کد خبر: ۱۵۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۱ دی ۱۴۰۰
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

وقف بازوی توانمند حوزه دانش بنیان و خط شکن در اقتصاد است

ایزدخواه گفت: ظرفیت وقف برای حوزه اقتصاد خط شکن و در حوزه دانش بنیان یک بازوی توانند است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روح الله ایزدخواه نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز 21دی ماه در آیین افتتاح کارخانه نوبنیان موقوفه «دانش سلامت کوثر فارس» بزرگترین تولید کننده ایمپلنت های ارتوپدی، نوروسرجری، ستون فقرات، طب ورزشی و دندانی، با بیان اینکه این حرکت در واقع معجونی از چند اتفاق خوب است،عنوان کرد: ظرفیت وقف برای حوزه اقتصاد خط شکن و در حوزه دانش بنیان یک بازوی توانند است.

 
وی با بیان اینکه هدف از اجرای چنین طرح هایی ارزان سازی خدمات سلامت است، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما این خدمات پرهزینه ارائه می شوند.


ایزدخواه اضافه کرد: پیگیر هستیم تا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۱ و سایر قوانین این مسیر را به لحاظ قانونی هموار کنیم که  ظرفیت وقف و دانش‌بنیان با هم تلفیق شود و در حوزه اقتصاد مقاومتی که امروز از نام شب واجب تر است به کار گرفته گردد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: در دنیا بزرگ ترین دانشگاه های آمریکا موقوفه است و درآمد‌های شخصی خود را در مسیر توسعه علم سرمایه‌گذاری می‌کنند اما  ما از این ظرفیت بزرگ در کشور غفلت کرده ایم.


وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی دارد به نام مردمی سازی، گفت: در این مردم سازی وقف می تواند رکن اصلی باشد و مردم با کار ویژه وقف می‌توانند حضور خود را در اقتصاد معنی دهند، اما این امر نیاز به مدیریت و رهبری و هدایت دارد که سازمان وقف این نگرش و رویکرد را در حوزه اقتصادی دنبال کرده‌اند.

ایزدخواه در ادامه به صندوق پژوهش و فناوری که تاسیس شده اشاره کرد و افزود: این صندوق به عنوان بازوی ریسک‌پذیر وارد شده که بتواند پروژه های مفید و موثر را شناسایی و مکانیسمی ایجاد کند که درآمدهای موقوفه بتوانند در این مسیر مورد استفاده قرار گیرند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امید است دستگاه‌های دولتی نیز بتوانند الگو بگیرند، تصریح کرد: امروز ما املاک و دارایی‌های دولتی کم نداریم مولدسازی این املاک می‌تواند کشور را از هرگونه نیاز از کشورهای خارجی بی‌نیاز ‌کند و این نگاه باید حاکم شود.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان