کد خبر: ۱۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۹ دی ۱۴۰۰
در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد:

تصویب پروژه عمرانی نواب صفوی – احمد ابن موسی در سه فاز/ انجام مطالعات جامع حمل و نقل کلانشهر شیراز توسط شهرداری

شوراییان به شهرداری شیراز اجازه دادند تا نسبت به انعقاد قرارداد « ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل ونقل کلانشهر شیراز» با دانشگاه علم و صنعت ایران با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری بدون تشریفات اقدام نماید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سی و ششمین جلسه علنی (عادی) شوراي اسلامي شهر شيراز امروز 19 دی ماه با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی شد و مستند به ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/1375 و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید.

بررسی و تدوین برنامه شهرداری شیراز به پیوست عناوین اهداف برنامه در افق 1404، به شماره ثبت 7502/1400/و مورخ 2/10/1400 دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاهها به بحث گذاشته شد و " کلیات برنامه توسعه شهرداری شیراز در افق 1404 شامل عناوین اهداف برنامه درراستای تحقق چشم انداز و رویکردهای شورای ششم، مندرج در یک جلد کتاب به شرح پیوست به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

این مصوبه دو تبصره داشت که بدین شرح است: جزئیات برنامه پنج ساله مذکور ، حداکثر تا تیر ماه 1401 به تصویب شورا خواهد رسید و شهرداری مکلف است این مصوبه را (با تأکید بر پیشنهادات کمیسیون ها) مبنای تدوین برنامه و بودجه 1401 قرار دهد.

" طرح کمیسیون عمران شورا، درباره الزام شهرداری به اجرای پروژه نواب صفوی – احمد ابن موسی در سه فاز" دومین طرح مورد بررسی در صحن بود که  شهرداری شیراز مکلف به اجرای تقاطع نواب صفوی –احمد ابن موسی- کمربندی در سه فاز به شرح ذیل گردید: اجرای پل های چپ گرد کمربندی غرب به احمد ابن موسی –شرق و بلعکس به عنوان فاز یک پروژه- اجرای پل نواب صفوی شمال به جنوب و بلعکس به عنوان فاز دوم پروژه- اجرای چهار لوپ پل نواب با دو , دوربرگردان غیر همسطح در محور کمربندی با فاصله بهینه طراحی شده از پل نواب به عنوان فاز سوم پروژه- شهرداری شیراز مکلف است با توجه به برنامه زمانبندی فاز های اجرایی پروژه و با لحاظ اولویت رفع معارض ملکی را در مناطق پنج و نه شهرداری انجام داده تا در زمانبندی اجرای پروژه وقفه ایجاد نگردد.

شهرداری شیراز مکلف است برنامه زمانبندی هر سه فاز را به صورت مکتوب ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نموده و تاییده های لازم را از کمیسیون عمران شورا اخذ نماید.

شهرداری شیراز مکلف است اتصال راست گرد احمدابن موسی به کمربندی ( ترافیک عبوری شمال شرقی به جنوب غربی ) را به صورت غیر همسطح بارویکرد کاهش طول رمپ پل اصلی نواب ، کاهش دو دهانه اجرای این پل, عدم جابجایی تأسیسات واقع در انتهای خیابان نواب، کاهش رفع معارض ملکی جهت اجرای راست گرد کمربندی شرق به خیابان نواب ؛ اجرا کند.

شهرداری شیراز مکلف است کلیه الزامات لازم را در خصوص جانمایی پایه های پل کمربندی – غرب به احمد ابن موسی شرق را رعایت کرده تا با طرح جامع تعریض کمربندی فعلی در محور تند رو مغایرتی ایجاد نشود. شهرداری شیراز مکلف است بودجه مورد نیاز پروژه را در بودجه سال 1401 پیش بینی نماید.

سومین طرح مورد بررسی در شورای شهر شیراز "لایحه دوفوریتی اخذ مجوز انعقاد قرارداد ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک کلان شهر شیراز با دانشگاه علم و صنعت ایران" با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری بدون تشریفات (با قید یک فوریت) ارسالی از کمیسیون های مشترک عمران و حمل و نقل و ترافیک شورا به تصویب رسید.

در نهایت به شهرداری شیراز اجازه داده می شود که نسبت به انعقاد قرارداد « ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل ونقل کلانشهر شیراز» با دانشگاه علم و صنعت ایران با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری بدون تشریفات اقدام نماید.

" طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره اختصاص و راه اندازی شعبه ای برای جذب سرمایه گذاران در نمایشگاه بین المللی فارس به صورت مداوم و مستمر" مصوبه دیگه ای بود که مورد بررسی قرار گرفت و اختصاص و راه اندازی مکان یا شعبه ای تحت عنوان دفتر جذب سرمایه گذاری در محل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس به تصویب رسید.

بنابراین شهرداری شیراز مکلف گردید با تعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس مکان مناسب را به منظور دفتر جذب سرمایه گذاری تعیین نماید و نسبت به راه اندازی و فعال نمودن دفتر جذب به صورت مداوم و مستمر با امکانات و نیروی انسانی موجود در شهرداری اقدام و نتیجه اقدامات را به صورت فصلی به استحضار استاندار فارس برساند.

"طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره صدور موافقت نامه اعلام ضابطه بر روی اراضی و املاک واقع در شهر شیراز جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری توسط مالکین و سرمایه گذاران"  بررسی شد و شهرداری مکلف گردید؛ بر اساس یک فازبندی مشخص، املاک با مالکیت اشخاص حقیقی، حقوقی، دولتی و غیره را که ظرفیت و منافع اقتصادی بیشتری جهت سرمایه‌گذاری در شهر شیراز دارد را شناسایی و ظرف مدت یک ماه ضابطه و طرح پیشنهادی را براساس میزان تراکم، نوع کاربری و غیره تحت عنوان اعلام ضابطه به کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری ارائه نماید.

شهرداری شیراز ملزم شد تا با رعایت مقررات، اقدامات لازم جهت اعزام هیأتی بیست نفره متشکل از مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان فرهنگی و فنی به نمایشگاه اکسپو 2020 دبی را به عمل آورد.
در ادامه طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، درباره بررسی درخواست مرکز تربیت تفریحی «طوبی» نیز از دیگر موضوعاتی بود که پارلمان شهری در این هفته به آن‌ها پرداخت.
بر اساس این طرح دراختیار گذاری یکی از باغات تحت تملک شهرداری شیراز به منظور راه اندازی باغ آموزشی، تربیتی، مهارتی و زیست محیطی (مزرعه طوبی) تصمیم گیری شد که بر اساس آن این موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیونهای مشترک گردشگری و زیارت و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارسال شود.

در ادامه طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درباره صدور موافقت نامه اعلام ضابطه بر روی اراضی و املاک واقع در شهر شیراز جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری توسط مالکین و سرمایه گذاران با حضور 13 نفر اعضای شورا تصویب شد و بر اساس ان شهرداری مکلف گردید بر اساس یک فازبندی مشخص، املاک با مالکیت اشخاص حقیقی، حقوقی، دولتی و غیره را که ظرفیت و منافع اقتصادی بیشتری جهت سرمایه‌گذاری در شهر شیراز دارد را شناسایی و ظرف مدت یک ماه ضابطه و طرح پیشنهادی را براساس میزان تراکم، نوع کاربری و غیره تحت عنوان اعلام ضابطه به کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری ارائه نماید.

در پایان طرح کمیسیون مشترک گردشگری و زیارت و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، درخصوص اختصاص قطعه ای مناسب جهت احداث، باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز، با حضور 13 نفر اعضای شورا بررسی و مقرر شد موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مشترک گردشگری و زیارت، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اعاده شود و اعضای محترم شورا در وقت قانونی نظرات خود را مکتوب به کمیسیون مشترک مذکور اعلام نمایند.

 انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان