کد خبر: ۱۵۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۳ دی ۱۴۰۰
وزیر صمت:

زنجیره تولید در مجتمع آلومینیوم جنوب لامرد تکمیل شود

فاطمی امین گفت: باید تلاش شود تا زنجیره پایین دستی آلومینیوم در لامرد مستقر شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم جشن تکمیل ظرفیت آلومینیوم جنوب ضمن قدردانی از تلاش فعالان این مجتمع گفت: امروز ما شاهد افزایش تولید در شرکت آلومینیوم جنوب هستیم،اما من بیشتر از اینکه دغدغه ام افزایش تولید باشد، دغدغه راه اندازی زنجیره تولید برای ادامه دار شدن مسیر تولید است.

فاطمی امین افزود: خوشبختانه امروز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد در مجاورت کارخانه صنایع آلومینیوم جنوب آغاز شد که این موضوع می‌تواند به نوبه خود انجام تولیدات را تضمین کند و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد ۸ هزار هکتار وسعت دارد گفت: این منطقه به لحاظ زیرساختی نیز دارای امکانات خوبی است و باید تلاش شود تا زنجیره پایین دستی آلومینیوم در اینجا مستقر شود که موجب رونق اشتغال و ارزش افزوده بیشتری شود.

فاطمی امین اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده زنجیره آلومینیوم را در منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزایش دهیم و هم صنایع پایین دستی‌های آن را وسعت دهیم و به نظر میرسد با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی جای مناسبی برای توسعه صنعت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از اولویت‌های این وزارتخانه را صادرات و اشتغال دانست و گفت: طرحی را در این خصوص آغاز کردیم که هر شهرستان مشخص کند که چه اولویت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در آنجا مناسب است از جمله شهرستان لامرد با موقعیت استراتژیکی که دارد می‌تواند در سال‌های آینده شکوفا شود و آنچه در توان داشته باشیم کمک خواهیم کرد.


انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان