کد خبر: ۱۵۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

وضعیت سبد معیشت خانوار کارگران تعیین تکلیف می شود

معاون روابط کار وزارت کار با بیان اینکه امسال تاکنون 6 جلسه کمیته تخصصی دستمزد ذیل شورای عالی کار برگزار شده است، گفت: در جلسه بعدی کمیته دستمزد با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت سبد معیشت خانوار کارگری تعیین می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت کار در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از جلسات کمیته دستمزد کارگران تشکیل شده  است، اظهار داشت: کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار تاکنون 6 جلسه تشکیل داده است، اما هنوز در مورد سبد معیشت خانوار کارگری تصمیم‌گیری نشده است.

وی افزود: احتمالاً در جلسه بعدی کمیته دستمزد با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت سبد معیشت خانوار کارگری تعیین می‌شود.

به گفته رعیتی‌فرد، کمیته تخصصی تعیین دستمزد کارگران ذیل شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در وزارت کار برگزار می‌شود.

گفتنی است، حد اقل دستمزد کارگران برای سال آینده در شورای عالی کار بر اساس دو عامل تعیین سبد معیشت خانوار کارگری و نرخ تورم سال جاری تعیین می‌شود.

معاون روابط کار وزارت کار همچنین در مورد حل مشکل کارگاه‌هایی که به خاطر بدهی به دستگاه‌ها در معرض تعطیلی قرار دارند، گفت: کارگاه‌هایی که دارای مشکل هستند، باید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه و مشکل خود را مطرح کنند که در مراکز استان‌ها با ریاست استاندار و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و با حضور نماینده وزارت کار تشکیل می‌شود.

وی افزود: صاحبان کارگاه‌هایی که دارای مشکلاتی هستند و به ستاد تسهیل تولید و رفع موانع مراجعه می‌کنند، بدهی‌های‌ آنها استمهال می‌وشد و یا بدهی به دستگاه‌هایی مانند اداره برق، آب، گاز و یا تأمین اجتماعی تقسیط می‌شود تا از تعطیل شدن کارگاه جلوگیری شده و این بدهی‌ها نیز به تدریج پرداخت شود.

به گفته رعیتی‌فرد، دبیرخانه ستاد تسهیل تولید و رفع موانع در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قرار دارد و وزارت کار هم به عنوان عضوی از این ستاد حضور دارد و کارگاه‌هایی که دارای مشکل هستند، با مراجعه به این ستاد بدهی آنها تقسیط شده و از دستگاه‌ها مهلت گرفته می‌شود تا جلوی تعطیل شدن کارگاه‌های تولید گرفته شود.

انتهای پیام/ر
منبع: فارس
نظرات بینندگان