کد خبر: ۱۵۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

اجرای ۹۶طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی فارس

۹۶ طرح عمرانی با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک‌های صنعتی فارس در دست اجرا است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، پژمان انصاری معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با هدف توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها اکنون ۹۶ طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

انصاری، توسعه کیفی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از مهمترین برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان دانست و افزود: علاوه بر این، از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ طرح با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

وی ادامه داد: پارسال هم ۱۲۳ طرح با یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس عملیاتی و اجرا شد.

بنابه گفته این مقام مسئول، از مهمترین این طرح‌ها می‌توان به اجرای طرح‌های شبکه داخلی برق و روشنایی، توسعه گازرسانی و ایجاد شبکه‌های داخلی گاز، تامین آب پایدار و اجرای شبکه‌های داخلی آب، توسعه شبکه مخابراتی، زیرسازی و آسفالت و طرح تصفیه خانه فاضلاب اشاره کرد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: هم‌اینک درهمه شهرستان‌های این استان حداقل یک شهرک صنعتی ایجاد شده و زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در تمام مناطق فارس فراهم است.

انصاری افزود: مهمترین عامل مشکلات زیرساختی تا ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، کاهش مستمر تخصیص اعتبارات عمرانی از یک دهه پیش تاکنون است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور و در راستای حمایت از استقرار صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و رقابت پذیری تولیدات صنعتی و معدنی، به دولت اجازه داده شده که در قالب بودجه‌های سنواتی، کمک‌های لازم را به شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی و غیردولتی به ویژه در امور تامین راه، آب، برق، گاز و تلفن تا ورودی واحد‌های مستقر در این شهرک‌ها انجام دهد.

انصاری افزود: همچنین بر اساس ماده ۸۱ قانون الحاق برخی موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند نسبت به تامین آب، برق، گاز و امکانات مخابراتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تا در واحد‌های صنعتی و معدنی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و معدنی و منطقه ویژه اقتصادی اقدام کنند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هم موظف است اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی کند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان