کد خبر: ۱۵۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

حضور خیره کننده کودکان ژیمناستیک کار در جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک فارس

جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک فارس با حضور 400 ورزشکار دختر و پسر در رده های سنی ۴ تا ۶ سال برگزار شد.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک باشگاه های استان فارس با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و اعضای شورای شهر شیراز در مجموعه ورزشی لاله برگزار شد.

سعیدرضا کیخا رئیس هیات ژیمناستیک استان در خصوص برپایی جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک اظهار داشت: همواره از رشته ژیمناستیک با شعارهای زیبایی همچون ژیمناستیک دروازه ورود به تمام رشته های ورزشی، ژیمناستیک الفبای ورزش و ...، مبنی بر پایه و مادر بودن این ورزش یاد می شود اما این شعارها هیچگاه عملیاتی نمی شوند. اعتقاد دارم که برای اجرایی شدن این شعارها ابتدا باید از برنامه ریزی منسجم در خانواده ژیمناستیک شروع کرد و سپس در این مسیر از سایر ارگان ها همچون آموزش و پروش، شهرداری و ... کمک گرفت.

وی ادامه داد: ما در هیات ژیمناستیک استان برنامه اصلی خود را به رده های سنی پایه اختصاص دادیم تا در آینده شاهد شکوفایی ژیمناستیک استان فارس در سطح کشور باشیم. هرچند برای رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان نیز برنامه هایی همچون برگزاری مسابقات، اعزام به رقابت های کشوری و ... را در نظر داریم، اما تمرکز اصلی خود را به رده های سنی پایه اختصاص داده ایم.

بنابه گفته کیخا، قهرمانان بزرگی همچون برادران گرایی، امید نوروزی، بهداد سلیمی، حمید سوریان، هادی ساعی و ... از فیلتر ژیمناستیک عبور کردند و در رشته های خود به قهرمانی جهان و المپیک دست یافتند. اینکه می بینیم یک فوتبالیست، کشتی گیر یا رزمی کار پس از پیروزی از حرکات آکروباتیک استفاده می کنند، به همین دلیل است که آنها آمادگی جسمانی خود را در ژیمناستیک کسب کرده و سپس در رشته های مورد علاقه خود به موفقیت رسیده اند.

رییس هیات ژیمناستیک استان فارس در ادامه بیان کرد : ما بر مبنای همین هدف، که توجه هر چه بیشتر به رده های پایه ژیمناستیک است، نخستین رویداد بزرگ خود را جشنواره حرکات پایه ژیمناستیک در سطح باشگاه های استان قرار دادیم که با همکاری مدیریت تربیت بدنی شهرداری شیراز برگزار کردیم. در این جشنواره ۲۵ باشگاه ژیمناستیک از سراسر استان شامل شهرستان های شیراز، کازرون، داراب، مرودشت،خرم بید، زرقان،فسا، ارسنجان، نی ریز، خرامه و اقلید، نزدیک به ۴۰۰ ورزشکار دختر و پسر رده های سنی ۴ تا ۶ سال شرکت داشتند که در چند ایستگاه، فاکتورهای آمادگی جسمانی آنها شامل انعطاف، قدرت، سرعت، چابکی و هماهنگی عصب و عضله مورد ارزیابی قرار گرفت.

 کیخا با اشاره به استقبال کم نظیر ورزشکاران و خانواده های آنها از این جشنواره افزود : از استقبال بسیار خوب علاقمندان به ژیمناستیک نهایت بهره برداری انجام شد. اعضای کمیته استعدادیابی هیات که شامل مربیان با تجربه ای هستند در ایستگاه‌های آمادگی جسمانی مستقر و ورزشکاران مستعد شناسایی شدند که با حمایت از آنها و برگزاری کلاس های آموزشی بتوانیم این عزیزان را در مسیر مناسبی هدایت کنیم تا زمینه افتخارآفرینی برای ورزش استان در آینده فراهم شود.

رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس در پایان از زحمات اعضای هیات ژیمناستیک استان و مدیریت تربیت بدنی شهرداری شیراز که در برپایی این جشنواره تلاش نمودند قدردانی نمود.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان