کد خبر: ۱۵۱۹۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۲ دی ۱۴۰۰
شیرازه گزارش می دهد:

ماجرای جنجالی انتصاب فرماندار استهبان و قصه استعفای امام جمعه/ استاندار فارس: استعفای امام جمعه قبل از امضای حکم فرماندار صورت گرفته بود

چند روز پیش خبری مبنی بر انتصاب یوسف کارگر به عنوان فرماندار استهبان منتشر شد که موجب اعتراض و نارضایتی برخی از شهروندان استهبانی از جمله اعتراض و استعفای حجت الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه این شهرستان گردید.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، چند روز پیش خبری مبنی بر انتصاب یوسف کارگر به عنوان فرماندار استهبان منتشر شد که موجب اعتراض و نارضایتی برخی از شهروندان استهبانی از جمله اعتراض و استعفای حجت الاسلام و المسلمین خاوری امام جمعه این شهرستان گردید.

شنیده ها حاکی از این این است که این انتصاب به پیشنهاد نماینده مردم استهبان در مجاس صورت گرفته در حالی که کمیته انتصابات شهرستان سه نفر را به عنوان گزینه های پیشنهادی به استاندار فارس معرفی کرده بودنده اما در نهایت فرد منصوب شده نفر چهارمی بوده خارج از این لیست و همین امر موجی از نارضایتی را میان برخی جناح های سیاسی ایجاد کرده است.

حتی طبق شنیده ها امام جمعه استهبان سه مرحله استعفا داده و در نهایت به قم برگشته و حاضر به پاسخگویی به معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس نشده است.

اگر چه قرار بود تودیع و معارفه کارگر روز شنبه 11 دی ماه برگزار شود اما بنا به اطلاعات دریافت شده با برخی فشارهای سیاسی این مراسم روز پنج شنبه 9 دی برگزار گردید که این امر نیز جای تامل دارد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به منظور اطلاع از صحت ماجرا به سراغ استاندار فارس رفته و در گفتگویی اختصاصی به این موضوع پرداخته است.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این خصوص عنوان کرد: در جلسه ای که در محضر ائمه جمعه استان بودم به این مطلب اشاره کردم که تلاش مدیریت استان بر این است که فرماندارها با هماهنگی ائمه جمعه مرکز شهرستانها و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی منصوب شوند.

وی افزود: دلیل این کارهم نه تحمیل نیرویی از سمت آنهاست بلکه وقتی با تعامل یک انتصاب صورت گیرد در آینده به شکل تیمی شهرستان را بهتر ارتقا خواهند داد و مشکلاتش را به نحو شایسته تری مرتفع می کنند و به هین خاطر هم به ائمه محترم جمعه و هم به نمایندگان  مردم قول تعامل دادم.


بنابه گفته نماینده عالی دولت در فارس، علی رغم نقطه نظرات متنوع و متفاوتی که در جامعه وجود دارد مبنی براینکه بدون توجه به نظر نماینده، یا تاثیرگزاران اجتماعی تصمیم گرفته شود اما روش بنده از قبل هم به این شکل بوده که نه تحت فشار فرد یا گروهی بلکه با تعامل انتصابات انجام شود تا  با یک محیط آرامی کار با جدیت پیش برود.

ایمانیه در ادامه اظهار کرد: در ارتباط با استهبان هم کمیته انتصابات شهرستان مواردی را معرفی کردند که بنده اصرار داشتم با امام جمعه و نماینده مردم هم تعامل و گفتگویی صورت گیرد از طرفی عنوان شد که امام جمعه برای مرتبه سوم استعفا داده و عازم قم است، بنابراین دیگر در شهرستان حضور ندارد که پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه امام جمعه حتی تماس های مکرر معاونت سیاسی امنیتی را نیز پاسخ نداده بود، افزود: پس از این ماجرا حکم فرماندار را امضا کردم و متاسفانه با کم لطفی ها و حرف و حدیث هایی روبرو شدیم که انگار این حکم باعث استعفای امام جمعه شده در حالی که امضای حکم پس از استعفای وی انجام شد.

استاندار فارس در پایان تصریح کرد: شورای ساسیتگذاری ائمه جمعه استان و کشور شاهد هستند که قبل از صدور این حکم  حجت الاسلام خاوری امام جمعه استهبان استعفا داده بود و قطعا بنده احترام ویژه ای برای وی و دیگر ائمه جمعه قائل هستم.

گفتنی است پایگاه تحلیلی خبری شیرازه برای روشن شدن تمامی ابعاد این موضوع گزارش های بعدی را نیز منتشر خواهد کرد.

در ادامه مخاطبان می توانند گفتگوی تصویری با استاندار را در بخش زیر مشاهده کنند:

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰
0
انتصاب چند فرماندار جدید در استان موجب نارضایتی بوده
بعضی از اینها از دوره احمدی نژاد فرماندار بوده اند و هر روز رنگ عوض کرده اند
چند نفری هم که در شرف انتصاب هستند شرائط لازم را ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰
0
جواب امام جمه رو هم بزنید که گفته دروغ میگن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰
0
انتصاب فرماندار انهم اهل شهرستان بختگان (همشهری نماینده) شائبه مهره چینی برای انتخابات اینده نماینده رادارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰
0
صحبتای استاندار درست نیست کسی با امام جمعه تماس نگرفته اینکه نماینده استهبان و نیریز از الان داراد کمپین تبلیغاتی و اجرایی انتخاباتی را برای دوره بعد می چیند کسی شکی ندارد اما به این شکل خیلی زشت و نابخردانه است!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰
0
استانداری واعوان وانصارش وامداراشخاص وجریانات سیاسی هستندوبعضاعناصرضعیف و....سکان فرمانداریهاراعهده دارگردیده اند