کد خبر: ۱۵۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

راه‌یابی ۱۲۴ اثر به دومین دوره کتاب سال فارس

معاون فرهنگی ارشاد فارس گفت: بر اساس فراخوان اعلام شده ۱۲۴ اثر از نویسندگان، پژوهشگران، شاعران و همچنین ناشران، به دبیرخانه دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ارسال شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به برگزاری آیین پایانی دومین دوره جایزه کتاب سال فارس در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ اشاره داشت و گفت: بر اساس فراخوان اعلام شده ۱۲۴ اثر از نویسندگان، پژوهشگران، شاعران و همچنین ناشران، به دبیرخانه دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ارسال شده است.

مهدی امید بخش با تاکید بر اینکه دبیرخانه این جایزه از پذیرفتن کتب کمک‌درسی و کتاب‌هایی در حوزه اقتصاد و مدیریت معذور بوده است، گفت: علاقه‌مندان آثار خود را برای دومین دوره جایزه کتاب سال فارس در هفت گروه اصلی شامل پژوهش، داستان، شعر، کودک و نوجوان، مذهب، تاریخ و جغرافیا و پژوهش در زمینه فارس شناسی به دبیرخانه دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ارسال کرده اند.

او با اعلام اینکه در این برنامه شش نفر برگزیده و ۹ نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، گفت: داوری آثار توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مورد ارزیابی قرار گرفته و از ۱۲ روستایی که طی یک دهه گذشته برگزیده کتاب شدند با حضور دهیاران و مجری طرح همان سال نیز تکریم خواهد شد.

امیدبخش گفت: چند نفر از مروجین کتاب استان فارس و دو مجموعه کتابفروشی که در فروش فصلی و عناوین کتاب از برتران کشوری هستند در آیین یادشده تقدیر و همچنین دست اندرکاران کسب عنوان اوز به عنوان چهار دوره شهر خلاق نیز تجلیل گردیده که همگی در حوزه کتاب زحمات و تلاش‌های مستمری برای شیراز و فارس داشته اند. اختتامیه با حضور مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی معاوت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ارشاد فارس ضمن اعلام همکاری موسسه مهر کتاب قاصدک برای برگزاری دومین دوره جایزه کتاب سال فارس، گفت: انتشار کتاب‌ها می‌بایست از ابتدای سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ و ارسال دو جلد از کتاب به دبیرخانه در زمینه آثار ترجمه شده و ارسال نسخه‌ای از متن زبان اصلی الزامی باشد و کتاب‌های الکترونیکی ارسال شده به دبیرخانه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارای هولوگرام هستند.

امید بخش در پایان با بیان اینکه آیین پایانی یکشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۵ در سالن سبز مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار می‌شود، گفت: در مراسم اختتامیه از ناشرانی که اهتمام جدی در نشر آثار فارس پژوهی و بر اساس ملاک‌های دبیرخانه بهترین شکل مشارکت را در دومین دوره جایزه کتاب سال فارس داشته اند، تکریم خواهد شد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان