کد خبر: ۱۵۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۸ دی ۱۴۰۰
مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

ریزش جاده تنگ ابوالحیات به دشت ارژن شایعه است

زاهدی با بیان اینکه تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی تخریب جاده تنگ ابوالحیات به دشت ارژن شایعه بوده و متعلق به استان لرستان است، عنوان کرد: در پی بارش های شدید روز جمعه و شنبه و ریزش کوه در آزادراه خرم آباد-پل زال این محور مسدود شده اما عده ای این تصاویر را به جاده جدید ابوالحیات نسبت داده اند در حالی که این جاده سالم بوده و مشکلی ندارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روز گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه جاده ابوالحیات به دشت ارژن پیش از افتتاح بر اثر بارندگی تخریب شده است.

این خبر که در یکی از رسانه های محلی منطقه دشت ارژن با  این تیتر (تخریب جاده ابوالحیات به دشت ارژن پیش از افتتاح بر اثر بارندگی...) کارشده بود، به سرعت در فضای مجازی پخش شد. این تصاویر و فیلم جاده ای را نشان می دهد که ادعا شده تنگ ابوالحیات است.

جعفر زاهدی دره شوری مدیر کل راه و شهر سازی استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه این عکس از اساس صحیح نبوده و متعلق به استان لرستان است، عنوان کرد: ماجرا از این قرار است که در پی بارش های شدید روز جمعه و شنبه و ریزش کوه در آزادراه خرم آباد-پل زال این محور مسدود شده است، اما عده ای این تصاویر را به جاده جدید ابوالحیات نسبت داده اند در حالی که این جاده سالم است و مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: اگر در تصویر دقت کنید سمت چپ یک پست برق وجود دارد در صورتی که ما در جاده جدید ابوالحیات چنین چیزی نداریم  و نزدیک ترین فاصله این جاده با پست برق حداقل 12 کیلومتر می باشد و همین امر نشان از کذب بودن خبر است.

زاهدی در پایان افزود: ساخت این جاده از سال 1390 یعنی قریب به 10 سال آغاز شده  و اکنون در مراحل ایمن سازی و پایانی است.

گفتنی است در حال حاضر لاین برگشت یعنی در مسیر پل زال به سمت خرم‌آباد بازگشایی شده و تردد در آن برقرار است اما بازگشایی بخش مسدود شده ممکن است یک هفته طول بکشد.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان