کد خبر: ۱۵۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

ورود ۱۵۰۰ خودرو بدون پرداخت مالیات به استان فارس

رئیس کل دادگستری فارس گفت: ۱۵۰۰ خودرو بدون پرداخت مالیات وارد استان شده و برخی از کسب و کارها نیز از پرداخت مالیات سر باز زده و برخی افراد سودجو هم با سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی به نام افراد غیر مربوط کالاهایی را وارد کرده‌اند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در حاشیه رونمایی از کتاب «درآمدی بر سیاست جنایی جرایم مالیاتی ایران» با تأکید بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی در مجموعه قضایی فارس، بیان کرد: این کتاب کاربردی ضمن فراهم سازی زمینه آشنایی و تشویق مؤدیان مالیاتی به پرداخت مالیات به عنوان تکلیف اجتماعی است، اطلاعات مناسبی  را در راستای شفافیت، انضباط و توسعه اقتصادی در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد.

 موسوی افزود: در بخش‌هایی از این کتاب بیان شده است که مالیات به دلیل کارکردهای چندگانه آن، نقش بسیار مهمی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، تأمین بودجه دولت و تحقق عدالت اجتماعی دارد و بدین ترتیب می‌تواند سهم قابل توجهی در رسیدن به اهداف توسعه‌ای کشور و ارتقاء رضایت‌مندی عمومی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برخی از زمینه‌های پیشگیری از وقوع جرم از جمله بحران آب واحداث چاه‌های غیر مجاز نیازمند کارهای علمی و عملیاتی و همچنین همراهی همه دستگاه‌های متولی امر و مدیریت منابع آبی در اسرع وقت هستیم، تأکیدکرد: به دلیل اینکه در آینده با بحران‌هایی در این خصوص مواجه نشویم لزوم مدیریت آب‌های زیرزمینی و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز امری لازم و ضروری است.

موسوی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین وی و همه دادستان‌های حوزه‌های قضایی فارس خواست تا  نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های مانده در حوزه چاه‌ها و  باغ شهرهای غیر مجاز در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

گفتنی است در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و با حضور رئیس کل دادگستری این استان از کتاب «درآمدی بر سیاست جنایی جرایم مالیاتی ایران» رونمایی شد. 

این کتاب که در زمینه حقوق مطلوب حاکم بر نظام مالیاتی و اجرای صحیح قوانین و مقرات در حوزه مالیات‌ستانی در پرتو یک سیاست جنایی کارا بر پایه توجه به حقوق مردم و عدالت استوار است، به صورت مشترک توسط مائده رحیمی و ابوالفضل سدره نشین تألیف و با تیراژ یک هزار جلد از سوی  انتشارات "کاشف علم" منتشر شده است.

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: خودرو ، مالیات ، فارس ، دادگستری
نظرات بینندگان