کد خبر: ۱۵۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۰
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

اعزام کارکنان شهرداری شیراز به اکسپو دبی تصمیم شورا بود/ منافقین در فضای مجازی به دنبال تفرقه و انحطاط جمع انقلابی شورای شیراز هستند

طاهری در نطق پیش از دستور سی و هفتمین جلسه شورای شهر شیراز با اشاره اینکه طرح سفر کارکنان شهرداری شیراز به اکسپو دبی را تصمیم شورا دانست و نه مصوبه، بنابراین ادامه داد: آنچه در صحن گذشته شورا در خصوص سفر خارجی تحقیقاتی طرح و تصویب شد، یک تصمیم بود و نه یک مصوبه، آن هم مشروط به سه شرط که به شهردار محترم ابلاغ شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، ناطق پیش از دستور سی‌ و هفتمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز بود.

طاهری در ابتدای نطق خود با اشاره به سالروز شهادت ام البنین (س) همسر مکرمه مولای متقیان و امیرالمومنین علی (ع) و مادر چهار شهید از شهدای دشت نینوا بویژه قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: بانویی که با فصاحت و بلاغت و با صبر مثال زدنی اش در مقابل کفر و ظلم ایستاد و برای همه مادران و همسران شهدا که امروز را بهانه ای برای تکریم از مقام شامخ ایشان بنا نهاده اند از درگاه ایزد منان، سلامتی و طول عمر باعزت خواست داریم.


 وی در ادامه افزود: پنج ماه از عمر شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم سپری شد . فراز و نشیب هایی را گذارنده‌ایم اما هفته ای که گذشت را با تمام تجاربش به خاطر می سپاریم، هفته ای که حسب اطلاع در فضای مجازی با هجمه ای از گفته ها و شنیده ها که نشان از سوء برداشت دوستان و زخم زبان های دشمنان انقلاب از تصمیم شورا برای اعزام چند نفر از کارشناسان شهرداری به کشور امارات بود، مواجه شدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه اضافه کرد: در جریان پیروزی و رشد انقلاب خونبار اسلامی و با هدف تخریب ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی که مسبب اصلی ویرانی کاخ ظلم و استبداد و استکبار جهانی است ، دشمنان ما هیچ لحظه ای را از دست نداده و نخواهند داد که مدام در خدعه و تدبیرند و این تنها هدف مشترک همه آنهاست، از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی گرفته تا داعش و منافقین.

طاهری در ادامه نطق خود تاکید کرد: منافقین فی ذاته همان هستند که در قرآن کریم به کرات از آنها یاد شده ، فقط چهره عوض می کنند. روزی با ماموریت ترور فیزیکی و روزی در قالب تخریب زیرساختهای اقتصادی ، روزی همه همت خود را میگذارند تا کشور را به انزوای سیاسی و ورشکستگی اقتصادی بکشانند و در دوره اخیر، به آن همه آن نیرنگ ها ، ترور شخصیت را نیز اضافه کرده اند.

وی با اعلام اینکه در این دوره و پس از حماسه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ، سینه به سینه چنین نقل شد که این دولت و این جماعتی که با رای مردم بر سر کار آمده اند، تمام ذخیره انقلاب هستند و اگر چنین است ، پس چرا این به اصطلاح اندک اندوخته را با هر ترفند، تخریب نساخت افزود: آری، شکست خوردگان از پیروزی های ملت رشید ایران از مقاومت سرسختانه آنها در برابر مشکلات و مصائب این ایام، که زائیده نقشه های شوم آنها در محاصره اقتصادی و البته سوء مدیریت سالهای گذشته است، در اندیشه ضربه زدن با استفاده از کوچکترین نقاط ضعف ما برآمدند.  

طاهری در ادامه افزود: آنها امروز در نقشه ای مرموزانه و ماهرانه حساسیت های اعضاء شورا را یک به یک کشف و تحلیل میکنند و از بی صاحبی فضای مجازی کمال سوء استفاده را برده و تحریک از پی تحریک به دنبال تفرقه و انحطاط این جمع انقلابی هستند.


وی ضمن بیان اینکه اولین و مهمترین هدف این خط نفاق، ایجاد شکاف و بی اعتمادی بین اعضاء شوراست افزود: اگر یکپارچگی شورا را تخریب کنند، اولین و مهمترین خاکریز شورا شکسته می شود و پس از آن ، دیگر تخریب این گروه که ثمره نیات خالصانه جامعه انقلابی است ، کار سختی نیست . شوربختانه ، دشمنان انقلاب در این شهر راهکار خود را خوب می دانند و من مانده در تعجب ، که همراهان عزیزم چرا اینچنین به سادگی در تله عملیات روانی دشمنان مغرض و یا دوستان ناآگاه از کم و کیف طرح ریزی دشمنان انقلاب به دام می‌افتند. بی تردید مقدم ترین وظیفه جمع شورا ، مراقبت بی قید و شرط از یکپارچگی این جمع است.


رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه اضافه کرد: شک نکنید که شورا در یک جمع واحد معنی و مفهوم می یابد و نه در اندیشه های منفرد هر چند شایسته باشند، هر زمان که بین اجزا این پیکر واحد منازعه ای درمی گیرد، روز شادی شوم دشمنان انقلاب است. توده ای داغ را می یابند که با دمیدن بیشتر به آن از هر سو، بیشتر گُر می گیرد . از آشفتگی تیم شورا در هفته ای که گذشت نگرانم . من به وضوح دندانهای به هم فشرده وناپاک منافقین، که از حقد و کینه، علیه جریان انقلاب اسلامی به هم فشرده می شوند را میبینم.


طاهری در ادامه تاکید کرد: به اعضای محترم شورا، به نمایندگان منتخب مردم شهیدپرور و نجیب شیرازی که زیر ابر سیاه ناامیدی، امانت خود را به من و شما سپرده اند، برادرانه و مشفقانه گوشزد می نمایم ، ای شما عزیزان که کمر همت را برای خدمت به خلق خوب خدا بسته اید، از این زخم زبانها نهراسید و اهل تعقل و تدبیر باشید ، اصل یکپارچگی را از دست ندهید.شما انعکاس پژواک اراده‌ی مردم در صحن شورای شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی هستید، با همه اختلاف در اندیشه ها و سلائق و نه صاحبان زبان و قلم هایی که هر بار و به هر سخن و کلام ، رنگی بیاراید و هر روز به یک جهت، میل گیرد ، که اگر چنین شود سنگ روی سنگ بند نمی شود. مگر شورا ملعبه دست و این و آن است که هر تازه از راه رسیده ای که ادای همه چیزدانان را در آورد ، افاضات خود را بر این جمع تحمیل کند.

وی افزود: آری!، این مردان و زنانی که بر کرسی های این صحن نشسته و مغز متفکر جامعه و پارلمان این شهر مقدس هستند، سربازانی هستند که مردم آنها را منتخب خود قرارداده اند و البته آنچه را برخی در مجاز، مردم میخوانند، ما به مثابه باری گران و به امانت بر دوش خود احساس می کنیم چرا که نمایندگان واقعی و غیرمجازی مردم اینجا حضور دارند، آنهم در این صحن و در بین الحرمین، اینکه با ذائقه شما منطبق اند یا خیر، رنگ این حقیقت را تغییر نمی دهد.



رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه شاید چشمان مغرض نخواهند ببینند اما به احرار این شهر می گویم، چشمان خود را خوب باز کنید و ژرف، بنگرید افزود: به این مردان و زنان، که برقله این شهر با رای مردم ایستاده اند. یکبار دیگر من چون شما، به سیرت و سبقه آنها می نگرم:  جناب آقای مهندس اسکندری، خلف صالح سردار شهید گرانقدر حاج عبداله اسکندری که شهرداری را چونان کف دست می شناسد و قرار نیست کسی بر او حتی خرده ای گیرد که لااقل من به تاسی از فرمان حاج قاسم شهید، مراقب نام و سیرت او هستم، جناب آقای دکتر اسدی خبره ترین و مجرب ترین در سرمایه گذاری و علوم اقتصادی استان، جناب آقای مهندس ترابی برادر دو شهید و خبره در امور شهرسازی که خار چشم مافیای قدرت و ثروت است،  جناب آقای حاج تذروی متخصص در مدیریت امور شهری، کسی که شیراز وی را مردم دار ترین چهره‌ی ادوار شوراها شناخته ، جناب آقای دکتر حسینی، حقوقدان و متخصص ترین فرد در استان در مقوله برنامه و بودجه و استاد موضوعات تربیت و فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی، سرکار خانم حسینی، کارشناس مباحث تربیتی و فرهنگی و علوم اجتماعی، سرکار خانم خواست خدایی بسیجی و کارشناس ارشد در حقوق، جناب آقای مهندس زارعی برادر دو شهید و متخصص در امور عمرانی و خدمات شهری و نیروی انسانی، جناب آقای مهندس سلطانی، متخصص در امور فرهنگی و عمرانی و از فرماندهان بسیجی میدان های دفاع از انقلاب و گروه های جهادی، جناب آقای مهندس فرخ زاده از خلاق ترین مدیران عمرانی و حوزه فرهنگی شیراز، جناب آقای مهندس محمدیان شاخص ترین چهره خبره میدانی و عمرانی شیراز و همزمان رئیس هیات مذهبی شیراز و جناب آقای دکتر نصیری یکی از نخبه های کشور در فناوری اطلاعات و هوشمند سازی.

