فرهنگی شهر شیراز (راوی شو)را به منظور برگزاری مسابقه تلویزیونی و تولید محتوا نظیر چاپ کتاب، پویانمایی، کلیپ و تولید نرم افزار ها و بازی های رایانه ای ویژه جوانان و نوجوانان را با پیش بینی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ همراه با پیوست‌های لازم در قالب لایحه به شورا ارائه نماید.

در بخش دوم صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز که به مدت یک ساعت دیگر تمدید شد، بر اساس ماده واحده ای، شهرداری شیراز مکلف شد،با محوریت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری با استفاده از خدمات مشاور ذیصلاح ظرف مدت یکماه در خصوص بازنگری در طراحی با هدف جانمایی، بهسازی و راه اندازی طرح جامع ۱۳ گانه در بوستان آزادی باقابلیت فازبندی اقدام نماید در این طرح ۱۳ گانه راه اندازی خیابان غذا با تاکید بر مسائل بهداشتی، جانمایی و راه اندازی باغ گلها، راه اندازی آبنمای موزیکال، تکمیل و راه اندازی دریاچه مرکزی، آماده سازی و راه اندازی مجموعه های ورزشی، طراحی و احداث پارکینگ طبقاتی جنب هتل هما طراحی و احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان سمیه، طراحی فضای برگزاری بازارچه های کارآفرینی، محدود نمودن کارگاه قطار شهری و ساماندهی و بازگشایی دسترسی از سمت میدان آزادی، جانمایی تصفیه خانه محلی لوکال و مرکز تولید انرژی خورشیدی، جانمایی و توسعه باغ پرندگان و بهسازی فضای روباز برگزاری تجمعات جمع مجتمع امام خامنه ای از جمله موارد مورد تاکید شورائیان بود.

انتهای پیام/س


برچسب ها: لوگوی شیراز ، شورا ، شیراز
نظرات بینندگان