کد خبر: ۱۵۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

اردو‌های تربیتی دانش‌ آموزی، یک موقعیت رشد دهنده است

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: جایگاه «اردو» از منظر سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای علیرضا کاظمی؛ در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی گفت: برگزاری این جشنواره ارزشمند بود و درحوزه پرورشی سعی کردیم با توجه به اهمیت این موضوع، جای خالی آن را پر کنیم.

وی افزود: این جشنواره از منظر مدیریت دانش و جمع آوری دانش مدیریتی به عنوان گنجینه ارزشمند اهمیت دارد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای این که دانش‌آموزان را به اهداف طراحی شده نزدیک کند، راهبرد ایجاد موقعیت‌های تربیتی را مطرح کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد تربیت به معنای نهادینه شدن ارزش‌ها باید موقعیت‌های تربیتی ایجاد شود هیچ موقعیت تربیتی برای دانش آموزان اثرگذارتر و ماندگارتر از اردو نیست. آموزه‌های پیدا و پنهان در اردو در مراوده با مربی اردو و دانش‌آموزان یاد گرفته می‌شود که ماندنی و لذت بخش است.

وی با بیان این که جایگاه اردو از منظر سند تحول به عنوان یک موقعیت تربیتی رشد دهنده است، گفت: اردوی راهیان نور یکی از اردو‌های ارزشمند تربیتی بوده و ضروری است در دوره جدید به بحث‌های تربیتی بیشتر توجه کنیم. اردو‌ها باید هدفمند و منطبق با اهداف دوره‌های تحصیلی باشند لذا باید معلمان و مربیان را به این حوزه مرتبط کنیم تا برای هر اردو یک برنامه مبتنی بر اهداف درسی داشته باشند.

کاظمی افزود: نیازمند زیرساخت‌ها و الزاماتی هستیم که باید محقق شود و در طرح جامع تحول در اردو‌ها و اردوگاه‌ها نیز خلا‌های قانونی پر شود. یک هیأت اندیشه ورز قوی شکل بگیرد تا به تعالی و تکامل این جشنواره کمک و بخش‌هایی از خلأ‌ها را پر کند.

وی گفت: رویکرد نظام تعلیم و تربیت نسبت به زیست بوم جدید باید مورد توجه معاونت پرورشی و فرهنگی باشد. شکل گیری، شکل دهی و طراحی و اجرای اردو‌ها در فضای مجازی مهم است.

آقای کاظمی در مورد جذابیت اردوگاه‌ها برای دانش‌آموزان گفت: ساختار اردوگاه‌ها باید به کانون‌های آموزش و تربیت تبدیل شود؛ لذا می‌توان در داخل اردوگاه‌ها پارک‌های مختلفی تعریف کرد. بهترین پارک‌های علمی و فناوری و پارک‌های مذهبی را می‌توان برای تربیت ساحت‌های مختلف دانش‌آموزان ایجاد کرد.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی امروز ۲۲ دی در کانون شهید مفتح منطقه ۳ تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
منبع:خبرگذاری صداو سیما
نظرات بینندگان