کد خبر: ۱۵۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۰ دی ۱۴۰۰
فرمانده انتظامی استان فارس:

وجود تفکر حاج قاسم در همه زمینه ها ضرورت امروز کشور است

سردار حبیبی گفت: در قرآن کریم مجاهدان را زنده مورد خطاب قرار داده و آنها را سعادتمند می داند. ضرورت امروز کشور ما وجود تفکر حاج قاسم در همه زمینه ها است زیرا او چیزی را برای خود نمی خواست.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی شامگاه روز یکشنبه نوزدهم دی ماه هم زمان با نماز مغرب و عشاء  به میزبانی فرماندهی انتظامی استان فارس در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام برگزار گردید.

سردار رهام بخش حبیبی فرماندهی انتظامی استان فارس با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار دلها بیان کرد: شهادت هنر مردان خدا است و از همین رو سخن از این شهید گفتن توفیق می‌خواهد. خداوند به من توفیق این را داد که هم در زمان دفاع مقدس و هم خدمت در نیروی انتظامی بعضی شهدا را درک کرده ام ولی اکنون از کسی می‌گویم که در وصف او کتاب ها باید نوشت؛شهید حاج قاسم سلیمانی است. باید از خود بپرسیم او که بود ولی فقیه زمان این شخصیت را یک مکتب می‌داند.


وی در ادامه افزود: عملکرد شهید سلیمانی با یک عمر مجاهدت در برابر دشمنان اسلام و ملت ایران بر کسی پوشیده نیست اما مسئله اصلی این است که ما مکتب حاج قاسم را شناخته و خود را در قبال خون شهیدان مسئول بدانیم.

سردار حبیبی با بیان اینکه این‌که آیا شهیدان از عملکرد ما راضی هستند موضوعیت دارد، اظهار کرد: اگر در روز محشر حاج قاسم از ما بپرسد که من همه چیز خود را فدا کردم تا ملت ایران در عزت و امنیت باشد ما چه عملکردی از خود نشان داده ایم؟


فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش این قهرمان ملی در جامعه امروزی تاکید کرد: حاج قاسم در جامعه ما در کنار همه اقشار مختلف مردم بود و رشد کرد بنابراین باید این مکتبی که رهبری انقلاب در وصف این شهید بیان کردند را مورد بررسی و کنکاش قرار داد. ستاره درخشان در منظومه فکری و مکتب این شهید والا مقام اخلاص است؛ بدین معنی که ما همه اعمالمان برای خدا و در راه او قرار گیرد.

حبیبی با بیان این که شهادت برای حاج قاسم به معنای از دست دادن روح و جان بلکه به معنای بدست آوردن است اظهار کرد: در قرآن کریم مجاهدان را زنده مورد خطاب قرار داده و آنها را سعادتمند می داند. ضرورت امروز کشور ما وجود تفکر حاج قاسم در همه زمینه ها است، زیرا او چیزی را برای خود نمی خواست

وی با بیان خاطره ای از حضور سردار سلیمانی در یک جشن، به نوع نگاه ضد تجمل و اشرافیت این سردار ملی اشاره و افزود: این نگاه، همان مکتب سلیمانی است. امروزه هر کدام از ما با رعایت انصاف،عدالت و سخت کوشی در هر مسئولیتی قادر به اجرای مکتب حاج قاسم هستیم؛ باید این شخصیت را به مشابه یک‌ اسطوره قلمداد کرد که حتی دشمنان مکتب فکری اسلامی نیز از او به عنوان یک شخصیت برجسته و زیرک یاد می‌کنند.


این مقام نظامی استان با تشریح اقدامات شجاعانه سردار سلیمانی، گفت: بهره برداری از عملکرد این شخصیت الگویی مناسب برای ایستادگی و استقامت در برابر هجمه های دشمنان است به نحوی که خودش در برابر دشمنان ملت ایران و نظام اسلامی در نهایت اقتدار و صلابت ایستادگی می کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه حاج قاسم دین خدا را با تمام توان یاری و خداوند نیز او را فاتح میدان‌ها کرد بنابراین پروردگار در نهایت شهد شهادت را به کام او نشاند تاکید کرد: در زمان حمله داعش به عراق و پیشروی به سمت مرز ایران تمامی گردان های رزمی مرزبانی به حالت آماده باش درآمدند اما حاج قاسم زودتر از هر کسی و با دو هلیکوپتر، خود را به یکی از شهر های اشغال شده توسط داعش در عراق  رساند و باعث شکست عقبه دشمن و جلوگیری از هرگونه تهدید علیه مرز های ایران گردید؛ خداوند نیز همین شجاعت و اخلاص او را می دید و او را یاری می‌کرد.


سردار حبیبی در پایان با اظهار به اهمیت فرمان پذیری و سر تعظیم فرود آوردن در برابر خداوند و ولایت پذیری پولادین، این دو مهم را از کلیدی ترین عوامل فتوحات دانست و با قرائت بخشی از وصیت نامه شهید سلیمانی پیرامون فرزندان و خانواده های شهدا گفت: وقتی حاج قاسم در وصیت خود خطاب به خانواده شهدا اینچنین میگوید که فرزندانم،دخترانم و پسرانم،پدران و مادران شهدا،خواهران،برادران و همسران از خود گذشته شهدا، من را در برابر همه کم کاری هایم‌ ببخشید، صوت فرزندان شهدا بعد از صدای قرآن به من در کشاکش مشکلات آرامش می بخشد، خانواده عزیز شهدا من را حلال کنید و در همه حال دعا هایتان را شامل حال من کنید و دوست دارم‌ جنازه ام را فرزندان شهدا به دوش بکشند. آیا ما نسبت به خانواده شهدا اینگونه هستیم؟


در ادامه مراسم مداح اهل بیت حاج محمود کریمی به مدیحه سرایی و عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پرداخت.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان