کد خبر: ۱۵۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
روایت نمایندگان مردم از قهرمان خدمت:

ده ویژگی بارز شهید سلیمانی را قهرمان و هدفمند ساخت/ حاج قاسم؛ پرچمدار نهضت های آزادی بخش در جهان اسلام

نماینده مردم شیراز و زرقان در یک تعبیر همه جانبه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یک شخصیت با ایمان و پایبند به فرامین رهبری،نظامی تمام عیار و تحلیلگر سیاسی، فراملی، فرمانده میدان،نابغه نظامی،انقلابی و عملگرا و شیفته خدمت به مردم و اسلام دانست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در ادامه سلسله گفتگوهای شیرازه در خصوص نقش موثر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه های مختلف با اقشار جامعه به سراغ نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی رفتیم تا به تبیین شخصیت این سردار بزرگ و نقش وی در تامین امنیت کشور بپردازیم.


ایمان و پایبندی به فرامین امامین انقلاب


ابراهیم عزیزی در ابتدا به برخی ویژگی های برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و عنوان کرد: از ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی اول ایمان و پایبندی به فرامین امامین انقلاب بود که میتوان به جرات گفت یکی از ویژگی‌های برجسته وی به شمار می‌رفت.


نظامی تمام عیار و تحلیلگر سیاسی

عزیزی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی اطاعت و فرمانبری از مولای خود، امامین انقلاب را به عنوان یک فریضه الهی می دانست، گفت: وی در عین حالی که یک نظامی تمام عیار و برجسته و صاحب نام بود یک تحلیلگر جامع و منحصر به فرد به مسائل سیاسی و اجتماعی هم بود.


وی افزود: در طول سالهای عمر خود با نبوغ نظامی و تحلیل گری که دو امتیاز برجسته او محسوب می‌شود، هم محاسبات دقیقی در حوزه وظایف و ماموریت هایش داشت و هم محاسبات دشمن را به هم می‌ریخت.


به عقیده این نماینده مجلس، خیلی مهم است که یک شخصیتی هم برای عدالت و مدیریت سازمان تحت امر خود محاسبات جامع و کامل داشته باشد و هم محاسبات دشمن را به هم بریزد.

شخصیت فراملی

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه شخصیت فراملی شهید سلیمانی را یکی دیگر از ویژگی های بارز وی دانست و اظهار کرد: شهید سلیمانی متعلق به جهان اسلام بود و خود را پرچمدار نهضت های آزادی بخش در جهان اسلام می دانست که می توانیم به جرات بگویم چنین شخصیتی در دنیا بی نظیر است.

فرمانده میدان

عزیزی با اشاره به اینکه فرمانده ای او در اتاق فرماندهی نبود بلکه در میدان بود، اظهار کرد: همین که وی همیشه سعی می کرد در میدان فرماندهی کند این ویژگی و برجستگی را به او می داد که از نزدیک صحنه رزم را ببیند و برنامه ریزی های متناسب با مشاهدات میدانی داشته باشد و به همین جهت همیشه محاسباتش محاسبات کاملاً درست برای نیروهای خودی و برهم زننده محاسبات دشمن بود.

انقلابی و عملگرا

 نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شخصیت حاج قاسم یک شخصیت انقلابی عملگرا بود و وقتی به بازنگری زوایای شخصیتی این شهید بزرگوار از ابتدای نوجوانی، جوانی، دوران انقلاب اسلامی و بعد از آن جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش می‌پردازیم، ویژگی های ذکر شده را در شخصیت وی واضح و آشکار می بینیم و به این صورت نبود که این ویژگی‌ها را صرفاً در شعار و سخنرانی بروز دهد بلکه به تمام معنا، رفتار عمل گرایانه را در حوزه های ارتباطات خود نشان می‌داد و همین ویژگی مردمی بودن شهید سلیمانی را نشان می دهد.

نابغه نظامی

 وی تصریح کرد: حاج قاسم درعین حالی که انقلابی بود، مردمی هم  بود در حالی که مردمی بود فراملی، پایبند به فرامین انقلاب، تحلیل گر زبده مسائل سیاسی و یک نابغه نظامی بود و بنده معتقد هستم واقعا نبوغ شهید سلیمانی از تمام افرادی که در تاریخ نام شان ثبت شده به مراتب بیشتر اما عاشق گمنامی بود.

شیفته خدمت به مردم اسلام و همه مبارزین جهان اسلام بود

عضو مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: تمام موارد ذکر شده از ویژگی های این سردار دلها بود که وی را بزرگ و هدفمند ساخت، اما شهید سلیمانی با خدا معامله کرد و عاشق راهی شد که انتخاب کرده بود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه حاج قاسم شیفته خدمت به مردم، اسلام و همه مبارزین جهان اسلام بود، اظهار کرد: امروز حزب الله لبنان و انصارالله یمن، درس های بزرگی از این شهید بزرگوار گرفته اند. همچنین مبارزین عراق از وی درس آزادگی آموختند و بسیاری از فرماندهان جبهه های آزادی بخش با درسی که از مکتب شهید سلیمانی گرفتند می‌توانند به نقطه پیروزی نهایی برسند چون ایشان هم در روش هم در بینش و هم در دانش  بی نظیر بود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان