کد خبر: ۱۵۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

حماسه ۹ دی‌ماه برای نسل جوان بازگو شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ دی‌ماه سرنوشت‌ساز از تاریخ ماست که باید بازتاب داده شده و زنده نگه داشته شود تا نسل نو و جوان را آگاه کند و راه آینده برایشان هموار شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، مراسم بزرگداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت پیش از ظهر امروز در مسجد جامع شهدای شیراز با حضور پرشور مردم انقلابی و شهیدپرور شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس در این تجمع با شکوه یکی از مناسبت‌های ارزشمند ملت ایران را ایام فاطمیه دانست گفت: ۹ دی و هفته بصیرت امسال در این ایام برگزار می‌شود و عطر فرهنگ فاطمی فضای جامعه را پر کرده و مردم را به حال و هوای دیگری می‌برد.

وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شخصیت ارزشمند و مجاهد دلاور شهید سلیمانی بیان کرد: همه مناسبت‌های این ایام از ۹ دی، هفته بصیرت، فاطمیه و شهادت سردار دل‌ها در یک راستا است.

تقوی تصریح کرد: ۹ دی روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت است و این سردار پر افتخار تربیت شده مکتب امامت و ولایت بود و پیوند با امامش را همیشه بر سر زبان‌ها فریاد کرده و در میدان عمل آن را تفسیر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قدم در این وادی گذاشتن کار هر کسی نیست و هر کسی نمی‌تواند این افتخار را برای خود ثبت کند.

وی افزود: کسی می‌تواند در این اقلیم قدم بگذارد که در وجودش عشق به ولایت فوران کند باید اول خودت را بمیرانی تا به آن حیات جاوید و ابدی برسی.

تقوی با بیان اینکه ولایت و امامت، قدرت فکری و تربیت خود را در ایام انقلاب به نمایش گذاشته، شهید سلیمانی را از نتایج این مکتب دانست و گفت: ۹ دی، ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی همه در یک مسیر هستند و ریشه در یک زمین دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بیش از این‌ها به حضرت فاطمه زهرا (س) ارادت داشته باشیم چرا که محور منظومه امامت و ولایت است بیان کرد: همه اهل بیت از حضرت زهرا وام می‌گیرند، امام حسین علیه السلام همه عظمت عاشورا را یک شعله از حضرت زهرا (س) می‌داند و پایان این جریان را هم حضرت زهرا (س) هدایت می‌کند در آن زمانی که آخرین فرزندش از پس پرده غیبت ظهور کرده و خود را فرزند فاطمه معرفی می‌کند.

وی حضرت زهرا (س) را حلقه وصل میان زنجیره نبوت و امامت دانست و تصریح کرد: ما پیرو مکتب اسلام و قرآن هستیم، هر مکتبی هم تحولاتی که در جامعه ایجاد می‌شود و وقایعی که اتفاق می‌افتد را باید حفظ کند، بسیاری از این تحولات و حوادث و وقایع، تاریخ یک ملت را تشکیل می‌دهد.

تقوی ادامه داد: تاریخ دیروز را به فردا و فردا‌ها پیوند می‌زند، از تاریخ یک ملت هویت یک ملت به دست می‌آید و بسیاری از وقایع سرنوشت‌ساز که فصلی از تاریخ را تشکیل می‌دهند، باید زنده نگه داریم، همچنانکه کربلا را در طول قرن‌ها زنده نگه داشتیم. پس ۹ دی هم که فصلی از تاریخ سرنوشت‌ساز ماست، باید بازتاب داده شده و زنده نگه داشته شود تا نسل نو و جوان را آگاه کند راه آینده برایشان هموار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ببان به اینکه بسیاری از آیات قرآن هم همین روایات و حوادث هستند، به داستان‌های قوم نوح، موسی و عیسی اشاره کرد و افزود: ما حق نداریم حوادث انقلاب را فراموش کنیم، ضمن اینکه زنده نگه داشتن برخی حوادث، از اوجب واجبات است.

وی گفت: در فتنه ۸۸، دشمن از نزدیک ترین افراد به انقلاب، از آن‌ها که از امام حکم‌هایی هم داشتند، پیاده‌ سوار گرفته بود و فتنه، این درس را به ما می‌دهد که نباید غافل باشیم، گاهی ممکن است از درون نظام سرباز بگیرد.

تقوی با تاکید بر اینکه یکی از شعار‌های اساسی انقلاب مرگ بر آمریکا است، آمریکا را جهان خوار معرفی و بیان کرد: امام راحل هم آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن اصلی اسلام و قرآن دانسته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرفداران فتنه، روی این شعار خط کشیدند و شعار مرگ بر روسیه و چین را سر دادند چرا که می‌خواستند شعار مرگ بر آمریکا را پاک کنند و یکی دیگر از شعارهایشان، «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بود که می‌خواستند شعار مرگ بر اسرائیل را هم کمرنگ کنند.

این نماینده مجلس حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شعار مرگ بر اسرائیل را نه سیاست بلکه یک شعار با قلب و جان دانست و یکی از مشخصه‌های خط امام را حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیست برشمرد و ادامه داد: این وظیفه ما است که از مردم مظلوم حمایت کنیم و حتی جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردیم، اما فتنه‌گران می‌خواستند آن را روز ایران اعلام کنند که با خواسته امام راحل در منافات بود.

تقوی افزود: یکی دیگر از شعار‌های فتنه‌گران را مرگ بر اصل ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است از دیگر شعار‌های فتنه‌گران بود که نشان می‌داد آن‌ها اصل نظام را نشانه گرفته بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان فتنه‌گران با بطری‌های آب در دستشان آب می‌نوشیدند، نشان دادند که با اصل اسلام هم مخالفند ادامه داد: حتی با کفش در نماز جمعه شرکت کرده و آن را به تمسخر گرفتند و با حمله به پایگاه‌های بسیج، بسیجیان با صفا و مظلوم را مورد حمله قرار دادند.

وی کشته‌ سازی و برگزاری مجالس ختم برای کسانی که  زنده بودند، حمایت بیگانگان از فتنه‌گران، حمله به خیمه‌های امام حسین در ماه محرم، از دیگر خصوصیات فتنه گران سال ۸۸ است که حجت‌الاسلام تقوی از آن یاد کرد و گفت: آن روزی که آن‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند و خیمه‌ها را آتش زدند، مردم ولایت‌مدار تهران مثل سیل به خیابان‌ها ریختند و در کمتر از ساعتی آن‌ها را محو کردند همان طور که در شهر‌های مختلف هم بر علیه این فتنه‌گران تجمعاتی برگزار شد که باید از این‌ها درس گرفت و هوشیار باشیم که دشمن همچنان به دنبال فتنه‌انگیزی است.

تقوی بیان کرد: ما مقابل پشت سر رهبر انقلاب ایستاده‌ایم و با سر کارآمدن دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی همه باید دست به دست هم دهیم به دولت کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان