کد خبر: ۱۵۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۳ دی ۱۴۰۰
گزارش شیرازه از وضعیت فارس در برابر سیل و آبگرفتگی :

۱۷شهرستان استان فارس تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی / سه فوتی و یک نفر مفقودی، قربانیان سیل روز گذشته فارس

رحیم آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس از آبگرفتگی و جاری شدن سیل در بیش از هفت شهرستان فارس خبر داد و گفت: بر اثر جاری شدن سیلاب سه نفر در شهرستان های مهر، داراب و لار جان خود را از دست دادند.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، طی چند روز گذشته شاهد نزول رحمت الهی و بارش باران در نقاط مختلف کشور از جمله استان فارس بودیم، بارش هایی که اگر چه پس از مدتها خشکسالی و کمبود بارشها در فارس، موجب طراوت هوا و تازه تر شدن زمین گردید اما در برخی نقاط استان نیز خسارت های مالی و جانی به همراه داشته است.

بر اساس شنیده ها در این سیل و آبگرفتگی چند تن از هم استانی هایمان جان خود را از دست دادند، شیرازه به منظور اطلاع از خسارتها و نقاط آب گرفته استان گفتگویی با چند تن از مدیران دستگاه های خدمت رسان فارس انجام داده است.

خسارتها در دست بررسی است

رحیم آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس در گفتگو با شیرازه از آبگرفتگی و جاری شدن سیل در بیش از هفت شهرستان فارس خبر داد و گفت: بر اثر جاری شدن سیلاب سه نفر در شهرستان های مهر، داراب و لار  جان خود را از دست دادند.

به گفته آزادی بارش‌های سیل آسا در روز چند گذشته در نقاط مختلف استان، موجب قطع شدن برق برخی مناطق، مسدود شدن راه‌های روستایی و خسارت به بخش راه و کشاورزی شده است

وی در خصوص خسارتهای به وجود آمده عنوان کرد: در حال حاضر خسارت ها در دست بررسی است و به محض اطلاع از میزان خسارت های هر بخش متعاقبا اعلام خواهد شد.

میر کل مدیریت بحران فارس گفت: مجموعه مدیریت بحران و دستگاه های خدمت رسان در حال امداد رسانی به روستاها و مناطقی هستند که دچار خسارت شده اند.

ارائه خدمات امدادی 392 امدادگر و نجاتگر به بیش از یک هزار و 939 حادثه دیده سیل و آبگرفتگی  و برف و کولاک

حسین درویشی، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر فارس  نیز با تشریح گزارش عملیات امدادی سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک در استان فارس از پنجشنبه 8 دی ماه تا ساعت 8 صبح روز دوشنبه 13 دی ماه جاری، گفت: 17 شهرستان سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیروکارزین، رستم، شیراز، اقلید، فیروزآباد، لامرد، لارستان، داراب، استهبان، جهرم، زرین دشت، فسا، خرامه و نی ریز در این مدت در استان فارس تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات شبانه‌روزی امدادگران هلال‌احمر در شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان فارس، اظهار کرد: بر این اساس یک هزار و 939 تن از هموطنان استان از خدمات امدادی لازم بهره برده و تعدادی از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده‌اند.
مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمر استان در ادامه تصریح کرد: در حوادث یاد شده 95 تیم عملیاتی به همراه 82 دستگاه خودرو عملیاتی و 392 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان فارس شرکت داشته اند.

17 شهرستان استان فارس تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی /3 فوتی و یک نفر مفقودی، قربانیان سیل روز گذشته فارس

درویشی با اشاره به توزیع بسته های غذایی و برنج بین آسیب دیدگان این حوادث، گفت: پتو، موکت، نایلون، والور، حبوبات، قند و شکر، چای، کنسروجات و چادر از جمله اقلام توزیعی در حادثه سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک اخیر می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امدادگران به 85 خودرو درگیر برف و کولاک و گرفتار در جاده های امدادرسانی نموده و 90 منزل را توسط پمپ های آبکش تخلیه از آب کرده اند.

۷ مورد مصدومیت در سیل فارس؛4 مورد مصدوم و 3 مورد فوتی

محمد جواد مرادیان مدیر حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفتگو با شیرازه به تشریح ماموریت های انجام شده و خسارت های ناشی از سیل پرداخت و گفت: ازشروع بارندگی ها و اعلام آماده باش در استان فارس ۷ مورد مصدومیت ثبت شده که ۴ مورد مربوط به لامرد می باشد که از این تعداد سه نفر به بیمارستان لامرد منتقل و یک نفر هم فوتی ثبت شده، همچنین یک نفر مصدومی در فیروزآباد بوده که توسط اکیپ هلال احمر به بیمارستان منتقل  شده و یک نفر فوتی در داراب و یک مورد هم در لارستان داشتیم.

وی افزود: بعد از اعلام بارندگی ها و اعلام وضعیت قرمز در استان فارس به کلیه نیروهای امدادی اورژانس و پرسنل امدادی آماده باش داده شد، کلیه مرخصی‌ها کنسل و تمام تجهیزات پیرامون فصل سرما و بارندگی‌ها  به تمام آمبولانس ها و تیم‌های درمانی اورژانس داده شد  تا اورژانس با آمادگی کامل به هم استانی ها خدمت رسانی کند.

رئیس اورژانس فارس در ادامه توصیه هایی به هم استانی ها کرد و گفت:  در زمان شروع بارش‌های شدید به ویژه در مناطق سیل زده و سیل خیز از چادر زدن، توقف و استفرار در مسیر رودخانه ها و نهرها جدا خودداری شود، همچنین در شرایط آب و هوایی نامطلوب همیشه به هشدار مسئولین، اخبار رادیو و تلویزیون و شبکه های اجتماعی رسمی توجه کنند و اگر سیلی اتفاق افتاد و هشدار تخلیه محل داده شد بلافاصله محل را ترک کنند.

مرادیان همچنین هشدار داد: با  اطلاع از وضعیت جاده ها و پل ها از مسیرهای اصلی تردد کنند و به هیچ عنوان از بیراهه عبور نکنند، در مناطق سیل زده از رانندگی کردن بپرهیزند چون وسیله نقلیه هیچ گاه محل امنی در مقابل سیل نیست و در صورت بروز هرگونه اتفاق و نیاز به خدمات فوریت های پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس و در صورت نیاز به کمک امدادی با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۲۵ تماس بگیرند.

یک نفر مفقودی در شهر قدیم لار

اسماعیل کیانپور جانشین و معاون فنی اورژانس لارستان نیز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار شیرازه، از انجام ۸۰ مأموریت در زمان بارندگی توسط اورژانس لارستان خبر داد وگفت: از این تعداد ۲۵ مورد امدادرسانی به مصدومین مربوطه بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت یک نفر فوتی و یک نفر مفقودی نیز داشتیم: افزود: چند روز قبل از آغاز بارندگی‌ها و بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، همچنین طبق نامه مکتوب از اورژانس کشور، ما نیز نیروهای خود را در حالت آماده باش کامل قرار دادیم و تمهیداتی جهت جلوگیری از خسارات و مواجهه با این حوادث اندیشیده شد.

کیانپورعنوان کرد: مرخصی بیمارستانها، آمبولانس ها ، پرسنل درمانی و همه نیروهای امدادی کنسل شد و در هنگام بارندگی نیز خدمت رسانی به مصدومین صورت گرفت.

جانشین و معاون فنی اورژانس لارستان همچنین اظهار کرد: علاوه بر یک مورد فوتی که در شهر بیرم اعلام شد، یک نفر نیز بر اثر ریزش کوه بر روی یک منزل مسکونی در شهر قدیم لار مفقود شده که نیروهای آتش نشانی در حال جستجو هستند.

 لازم به ذکر است که به دلیل مشخص نبودن کل خسارات وارده بر اثر سیل و آبگرفتگی به مناطق مختلف استان، پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، در تماس های بعدی با مسئولین پیگیر این خسارتها خواهد بود.

 انتهای پیام/س



نظرات بینندگان