کد خبر: ۱۵۲۲۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۷ دی ۱۴۰۰
نماینده مردم نی ریز و استهبان در گفتگو با شیرازه:

با گذشت زمان کمی از دولت سیزدهم موافق استیضاح نیستم/ نمایندگان با برگزاری جلسات مشترک به بررسی و گفتگو مشکلات بپردازند

طهماسبی گفت: مطرح کردن استیضاح با این سرعت، کارامدی نظام حرکتی دولت را با کندی مواجه می کند و موجب ضربه خوردن به قشر آسیب پذیر جامعه خواهد شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، چندی پیش نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود ۵۰ نماینده برای استیضاح وزیر اقتصاد نامه امضا کرده‌اند که البته سخنگوی این کمیسیون این اخبار را تأیید نکرد و گفت: هیچ استیضاحی اعلام وصول نشده، دومین وزیر، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت است که یکشنبه هفته گذشته خبر اعلام وصول استیضاح او منتشر شد، اما این خبر نیز از سوی یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس که از خودش به‌عنوان‌ منبع خبر یاد شده بود، تکذیب شد.

وزیر سوم، حجت‌ الله عبدالملکی است که انگار نمایندگان مجلس روی خوشی به کارهای او ندارند. آخرین روز هفته گذشته، نماینده شوش و کرخه از نارضایتی پارلمان از روند اقدامات و کارهای وی خبر داد و گفت: ضعف در تصمیم‌گیری، عدم شناخت دقیق از حوزه عمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتصابات آشفته و اصرار بر به‌کارگیری مدیران غیرتخصصی، لغو برخی احکام و عدم توجه لازم به اسناد بالادستی ملی از‌جمله نقاط ضعف وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

عبدالملکی با 40 سال سن جوان‌‌ترین فردی بود که برای ورود به کابینه انتخاب شده بود. او که مدرک کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان دارد، در سال‌های 85 تا 88 مشاور وزیر اقتصاد دولت احمدی‌نژاد بود و معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را در کارنامه داشت.

اما در این میان حرف و حدیث ها و گفتگو هایی بین اقشار مختلف و کارشناسان امور سیاسی وجود دارد که چنین اقدامی را در شرایط فعلی صحیح ندانسته و مخالف استیضاح نمایندگان هستند. به باور آنها چون مدت زمان اندکی از تشکیل دولت جدید گذشته چنین اقدامی موجی تفرقه افکنی بین دولت و مجلس می گردد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به منظور اطلاع از این ماجرا و ثبت نظرات نمایندگان فارس در خصوص استیضاح عبدالملکی به سراغ برخی از نمایندگان استان رفته است.

فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستانهای نی ریز و استهبان  در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه کمسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این نکته که این هفته  مجلس صحن برگزار نمی کند و بیشتر نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود هستند, اظهار کرد: اما هفته گذشته صحبت هایی از جانب برخی نمایندگان مبنی بر استیضاح حجت الله عبدالملکی وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی در راستای برخی انتقاداتی که به عملکرد وی داشتند، مطرح شد.

وی افزود: ولی به اعتقاد بنده در شرایطی که هنوز زمان زیادی از تشکیل دولت جدید نگذشته نیاز است انسجام و همدلی بین مجلس و دولت به وجود آید.

طهماسبی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان بایستی با برگزاری جلسات مشترک به بررسی ایرادات و بحث و گفتگو پیرامون مسائل بپردازند.

نماینده مردم نی ریز و استهبان بر این باور است که مطرح کردن استیضاح با این سرعت، کارامدی نظام حرکتی دولت را با کندی مواجه می کند و موجب ضربه خوردن به قشر آسیب پذیر جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه  از طرفی نیز آخر سال است و نیاز به آرامش در مجموعه دولت، مجلس و نهایت جامعه می باشد، عنوان کرد: این اقدام ممکن است این آرامش را دچار خدشه کند، پس شخصا موافق این استیضاح نیستم .

عضو هیات رئیسه کمسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد: اعتقاد دارم باید صدای نمایندگان شنیده شود و بی توجهی به خواست نمایندگان درست نیست چون آنها نیز نماینده یک ملت هستند و تکلیف و وظیفه ای بر عهده دارند که باید انجام گردد، همچنین این حق را از جانب مردم دارند که استیضاح کنند.

طهماسبی در پایان گفت: از سوی دیگر وظیفه نظارتی که بر عهده مجلس است موجب می شود تکلیفی که از جانب مردم به انها محول شده را دنبال کنند، اما می شود این حق و تکلیف را با مشورت همفکری و انسجام دنبال کرد و به سرانجام رساند.

 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰
0
سلام طهماسبی نماینده سه شهرستان هست چرا اسم شهرستان بختگان که اتفاقا وی فرزندم بختگان هست را ننوشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰
0
ایشان نماینده نیریز و استهبان و بختگان می‌باشند چرا اسم بختگان را حذف کرده اید
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰
0
باسلام ایشان نماینده شهرستان بختگان نیز هستن
همشهری بختگانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰
0
جناب فرهاد طهماسبی نماینده شهرستانهای استهبان ، نی ریز و بختگان می باشند که در متن خبر فقط نیریز و استهبان قید شده است