کد خبر: ۱۵۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

کسب مجوزهای لازم برای برگزاری اردوهای راهیان نور

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با اعلام آمادگی استان‌ها و کسب مجوزهای مربوط این امکان وجود دارد که اردوهای راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به بدرقه مردم۲۷۰۰ شهر و روستا از شهدا، افزود: هفت هزار برنامه در سراسر کشور در مراسم تشییع شهدا برگزار شد که این موضوع سبب عطرآگین شدن فضای کشور و تجدید بیعت مردم با ارمان‌های انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع شهدا در 25 استان کشور با حضور گسترده و بی سابقه مردم برگزار شد، به از سرگیری برگزاری مراسم اردوی راهیان نور اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل مهمی که با دوستان درباره آن صحبت شده است، موضوع راه‌اندازی راهیان‌نور است که به دلیل وضعیت خاص کرونا در ۲ سال اخیر برگزار نشده بود.

وی ادامه داد: با اعلام آمادگی استانها و با کسب مجوزهای مربوط این امکان وجود دارد که اردوهای راهیان نور با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شود.

وی توضیح داد: ساخت یادمان‌های شهدا از رویکردهای این بنیاد در ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه است و بر اساس نظرسنجی هایی که از مردم داشته ایم، این یادمان ها رتبه نخست را در زنده نگه داشتن این روحیه در جامعه داشته است. 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه در نظرسنجی های انجام شده، مردم زیارت شهدای گمنام را از اولویت های خود می‌دانند، افزود: در نظرسنجی که ما از مردم داشته‌ایم، شهروندان به یادمان شهدای گمنام بیشترین امتیاز را داده اند. برگزاری اردوهای راهیان نور و فیلم و سریال نیز در این نظرسنجی در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

سردار کارگر در پاسخ به این سوال که دشمن دنبال حساسیت‌زدایی از آرمان های انقلاب است و بنیاد چه نقشی در مقابل این حربه دشمن دارد، گفت: کار دشمن شبهه افکنی و حساسیت‌زدایی از ارزش‌های انقلاب بوده و تلاش کرده است آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را کمرنگ کند. مردم خود نسبت‌به ارزش های انقلاب علاقه و حساسیت دارند. کاری که دشمن می‌کند در راستای تهاجم فرهنگی است و باید مقابل ان ایستاد.

وی عینیت بخشیدن به ارزش های انقلاب را نمونه این ایستادگی عنوان کرد و افزود: باید با انجام کار ایجابی ارزش های انقلاب را نشان داد. نمونه‌ بارز این کار ایجابی معرفی منش و شخصیت شهید قاسم سلیمانی است که جبهه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را تبیین می‌کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ادامه داد: زمانی جوانان امروز شهدای دوران دفاع مقدس را نمی شناختند اما، امروز با معرفی مکتب حاج‌قاسم به نسل جوان، می توانیم از این فرصت ناب برای معرفی ارزش های انقلاب به بهترین شکل استفاده و ترفندهای دشمن در حساسیت زدایی از آرمان های انقلاب را بین جوانان خنثی کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان