کد خبر: ۱۵۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۲۵ دی ۱۴۰۰
رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال استان فارس:

رانندگی هوشیارانه و با سرعت مطمئن لازمه روزهای بارندگی است/ انسداد جاده و منع تردد به وجود نیامد

همایون پوربا بیان اینکه با تمهیدات خوبی که اندیشیده شده بود هیچ‌گونه مسدودیت جاده و منع تردد اعلام و گزارش نشد، افزود: در هر منطقه که بارش باران و برف شدیدتربود اداره راهداری با اقدامات به موقع موجب بازگشایی محورها گردید و این امر باعث کاهش آمار چشمگیر تصادفات شد، به گونه ای که روز گذشته هیچ تصادف منجر به فوتی نداشتیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی اصغر همایون پور رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال استان فارس در گفتگوی اختصاصی با این رسانه در خصوص اقدامات پلیس در زمان بارندگی درردو روز گذشته، عنوان کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و وضعیت بارش های باران ،هماهنگی خوبی بین راهداری و استان و پلیس راه شکل گرفت تا در مسیرهایی که بیشترین آسیبها را دارند مستقر شوند.

 وی با بیان اینکه با تمهیدات خوبی که اندیشیده شده بود هیچ‌گونه مسدودیت جاده و منع تردد اعلام و گزارش نشد، افزود: در هر منطقه که بارش باران و برف شدیدتربود اداره راهداری با اقدامات به موقع موجب بازگشایی محورها گردید و این امر باعث کاهش آمار چشمگیر  تصادفات شد، به گونه ای که روز گذشته هیچ تصادف منجر به فوتی نداشتیم.

همایون پور با اشاره به اینکه تصادفات جرحی هم ۳۵ درصد  کاهش داشته و در مجموع تصادفات، نیز ۱۶ در صد کاهش را شاهد بودیم، اظهار کرد: از تعداد کل تصادفات ۳۹ درصد مربوط به عدم توجه به جلو ، ۱۹ درصد تخطی از  سرعت مطمئنه و ۷ درصد هم مربوط به عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال استان فارس در ادامه به پرخطرترین جاده های استان در زمان بارندگی اشاره کردو گفت: اگر چه پراکندگی خاصی در تصادفات شاهد هستیم، اما در خصوص تصادفات رخ به رخ خطرناک ترین محورها محور های جنوبی استان، مثل محوررقائمیه و کازرون است، محور شمالی به واسطه اینکه محور بزرگراهی است و سرعت باید مدیریت شود تصادفات از نوع خروج از جاده و واژگونی خودرو است و در کمربندی هم به موجب تعدد کاربران و به دلیل عدم رعایت حق تقدم ها و... تصادفات مختلفی رخ میدهد.

همایون پور در پایان چند توصیه به هم استان ها کرد و گفت: در ایام بارش هوشیارانه  و با سرعت مطمئنه حرکت کنند چون به موجب بارش ها محدودیت دید ایجاد میشود، کمربند ایمنی را بسته و سوخت خودرو را چک کنند، وضعیت فنی خودرو را بررسی و به توصیه های ترافیکی همکاران ما در پلیس راهور و راهداری توجه کنند تا سفر ایمنی داشته باشند.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان