کد خبر: ۱۵۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۳ دی ۱۴۰۰
قادری در گفتگو با شیرازه خبر داد:

شروع رسیدگی به طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از شروع رسیدگی به طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری خبر داد
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از شروع رسیدگی به طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری خبر داد و گفت: جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی برای بررسی طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری با حضور طراح طرح، نمایندگان وزارت کشور و مرکز پژوهش ها در محل کمیسیون شوراها تشکیل و بررسی مقدماتی طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری در این کمیسیون شروع شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه در مورد کلیات و جزییات طرح توضیحاتی را ارائه شد و در ادامه نماینده وزارت کشور به عنوان موافق و نماینده مرکز پژوهشها به عنوان مخالف طرح صحبت کردند.

نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره جزییات جلسه به خبرنگار شیرازه، گفت: نماینده وزارت کشور ضمن اعلام موافقت با اصلاحات پیشنهادی اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون تقسیمات کشوری در دولت در دست بررسی است و بزودی به مجلس ارائه خواهد شد.

قادری ادامه داد: نماینده مرکز پژوهشها نیز با تاکید بر ضرورت انجام اصلاحت پیشنهادی اعلام کرد که بهتر است توسط دولت لایحه ارائه شود.

نایب رییس کمیسیون جهش تولید افزود: با بررسی کلیات و جزییات طرح، رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به ضرورت انجام اصلاحات قانون،  با ارجاع طرح به مرکز پژوهشها این مرکز را مکلف کرد که حداکثر ظرف یک ماه آینده نتایج بررسی خود را به کمیسیون ارائه کند.

قادری در پایان به تشریح جزئیات محورهای این طرح پرداخت و گفت: حل مشکل ارتقاء تقسیماتی شهرهایی مثل صدرا که فاقد روستا، دهستان و بخش هستند،رفع تناقض در حدنصاب جمعیت شهر، تعیین تکلیف نحوه الحق روستاها به شهر و تعیین ملاک های های متعدد برای ارتقاء روستاها به دهستان از مهم ترین محور های طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری است.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان