کد خبر: ۱۵۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۹ دی ۱۴۰۰
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم مطرح کرد:

نقدینگی و مجوز فروش دغدغه اصلی شرکت‌های دانش بنیان

خیرالدین در بازید از شرکت های دانش بنیان استان فارس گفت: نقدینگی و مجوزهای فروش دغدغه و مشکل اصلی مجموعه دانش بنیان است که از استاندار فارس خواستارم که این موضوع را در شورای اشتغال مطرح کند تا خرید از شرکت های دانش بنیان انجام شود.
به گرارش سرویس اقتصادی شیرازه، علی خیرالدین، در نخستین مرحله از سفر یک روزه خود به شیراز صبح چهارشنبه وارد پارک علم و فناوری استان فارس شد و در ابتدای ورود خود به شهید گمنام مدفون در این مرکز ادای احترام کرد.

معاون وزیر علوم پس از ادای احترام به مقام این شهید گمنام از تازه ترین دستاوردهای شرکت ها و کارگاه‌های مستقر در پارک فارس بازدید کرد.

خیرالدین در ادامه از دستاوردهای ۱۸ شرکت دانش بنیان در دو نمایشگاه‌ برپا شده در پارک علم و فناوری بازدید کرد که این شرکت‌ها نمونه هایی از محصولات دانش بنیان و فناوریهای نوینی را که طی چند ماه اخیر طراحی و به مرحله تولید رسانده‌اند، در حضور معاون وزیر معرفی کردند و  از نزدیک با مدیران این شرکت‌ها گفت و گو کرد و در جریان فعالیت ها و نیز مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در حاشیه برگزاری این نمایشگاه ها اظهار کرد:در این دو نمایشگاه دستاوردها و کارهای بسیار با ارزشی در بخش های مختلف ارائه شده است که صرفه جویی ارزی بالایی داشته است. قطعا این کارها می تواند گسترش بیشتری هم داشته باشد.

خیرالدین ادامه داد:نقدینگی و مجوزهای فروش دغدغه و مشکل اصلی مجموعه دانش بنیان است که از استاندار فارس خواستارم که این موضوع را در شورای اشتغال مطرح کند تا خرید از شرکت های دانش بنیان انجام شود.

وی اضافه کرد: معمولا اقتصاد سنتی با اقتصاد دانش بنیان مقابله می کند و اجازه نمی دهد که این اتفاق مهم رقم بخورد. این در حالیست که تحقق این امر موجب خواهد شد در حوزه فناوری و نوآوری حرفی برای گفتن داشته باشیم.

خیرالدین گفت: پارک علم و فناوری استان فارس از ۳۵۰ شرکت فناور برخوردار است که برخی از آنها شرکت دانش بنیان هستند. همچنین این پارک از حدود ۳۲۰۰ شغل مبتنی بر دانش بهره می‌برد.

این مقام مسئول افزود:‌در کشور حدود ۶۵ هزار شغل را در شرکت های دانش بنیان داریم که از این مجموع حدود ۵۰ هزار شغل متعلق به دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وی ابراز کرد: امیدوارم با مدیریت بسیار خوبی که در این مجموعه داریم بتوانیم شرایط مطلوبی را برای ایجاد پردیس های فناوری ایجاد کنیم. بحث پردیس‌های فناوری این است که شرایط فعالیت برای هر مجموعه دستگاه اجرایی که علاقه مند هستند در حوزه فناوری فعال باشند فراهم شود.

معاون وزیر علوم در ادامه سخنان خود بیان کرد: من توصیه می کنم که معاونت فناوری و نوآوری در تمام وزارتخانه ها شکل بگیرد تا زیرساخت ها در این زمینه فراهم شود تا بتوانیم شرکت های دانش بنیان بیشتری در پارک های علم و فناوری مستقر کنیم.

وی به برنامه های وزارت علوم به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس مصوب شد که این طرح به شدت از این شرکت ها حمایت می کند و اعتبار بسیار خوبی هم در صندوق نوآوری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است. بدون شک این طرح کمک بسیاری به واگذاری اراضی پارک ها به بخش خصوصی می کند.

پارک علم و فناوری فارس در شهریور ماه ۱۳۸۱ با استناد به مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور توسعه فناوری تشکیل و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ ر

نظرات بینندگان