کد خبر: ۱۵۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

صندوق وام خانگی دستاویزی برای ۲.۶ میلیارد تومان کلاهبرداری در فسا شد

فرمانده انتظامی فسا از توابع استان فارس گفت:ماموران انتظامی این شهرستان ۴ زن را که با تشکیل صندوق وام خانگی مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و دستگیر کردند.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، محمد هاشم قسام چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی دریافت پرونده قضایی با موضوع کلاهبرداری در قالب راه اندازی صندوق وام خانگی در شهرستان فسا، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ معلم فسا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های تخصصی، افسران پلیس موفق شدند ۳ صندوق وام خانگی را شناسایی و ۴ نفر را که با ترفندهای خاص از اعضای صندوق کلاهبرداری کرده بودند دستگیر کنند.

صندوق وام خانگی دستاویزی برای ۲.۶ میلیارد تومان کلاهبرداری در فسا شد

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به شناسایی ۱۵۰ نفر عضو مالباخته، افزود: متهمان دستگیر شده در ابتدای راه اندازی صندوق برای جلب اعتماد شهروندان به چند نفر وام اعطا می کردند ولی به مرور زمان به بهانه های مختلف از پرداخت وام به سایر افراد ممانعت کردند.

وی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اقرار و سپس روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد به منظور جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری برخی افراد سودجو، از عضویت در صندوق‌های وام خانگی  افراد ناشناس خودداری و در صورت نیاز از صندوق‌های قرض الحسنه دارای مجوز اقدام به دریافت وام کنند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ ف 
 

نظرات بینندگان