کد خبر: ۱۵۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۰

آیت‌الله رئیسی میلاد حضرت عیسی را به رهبر کاتولیک‌های جهان تبریک گفت

رئیس جمهور در پیامی با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) به رهبر کاتولیک‌های جهان، تاکید کرد: گرامی‌داشت ولادت حضرت عیسی (ع) فرصتی جهت یادآوری اسوه‌ نوع‌دوستی و بشارت‌دهنده‌ رستگاری مستضعفان است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن میلاد عیسی‌بن مریم (ع) به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و همه‌ی مسیحیان جهان، گرامی‌داشت این ولادت پربرکت را فرصتی جهت تکریم حضرت مریم (سلام‌الله علیها) و یادآوری خصایص اخلاقی اسوه‌ نوع‌دوستی و بشارت‌ دهنده‌ رستگاری مستضعفان، حضرت مسیح(ع) در ایستادگی در برابر ظلم و جور سلطه‌گران و امیدبخشی به آینده‌ای درخشان برای بشریت دانست.

متن پیام آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

عالی‌جناب پاب فرانسیس

رهبر کاتولیک‌های جهان

با کمال مسرت، فرارسیدن سالروز میلاد مسعود پیامبر صلح و مهربانی، حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی را به جناب‌عالی و همه‌ مسیحیان جهان، صمیمانه تبریک می‌گویم.

میلاد عیسی روح‌الله، مظهر تجلی اراده و قدرت خداوند است و جایگاه معنوی مریم مقدس، نشان‌دهنده‌ی عظمت مقام زن در هستی‌شناسی ادیان الهی است؛ «و یاد کن آن‌گاه که فرشتگان گفتند: ای مریم، همانا خداوند تو را برگزید و پاکیزه گردانید و بر زنان جهانیان برتری بخشید.»

گرامی‌داشت این ولادت پربرکت، فرصتی است جهت تکریم حضرت مریم (سلام‌الله علیها)، و یادآوری خصایص اخلاقی اسوه‌ نوع‌دوستی و بشارت‌دهنده‌ رستگاری مستضعفان، حضرت مسیح(ع) در ایستادگی در برابر ظلم و جور سلطه‌گران و امیدبخشی به آینده‌ای درخشان برای بشریت.

از تلاش‌های جنابعالی برای نزدیک کردن دل‌ها و دیدگاه‌های پیروان ادیان ابراهیمی تشکر می‌کنم و از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب و شادکامی و سرافرازی همه‌ی بندگان خدا و آحاد بشر را مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/


منبع: فارس
نظرات بینندگان