کد خبر: ۱۵۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان فارس/ مراقبت های لازم برای محصولات کشاورزی انجام شود

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس، به کشاورزان درخصوص کاهش دما و ماندگاری هوای سرد در استان هشدار داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سعید رنجبر سرپرست اداره کل هواشناسی فارس با اشاره به سامانه بارشی در استان گفت: این هوای سرد فردا چهارشنبه ۲۹ دی ماه و صبح جمعه یکم بهمن تا یکشنبه سوم بهمن فعال است.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس ادامه داد: سرما، باعث افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل، در کل استان به ویژه نواحی شمالی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود کشاورزان اقدام به پوشاندن نهال‌های تازه کاشت مرکبات، نهال‌های کشت بافت و با جوش‌های نخیلات جهت جلوگیری از سرمازدگی و افزایش رطوبت برای متعادل کردن دمای محیط در مزارع و باغ‌ها و روشن کردن آتش و دود به منظور مقاوم کردن درختان در برابر سرما و خودداری از انجام هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی و خودداری از هرس درختان با توجه به کاهش دما کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس با بیان اینکه تهویه، تنظیم دما، تامین سوخت سالن‌های مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما انجام شود، گفت: همچنین دام‌ها و عشایر با توجه به کاهش دما به مناطق مرتفع تردد نکنند.

بنابه گفته این مقام مسئول، کندو‌ها در برابر کاهش دما عایق بندی شوند و در خلاف جهت باد و نقاط آفتاب گیر قرار گیرند؛ دما و رطوبت کنترل و تهویه به طور مناسب انجام و دریچه‌ها در گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و انبار‌ها بسته شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس با بیان اینکه کنتور‌های آب پوشانده شود، گفت: در ماشین آلات و تخلیه آب از ضدیخ استفاده و سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر جمع آوری شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان