کد خبر: ۱۵۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰
معاونت عملیات سپاه فجر استان فارس خبر داد:

اجرای رزمایش ۲۴ هزار نفری بسیجیان پیامبر اعظم(ص) ۱۷ در استان فارس

رجبی گفت: با بهره گیری از گردان های بیت المقدس و کوثر تمام نواحی مقاومت سپاه فجر استان فارس در ۳۶ شهرستان همزمان با نیروی زمینی، نیروی هوافضا و نیروی دریایی و فرماندهی سایبر الکترونیک سپاه رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ با حضور بیش از ۲۴ هزار بسیجی برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سرهنگ پاسدار محمد رجبی معاون عملیات سپاه فجر استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه از اجرای رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) ۱۷ با حضور بسیجیان استان فارس خبر داد و گفت: با بهره گیری از گردان های بیت المقدس و کوثر تمام نواحی مقاومت سپاه فجر استان فارس در ۳۶ شهرستان همزمان با نیروی زمینی، نیروی هوافضا و نیروی دریایی و فرماندهی سایبر الکترونیک سپاه رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ با حضور بیش از ۲۴ هزار بسیجی اجرا شد.

رجبی با اشاره به اینکه تاکتیک های عملیات دفاع از کوی و برزن، عملیات تاخیری، ضد هلی برن، امداد و نجات و مردم یاری، عملیات کمین، عملیات شهری، ایست های بازرسی، خود حفاظتی و دفاع از مراکز حساس در این رزمایش توسط بسیجیان انجام شد، اظهار کرد: این رزمایش به صورت مشترک در سطح استان فارس، هرمزگان و بوشهر توسط اعضای گردان های بیت المقدس و کوثر، دسته های رزمی پایگاه های مقاومت و تیم های عملیات ویژه نواب اجرا شد.

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس، عملیات نهضت مقاومت را یکی از عرصه های این رزمایش بزرگ برشمرد و گفت: تمامی تاکتیک های تعریف شده توسط بسیجیان در قالب تیم های مختلف عملیاتی در تمامی شهرستان های استان فارس با موفقیت کامل اجرا شد که با ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج و سپاه فجر اهداف این رزمایش به صورت صد درصدی محقق شد که این موفقیت در اجرا نشان از اقتدار بسیجیان در عرصه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش شیرازه، این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی های رزمی سپاه و بر اساس شبیه سازی یکی از پیشرفته ترین طرح های تهاجمی در جنگ های ترکیبی و در هم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه سخت و نرم در حال اجرا است.

در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ نیروهای زمینی دریایی و هوا فضای سپاه به همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان به اجرای عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی می پردازند.

سازمان بسیج هم نیروی انسانی بسیج دریایی و رزم زمینی را تامین خواهد کرد. همچنین در این رزمایش برخی سامانه‌ها و سلاح هایی که تازه به نیروی ها تحویل شده متناسب با تاکتیک های رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد. 

گفتنی است، پیام این رزمایش دفاع و صیانت از امنیت ملی و برای همسایگان ما صلح و دوستی و آسایش است. اساسا منطق دفاعی ایران امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج فارس است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان