کد خبر: ۱۵۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

درخشش هنرمندان فارس در دوازدهین جشنواره مردمی عمار

در اختتامیه دوازدهیمن دوره جشنواره مردمی عمار سه اثر از استان فارس موفق به دریافت لوح افتخار شدند و توانستند در بخش های مختلف خوش بدرخشند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه اختتامیه دوازدهمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار روز جمعه ۲۴ دی ماه با معرفی نفرات برگزیده در تالار اندیشه حوزه هنری با معرفی نفرات برتر برگزار گردید.

در اختتامیه این جشنواره هنرمندان فارس با کسب ۳ جایزه، دیپلم افتخار بخش درون گفتمانی برای مستند بلوار اتحاد به کارگردانی صادق زارع،دیپلم افتخار بخش حافظه ملی برای مستند نائب الامام به کارگردانی محمد علی یزدانی و دیپلم افتخار بخش مستند دفاع مقدس برای مستند آورتین به کارگردانی حسن وزیر زاده خوش درخشیدند.

مستند بلوار اتحاد
این مستند روایت گر اتحاد مردم برای تحقق حقوق حقه خود از مدیران بوده که با وجود سختی های فراوان به ثمر نشست. بلوار اتحاد شرح زندگی و فعالیت‌های مصطفی نوروزی مطالبه گر شیرازی است که از فروش سبزی در محلات شیراز تا رفتن به زندان برای حل مشکلات مردم محله گام به گام مسیر پرفراز و نشیبی با خانواده‌اش طی کرده است. قهرمان این مستند درک کرده که مسئولین باید خادم مردم باشند و عملاً تلاش می‌کند تا کسی از بالا به پایین به مردم نگاه نکند.


درخشش هنرمندان فارس در دوازدهین دوره از جشنواره مردمی عمار


مستند نائب الامام
مستند «نائب الامام» با محوریت زندگی سید نورالدین حسینی‌الهاشمی از علمای صاحب نام و مبارز شیراز به کارگردانی محمد علی یزدانی پس از هفت سال تحقیق و پژوهش ساخته و مورد توجه ویژه منتقدان و بینندگان این قرار گرفته است.


درخشش هنرمندان فارس در دوازدهین دوره از جشنواره مردمی عمار


مستند آورتین
آورتین روایتگر زوایای پنهان سلحشوری سردار دلها و جریان سازی این فرمانده سلحشور در شرق کشور است. این مستند روایتگر مردمی است که از نا امنی منطقه جنوب‌شرق کشور که از یکصد سال پیش تا اوایل دهه 70 شمسی ادامه داشته، به ستوه آمده و جان به لب شده‌اند، در عین ساختار مستند اما حکایتی چنان جذاب و دیدنی دارد که حتی آثار سینمای داستانگو که معمولا بیشتر مورد توجه مخاطب عام است، نیز فاقد آن هستند.


درخشش هنرمندان فارس در دوازدهین دوره از جشنواره مردمی عمار


انتهای پیام/م



نظرات بینندگان