کد خبر: ۱۵۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۶ دی ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

زندان پایان کار کلاهبردار ۱۰ هزار دلاری

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

68 ميليارد لوازم خانگي احتكار در لارستان كشف شد

فرمانده انتظامي استان از كشف انبار لوازم خانگي احتكار شده به ارزش 68 ميليارد ريال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي ، با تاكيد بر برخورد قاطعانه پليس با كساني كه بخواهند با احتكار كالا در بازار اخلال ايجاد كنند به تلاش‌هاي شبانه‌روزي نيروي انتظامي براي پيشگيري از وقوع جرايم اشاره كرد.

وي افزود: روز گذشته ماموران پليس آگاهي لارستان با اقدامات فني و تخصصي از احتكار لوازم خانگي در يك انبار در شهر قديم مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامي استان فارس ادامه داد: ماموران به همراه نماینده اداره صمت پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند يك هزار و 485 دستگاه لوازم خانگي شامل یخچال، ماشین لباسشویی، آبگرمكن، گاز صفحه‌اي، فريزر،  جارو برقی و پنكه احتكار را كشف كنند.

سردار حبيبي با اشاره به معرفي مالك انبار به مراجع قضائي، خاطر نشان کرد: كارشناسان ارزش اموال احتكار را 68 ميليارد ریال برآورد كرده‌اند.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه مبارزه با احتكار و قاچاق كالا و ارز به صورت مستمر در دستور كار نيروي انتظامي اين استان قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه احتكار يا قاچاق كالا، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

ایست پلیس کازرون به کامیون حامل کالای قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف يك هزار و 104 عدد بلندگو ضبط و پخش خودرو خارجي قاچاق به ارزش 7 میلیارد و 140 ميليون ریال خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی كازرون حین گشت زنی در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان به یک دستگاه  کامیون حامل کالا مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با اشاره به اینکه در بازرسي از آن خودرو يك هزار و 104 عدد بلندگو ضبط و پخش خودرو قاچاق كشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه 7 میلیارد و 140 میلیون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به معرفی راننده به دستگاه قضائی، تصريح كرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت های این پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشكوك در این زمینه مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

زندان پایان کار کلاهبردار 10 هزار دلاری

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی که با معرفی خود به عنوان شهروند خارجی اقدام به کلاهبرداری كرده بود خبر داد.

 حشمت سلیمانی، اظهار داشت: در پی شکایت مردی 35 ساله مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام با خانمی اهل یکی از کشورهای اروپایی آشنا و وی با بیان اینکه قصد سرمایه‌گذاری در ایران دارد اقدام به کلاهبرداری از من كرده است كه بررسي موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: كارشناسان در بررسي‌هاي بيشتر مطلع شدند كه متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را سرمایه‌گذار معرفی و بيان داشته برای ارسال مبالغ سرمايه‌گذاري به ایران می‌بایست مبلغ 10 هزار دلار را تحت عنوان مالیات و اقدامات اداری از طریق صرافی به حساب وي واریز شود که مالباخته از روي سادگي وجه را پرداخت و نامبرده دیگر جوابگو پیام‌های وي نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان با بيان اينكه با اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد متهم در حال حاضر در یکی از شهرهاي جنوبي استان فارس سكونت دارد، گفت: پس از اخذ نيابت قضائي وي دستگیر و روانه دادسرا شد.

 سلیمانی خاطر نشان كرد: متهم (مرد) 52 ساله پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان به كلاهبرداري 10 هزار دلاري از شاكي به بهانه سرمايه‌گذاري در ايران اقرار كرد.

اين مقام سايبري با اشاره به اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه پیام‌ها را نخورند، گفت: مجرمان سایبری با معرفی خود به عنوان شهروندان خارجی و ارسال پیام از طریق شبکه‌هاي اجتماعی به خصوص اینستاگرام قصد کلاهبرداری دارند که هموطنان در صورت مشاهده یا برخورد با هرگونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با همکاران در میان بگذارند.

پلمب 7 واحد صنفي متخلف درخنج
 
فرمانده انتظامي شهرستان خنج از پلمب 7 واحد صنفي متخلف به دليل نداشتن پروانه کسب و عدم رعايت مقررات خبر داد.

 محمد بردبار ، در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و ساماندهي صنوف فاقد پروانه كسب، طرح نظارت و كنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين پليس طي 48 ساعت گذشته در خنج اجرا شد.

وي اظهار داشت: در همين راستا 50 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت كه در جريان اين طرح 7 واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعايت قوانين و مقررات مربوطه پلمب و براي چند واحد ديگر اخطاريه صادر شد.

فرمانده انتظامي شهرستان خنج خاطر نشان کرد: در راستاي ارتقاء کارآمدي صنوف، اجراي طرح‌هاي مشابه به صورت نوبه‌اي و فصلي در دستور کار اين فرماندهي قرار دارد تا مردم با خيال راحت به تهيه ملزومات خود بپردازند.

  توقيف سمند و كشف 60 كيلو ترياك

فرمانده انتظامي داراب از كشف 60 كيلو و 600 گرم ترياك در عمليات شب گذشته ماموران اين فرماندهي خبر داد.

 عليرضا نوشاد، بيان كرد: در اجراي طرح مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران انتظامي داراب حين گشت زني در محور مواصلاتي بندرعباس-شيراز به يك سواري سمند مشكوك و دستور ايست را صادر كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف و براي بررسي بيشتر به مقر انتظامي دلالت دهند.

فرمانده انتظامي داراب با بيان اينكه در اين خصوص 2 قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: در بازرسي از اين خودرو 60 كيلو و 600 گرم ترياك كشف شد.

کلاهبرداری در مقابل دستگاه های خودپرداز

رئيس پليس آگاهي استان گفت: فردي كه از افراد سالخورده و كم سواد در هنگام انجام عمليات بانكي در جلوي دستگاه هاي خودپرداز كلاهبرداري مي‌كرد در شيراز دستگير شد.

 كاووس حبيبي ، در تشريح اين خبر بيان كرد: در پي دريافت گزارشي مبني بر كلاهبرداي از يكي شهروندان مسن و كم سواد در زمان استفاده از خودپردازهاي بانكي، رسيدگي به موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: كارآگاهان تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز و مطلع شدند كه متهم با شناسایی افراد بی سواد، سالمند و ناتوان در جلوي دستگاه‌هاي خودپرداز به بهانه کمک، رمز آنها را به دست می‌آورده و در فرصتی كوتاه كارت مال باخته را با کارت‌های تاریخ گذشته كه به همراه داشته تعویض و سپس اقدام به خالی کردن حساب مال باختگان می‌کرده است.

رئيس پليس آگاهي استان خاطر نشان كرد: ماموران با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند متهم را شناسايي و وي را در مخفيگاهش در يكي از محلات شيراز دستگير كنند.

 حبيبي با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 18 فقره كلاهبرداري به مبلغ 2 ميليارد ريال از افراد مسن و كم سواد در سطح شهرستان‌هاي شيراز و ياسوج اعتراف كرد، گفت: فرد كلاهبردار پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: بدون ترديد اصلي‌ترين راه مقابله با اين قبيل كلاهبرداري‌ها، آموزش افراد كم سواد و مسن نسبت به استفاده‌ صحيح از خودپردازها، عدم اعتماد نابجا شهروندان به افراد غريبه و به كار بستن نكات امنيتي است.

دستبند پليس بر دستان سارق و کشف 13 فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامي كوار از دستگیری یک سارق با ارتکاب به 13 فقره سرقت درون خودرو در اين شهرستان خبر داد.

 سیدرحمان هاشمی، بيان كرد: به دنبال وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در اين شهرستان، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار مأموران کلانتری مرکز كوار قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص يك سارق را شناسايي و وي را در عملياتي غافلگيرانه دستگير و به مقر انتظامي دلالت دهند.

فرمانده انتظامي شهرستان کوار با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 13 فقره سرقت داخل خودرو  اعتراف كرد، گفت: اين سارق حرفه‌اي پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

 اجراي طرح ارتقا امنيت اجتماعي توسط پليس آباده

فرمانده انتظامي آباده از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جمع‌آوري و دستگیری 12 معتاد و خرده فروش طي دو هفته گذشته خبر داد.

 سيدابوالفضل مسعودي، اظهار داشت: در راستاي مطالبات عمومي و ارتقاء احساس امنيت در بين شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم خيز،مأموران انتظامي آباده طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را طي دو هفته گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در اين طرح ضمن جمع‌آوري و دستگيري 14 خرده فروش و معتاد 2 كيلو و 350 گرم انواع مواد مخدر را نيز كشف كنند.

فرمانده انتظامي آباده تصريح كرد: دستگيري 15 سارق و كشف 16 فقره انواع سرقت‌ها، كشف 6 دستگاه موتورسيكلت و خودرو مسروقه و دستگيري 2 سارق در اين خصوص، توقيف 37 دستگاه وسايط نقليه مزاحم و متخلف از ديگر نتايج اجراي اين طرح‌ها بود.

 مسعودي به دستگیری 12 متهم توسط پلیس فتا و آگاهي و کشف 19 فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرايم رایانه‌ای، هتك حيثيت و جرايم مالي و اقتصادي اشاره كرد و گفت: از اولويت‌هاي پليس ارتقاء کيفي احساس امنيت در بين شهروندان، مقابله با تهيه و توزيع کنندگان مواد مخدر، جمع آوري معتادان پر خطر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش مي‌باشد.

كشف 40 كيلو ترياك از پژو405

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم گفت: با هوشياري ماموران اين فرماندهي 40 كيلو ترياك از پژو 405 كشف شد.

 خسرو رزمجويي، در تشريح جزئيات اين خبر بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر جهرم حين کنترل محورهاي مواصلاتي به يک خودرو پژو 405 مشکوک و دستور ايست را صادر كردند.

وي بيان كرد: راننده بدون توجه به هشدار پليس متواري و ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي خودرو را توقيف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با بيان اينكه با توجه به تاريكي هوا راننده متواري و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد، افزود: در بازرسی از این خودرو 40 كيلو تریاک كه به طرز ماهرانه‌اي در قسمتهاي مختلف جاسازي شده بود كشف شد.


انتهای پیام/س





نظرات بینندگان