اکنون از شما می پرسم، شما را به خدا این همه توان و تفکر که یکجا متراکم شده اگر نتواند برای این کلان شهر نقطه عطفی را رقم بزنند، کدام گروه دیگری چنین اعتباری را برای خود میتواند مجتمع نماید؟  


طاهری اضافه کرد:‌ من به جد معتقدم، بزرگترین نقطه ضعف شورای ششم، دقیقاً بزرگترین نقطه قوت این شوراست که تقریباً اکثریت قریب به اتفاق اعضاء در اندازه‌ی مراجع تخصصی رشته های خود بوده و صاحب نظرند که البته تامین نظر مشترک بین آنها دشوار است. آنقدر انرژی در این شورا متراکم است که از تلاش دیگر مسئولان برای خروج آنها از جمع شورا بیم دارم. 

وی با بیان اینکه به عزیزان جامعه انقلابی این شهر مقدس عرض میکنم، در این چند روز گذشته چه اتفاقی افتاده که حتی از منابر و محافل خودی صدای وا امتا برخواسته! افزود: ای اساتید و ای عزیزان! نقد مشفقانه آن است که اگر احساس می کنید نظر جنابتان با رای منتخبین مردم در این شورا همسازی ندارد به تشخیص های عاقلانه رفتار کنیم. این شورا نه متعلق به حزب است و نه جناح که خود را انقلابی و پیرو محض رهبری انقلاب خطاب کرده و اگر تفسیر واحدی بر انقلابی بودن خود با ما ندارید حتماً و قطعاً لازمست تا آنها که خود را در این دایره می پندارند، در مباحثه های غیرمجازی و چهره به چهره یکدیگر را اقناع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با بیان اینکه چرا گاهی به سادگی از متن قله ها به دره حاشیه ها آنهم در فضای مجازی می افتیم .آیا صف بندی و ذکر نام از این و آن عضو و عملاً  این جمع یکپارچه را جدا کردن، حکایت از دقت آتش های خودی دارد یا از بی دقتی آنها . از شما خوبانی که بهتر از من تحلیل دارید سوال میکنم ، شورای تکه تکه به درد چه کاری میخورد، هر چند تکه ای از آن با ذائقه ای هم بسازد. شورا یا ۱۰۰ است یا صفر، افزود: در عین حال به عنوان یک کهنه سرباز، دستها و چشم های تیزبین برادران و خواهران و فرزندان انقلابی و بسیجی خودم را می بوسم و بر این بوسه افتخار میکنم. آنها که دل در گرو انقلاب خونبار اسلامی دارند، بیدارند و هوشیار و آتش به اختیار بودن جماعت دلداه به امام امت را ، دلیل حیات انقلاب می دانند.


وی تصریح کرد: عزیزانم، از تلنگری که بر این شورا در تشخیص نامناسب اولویت ها وارد ساختید سپاسگذارم و امید واثق دارم تا این رفتار مثبت انقلابی خود را حفظ کنید و از این که همزمان به دنبال کشف و افشای مافیاهای قدرت و ثروت در شهر و شهرداری هستید، از اینکه به ما کمک میدهید به دنبال تکمیل اسناد سوء استفاده غارتگران این شهر مقدس در تفکیک زمینه ها و تخریب باغات هستید یا به دنبال افشای مافیای خون آشام تکثیر معتادان متجاهر هستید، به دنبال مبارزه بی امان با پدیده غرب گرایانه سگ گردی و دلایل صدور مجوز فعالیت فروشگاه های لوازم سگ های خانگی در کشور امام زمان عج هستید، از اینکه راه مقدس شهید رادفر را به اندک رهگذران غریب از شهداء در کوی شهید رادفر، برادرانه متذکر می شوید و همزمان به دیدار اهالی محله قصردشت شتافتید و از آسیب دیدگان آمران به معروف قصردشتی عیادت و دلجویی کردید، از اینکه به جامعه و نسل جوان ما جهت میدهید تا بتوانند به دلخوشی ها و محبتهای راستین متوجه باشند، از اینکه از ما مراقبت می کنید تا تهمت و بهتان نزنند که پارلمان شهر به دنبال تخریب بافت میراثی در جوار حرم احمدی و محمدی علیهم السلام که همچون نگینی در این شهر بافت حریم خود را حفظ میکند و غریبه های غیر شیرازی در این مقوله را به احوال بافت میراثی شیراز دلسوزتر از ما نمی دانید، از اینکه حمایتمان می کنید تا سیل سرمایه گذاران و نه واسطه گران به سمت شیراز سرازیر شوند، از اینکه اولویت شناسید و ما را مشفقانه به افکار عمومی حقیقی اثبات شده و نه کاذب مضمحل کننده متذکر می شوید،از اینکه آسیب های ریز و درشت این کلان شهر امام زمان را که ما از قلت عدد، عاجز از دیدن همه آنها هستیم، به ما نشان میدهید، سپاسگذاریم، خدا قوتتان دهد.


طاهری در ادامه نطق خود تاکید کرد: بد نیست من هم تلنگر کوچکی بر این افکار بزنم که در اثنای هفته ای که گذشت کسی از شهردار این شهر نپرسید: چگونه شما که قریب به کل بودجه سال جاری، برایتان بدهی به جای گذاشته اند که بیش از ۷۰ درصد آن هزینه استمهال تسهیلات گذشته است چگونه توانستید همزمان حقوق هزاران نفر را تامین کنید و همزمان به سیل زدگان بیرم شهیدپرور یاری رسانید، شهر را به همراه خادمان شهر ، نظیف نگاه داشتید و حمل و نقل عمومی به شدت مریض این شهر را سرپا نگاه داشتید، آنهم در شرایطی که قدرت خرید عمومی مانند قبل نیست و بیماری کرونا نفس اقتصاد کشور را بریده، راستی کسی پرسید که در ایام بارندگی های اخیر شیراز چند ساعت خوابید، از همسر و فرزندان او و سایر مدیران شهرداری کسی پرسید در این قریب به چهار ماه چند ساعت در کنارشان بود. کسی گفت دستتان درد نکند از یک رام قطار مترو یی که پس از دوندگی ها و ساعتها انتظار پشت در اتاق وزیر و وکیل نشستن ، راهی شیراز کرد.

در عین حال، ذکر یک نکته مهم حقوقی لازم است و آن اینکه ، آنچه در صحن گذشته شورا در خصوص سفر خارجی تحقیقاتی طرح و تصویب شد ، یک تصمیم بود و نه یک مصوبه، آن هم مشروط به سه شرط که به شهردار محترم ابلاغ شد: اولاً اثبات کسب تجربه با تهیه برنامه دقیق سین ماموریت تحقیقاتی ، دوماً وجود منابع مالی در ردیف بودجه مربوطه و سوماً ارائه گزارش از آنچه در گذشته به عنوان تجارب در شهرداری شیراز، به عنوان مقالات علمی رسوب شده اند. یادآوری این نکته مهم است که یک هیات سه نفره از اعضاء شورا، منابع مالی، اسناد ماموریتی خواسته شده و مستندات و تعداد کارشناسان اعزامی را به دقت ارزیابی خواهند نمود و مزید استحضار برای تنویر افکار عمومی یادآور شوم تصمیم یاد شده، مطلقاً ارتباطی با اعضای شورا نداشته است.     

وی افزود: ذکر این نکته قابل اهمیت است که شهردار محترم در مقابل این تصمیم شورا می تواند با استناد به دلایل پیشگفته موضوع را بررسی و نتیجه نهایی خود را با عناوین اعلام لغو یا تقلیل شدید نفرات برای اعزام به سفرهای خارجی به شورا منعکس نماید و شورا نیز در این راستا کاملاً مراقب خواهد بود.

طاهری در ادامه با تشکر از زحمات و تلاشهای جهادی سخنگوی شورا اظهار داشت: نکته ای را از باب یادآوری به ایشان گوشزد می نمایم گو اینکه اطمینان دارم شخص ایشان به آن مستحضر و هم همت به تحقق آن دارند. جنابعالی با عنوان سخنگوی شورا و با رای اجماع ایشان منتخب شده اید و بدیهی هر زمان تحت لوای این سمت اظهاراتی را بیان می فرمایید، منحصر به رای عمومی و نظر اجماعی شوراست و پرهیز از بیان رای شخص خود در لابلای بیاناتتان مر قانون و هم مورد تاکید سایر اعضای شوراست . از این بابت خواهران و برادران شورا با شما هم نظرند که در هر بیان شخصی خود به وضوح مانند سایرین می توانید به بیان مواضع خود بپردازید. در آنچه که در این ایام گذشت ، یادم به قلم ظریفی در یکی از روزنامه های خوب این شهر افتاد که نتوانست طای دسته دار را از ت با دو نقطه در مقابل مردم تمیز دهد، چه خوب است لااقل به خود و شما یادآور شویم که در مقابل مردم ، طعنه را با طا مینویسند و نه با دو نقطه .   

وی در انتهای نطق خود دلنوشته ای را خطاب به امام زمان(عج)، فرازی از دعای عظیم الشأن افتتاح را زمزمه کرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰
0
چرت و پرت!