کد خبر: ۱۵۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۱ دی ۱۴۰۰
شهردار شیراز:

تجهیزات مدیریت بحران شهرداری شیراز جهت امدادرسانی به منطقه سیل زده بیرم اعزام شد

اصنافی گفت:پیرو بازدید وزیر کشور و استاندار فارس و ماموریت محول شده به شهرداری شیراز برای حضور و رفع مشکلات منطقه سیل زده بیرم، بخشی از تجهیزات مدیریت بحران شهرداری شیراز جهت امدادرسانی به این منطقه اعزام شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی شهردار شیراز ضمن حضور در بخش بیرم شهرستان لار اعلام کرد: پیرو بازدید وزیر کشور و استاندار فارس و ماموریت محول شده به شهرداری شیراز برای حضور و رفع مشکلات منطقه سیل زده بیرم، بخشی از تجهیزات مدیریت بحران شهرداری شیراز جهت امدادرسانی به این منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: ۱۴ دستگاه ماشین آلات سنگین و اکیپ های مدیریت بحران شامل دو دستگاه لودر، دو دستگاه بولدوزر، دو دستگاه بیل مکانیکی، ۶ دستگاه کامیون و دو دستگاه بابکت در منطقه برای امدادرسانی و خدمت به شهروندان این شهر حضور دارند.

اصنافی درخصوص اقدامات انجام شده توسط شهرداری شیراز گفت: لایروبی مسیل ها، ایجاد خاکریزها برای آمادگی در برابر سیلاب های آتی، پاکسازی سطح شهر، آواربرداری منازل تخریب شده و جمع آوری گل و لای معابر از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری شیراز در دست انجام است. 

شهردار شیراز ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم بخشی از زخمی که سیل به زندگی مردم منطقه بیرم زده است را التیام دهیم، افزود: حجم خسارت ها بالا است و نیازمند عزمی ملی و تخصیص بودجه مناسب برای جبران خسارتها هستیم.

شهرداری شیراز پرکارترین مجموعه ای که پس از سیل کنار شهر بیرم و مردمانش بود

عبدالله زارع شهردار بیرم نیز درحاشیه این بازدید گفت: پس از سفر وزیر کشور و استاندار فارس و هماهنگی های انجام شده با شهرداری شیراز، بلافاصله ماشین‌آلات و تجهیزات مدیریت بحران شهرداری شیراز اعزام و مستقر شدند. 

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی معابر، خاکریزی و ایجاد سیل بند برای جلوگیری از سیل های آتی از جمله اقداماتی است که شهرداری شیراز برای امدادرسانی و همیاری با مردم بیرم انجام داده است. 

شهردار بیرم ضمن تقدیر از حضور و امدادرسانی شهرداری شیراز گفت: انصافا پرکارترین مجموعه ای که پس از سیل کنار شهر بیرم و مردمانش بود، شهرداری شیراز بود. 

روح الله بامداد بخشدار بیرم نیز در بازدید میدانی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از این منطقه سیل زده گفت: تقدیر و تشکر ویژه ای از مجموعه شهرداری شیراز دارم که پس از وقوع سیل بیرم با اعزام ماشین آلات و نیروی انسانی در کنار این شهر بودند‌ و به کمک مجموعه مدیریت بحران بخش آمدند‌. 

بخشدار بیرم اضافه کرد: بیشترین حجم تجهیزات و ماشین آلات اعزام شده به بیرم متعلق به شهرداری شیراز بود و چنانچه امدادرسانی این مجموعه نبود به مشکلات زیادی برمیخوردیم و هم اکنون با حضور شهرداری شیراز، اقدامات اولیه انجام شده و در حال مقاوم سازی هستیم.

علی اکبر سلطانی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید گفت: استانداری فارس به شهرداری شیراز درخصوص تخصیص امکانات جهت سیل بیرم تکلیف کرده بود.

وی افزود: در این راستا بخشی از امکانات شهرداری شیراز برای تسریع عملیات امدادرسانی به شهر و مردم بیرم به این بخش گسیل شد. 

سلطانی ادامه داد: شهرداری شیراز در بخش ایمن سازی نیز اقداماتی از قبیل ایجاد خاکریزها و ... را انجام میدهد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شورا نیز به پشتوانه مصوبه کمیسیون، شهردار شیراز را در بازدید میدانی از بخش بیرم لارستان همراهی و بر عملکرد شهرداری نظارت می کند و چنانچه شهرداری شیراز برای خدمت بیشتر نیازمند مصوبه ای بود، نیز اقدامات لازم انجام می شود. 

سیده مریم حسینی رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید میدانی خاطر نشان کرد: به مردم بیرم این نوید را میدهم که مردم استان فارس در کنار آنها هستند و برای رسیدن وضعیت مردم به شرایط مناسب از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد. 

حسینی افزود: از روز جمعه ۱۷ دی ماه ماشین آلات و تجهیزات شهرداری شیراز به بیرم اعزام شدند و با توجه به وضعیت و شرایط این منطقه، تا چند روز دیگر نیز شاهد حضور تجهیزات و ماشین آلات در بیرم خواهیم بود. 
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورا و شهردار شیراز، با نیت محرومیت زدایی اقدام به خدمت رسانی به مزدم سیل زده بخش بیرم لارستان کردند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان