کد خبر: ۱۵۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۲۹ دی ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از پلمب واحد ضايعاتي متخلف در"آباده تا توقیف كاميون و كشف سوخت قاچاق در"لارستان"

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

برخورد 2 خودرو پژو با يكديگر حادثه آفريد

رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر برخورد شديد 2 خودرو پژو در محور "فيروزآباد-شيراز" يك نفر در دم فوت و 4 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "عبدالهاشم دهقاني" ، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره تصادف فوتي در محور "فيروزآباد-شيراز" به ماموران پليس‌راه اعلام و سريعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌‌هاي اوليه مطلع شدند سواري 405 تك سرنشين به دليل تخطي از سرعت مطمئنه با پژو 405 با 4 سرنشين به شدت برخورد كرده است.

رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين حادثه راننده مقصر به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت و 4 سرنشين ديگر خودرو پژو مجروح و راهي بيمارستان شدند، به شهروندان توصيه كرد قوانين و مقرارت راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند تا شاهد حوادث اين چنين دلخراشي نباشيم. 

کشف احشام قاچاق در "كوار"

فرمانده انتظامی "كوار" از کشف 83 راس گوسفند قاچاق در بازرسي از يك دستگاه كاميون در این شهرستان خبر داد. 

 "سیدرحمان هاشمی" ، بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پليس آگاهي شهرستان كوار حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون حامل احشام مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: مأموران در بازرسی از اين خودرو 83 راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز دامپزشكي کشف و راننده را نيز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "كوار" با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف‌ شده برابر نظر كارشناسان 4 ميليارد و 100 ميليون  ریال برآورد شده است، تصريح کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچيان اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعيت با اين موضوع برخورد می‌کند.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در"فیروزآباد"

فرمانده انتظامي " فیروزآباد" از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طي یک هفته گذشته در اين شهرستان خبر داد. 

 "مهدی جوکار" ، اظهار داشت: در راستاي جلب رضايت عمومي و ناامن كردن محيط براي مخلان نظم و امنيت، مأموران انتظامي فيروزآباد طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را طي یک هفته گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: ماموران در اجراي اين طرح‌‌ها ضمن دستگیری و جمع‌آوري 48 خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر و كارتن‌خواب و تحویل آنان به کمپ‌هاي ترک اعتیاد، موفق شدند 5 کیلو و 500 گرم انواع مواد مخدر نيز کشف کنند. 

فرمانده انتظامي "فیروزآباد" عنوان داشت: دستگيري 16 سارق و كشف 24 فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، خودرو و قطعات آن، کشف يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه، دستگیری نفر از اراذل و اوباش که با عربده کشی و زورگویی باعث رعب و وحشت مردم شده بودند از ديگر نتايج اجراي اين طرح‌ها مي‌باشد.

 "جوكار" ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و يا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در "اقليد" اجرا شد

فرمانده انتظامي "اقليد" گفت: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي احساس امنيت را در بين شهروندان بالا مي‌برد.

 "مراد صارمي"، اظهار داشت: ماموران انتظامي اقليد طي يك ماه گذشته طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: در اين طرح‌ها ماموران با شناسايي منازل، پاتوق‌ها و محل‌هاي فعاليت خرده فروشان و همچنين كنترل محورهاي مواصلاتي، موفق شدند يك کيلو انواع مواد مخدر کشف و در اين خصوص 10 نفر معتاد و خرده فروش را نيز جمع‌آوري و دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان اقليد گفت: توقيف 30 دستگاه وسايط نقليه متخلف و مزاحم و دستگيري 26 نفر سارق و کشف30 فقره انواع سرقت  از ديگر نتايج مهم اجراي اين طرح‌ها بود.

 "صارمي  هدف از اجراي اين طرحها را افزايش احساس امنيت در بين شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پليس همکاري داشته باشند تا مخلان نظم و امنيت نتوانند به اهداف پليد خود دست يابند.

 پلمب واحد ضايعاتي متخلف در"آباده

فرمانده انتظامي "آباده" گفت: يك واحد صنفي (ضايعات فروشي) متخلف و فاقد مجوز در اين شهرستان پلمب و يك نفر نيز به مقام قضائي معرفي شد.

 "سيدابوالفضل مسعودي" ، اظهار داشت: در اجراي طرح کنترل و نظارت بر واحدهاي صنفي ضايعاتي، روز گذشته ماموران انتظامي آباده يك كارگاه فاقد مجوز كه افراد مشکوکی در آن تردد مي‌كردند را شناسايي و آن را مورد بررسي قرار دادند.

وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه حدود 35 دستگاه سواري (تعدادي داراي دستور توقيف) در داخل كارگاه پارك مي‌باشد و فردي به هويت معلوم به صورت غيرقانوني اقدام به اوراق كردن خودروها و فروش قطعات آنها مي‌كند.

رئیس پلیس شهرستان آباده با بيان اينكه در اين رابطه يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، تصريح كرد: با دستور مقام قضائي كارگاه مذكور كه فاقد مجوز و پروانه كسب بود پلمب شد.

 "مسعودي" عنوان داشت: نظارت و بازديد از كارگا‌ه‌هاي ضايعاتي در راستای برقراری امنیت عمومی و کسب رضایتمندی شهروندان در دستور كار پليس است و با متخلفان برابر قانون برخورد مي‌شود.

كشف کالای قاچاق میلیاردی در"كوه چنار" 

فرمانده انتظامی "كوه‌چنار" از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 550 ميليون ریال خبر داد.

 "لطف‌الله محمدي" ، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامي "كوه‌چنار" حين گشت‌زني در محور "قائمیه-شيراز" به یک سواري سمند حامل بار مشكوك و دستور ايست را صادر كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف و در بازرسي از آن 4 هزار و 520 عدد مسواک و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجي قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامی "كوه‌چنار" با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک میلیارد و 550 ميليون ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص یک نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

توقیف كاميون و كشف سوخت قاچاق در"لارستان"

فرمانده انتظامی "لارستان" از توقیف كاميون حامل 34 هزار و 800 ليتر گازوئیل قاچاق به ارزش 6 ميليارد و 500 ميليون ريال خبر داد.

 "داود امجدی"، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، ماموران انتظامی پاسگاه "چهاربركه" حین کنترل خودروهای عبوری در محور "لارستان-بندرعباس" به یک دستگاه كاميون تانکر‌دار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این كاميون 34 هزار و 800 لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، افزود: ارزش سوخت‌هاي مكشوفه برابر نظر کارشناسان 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی "لارستان" با بيان اينكه در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از مردم خواست در این خصوص هرگونه اخبار و اطلاعات را از طريق سامانه 110 در اختيار پليس قرار دهند.

کشف لیزر قاچاق در "ممسنی"

فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" از کشف یک دستگاه لیزر خارجي قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در بازرسي از یک اتوبوس خبر داد. 

 "محمد نیکبخت"، اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه "سراب بهرام" شهرستان ممسنی حين گشت‌زني در محورهاي مواصلاتي به يك دستگاه اتوبوس مسافربري مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی با بيان اينكه در بازرسي از اين اتوبوس يك دستگاه ليرز خاجي قاچاق و فاقد مدارك گمركي كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال کشف شده را 10 میلیارد ریال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامی "ممسنی" با اشاره به اينكه در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعاليت قاچاقچیان، گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام كنند.

پليس داراب ترياك كشف كرد

فرمانده انتظامي شهرستان "داراب" گفت: در بازرسي از سواري پژو 16 كيلو و 750 گرم ترياك كشف شد.

 "عليرضا نوشاد"، بيان كرد: در راستاي مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، ماموران ايست و بازرسي "قلاتويه" داراب حين گشت زني در محور مواصلاتي "بندرعباس-شيراز" به يك سواري پژو 405 مشكوك و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 16 كيلو و 750 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در پشت داشبورد جاسازي شده بود كشف شد، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

دستگیری سارق و کشف احشام مسروقه در"قیروکارزین"

فرمانده انتظامی شهرستان "قیروکارزین" از دستگيري سارق احشام و کشف 10 راس گوسفند سرقتی خبر داد.

 "قربانعلی روستا"، در تشریح این خبر بيان كرد: در پي سرقت چند راس احشام در یکی از روستاهای فراشبند و متواري شدن سارق با يك سواري پرايد به سمت شهرستان قيروكارزين، شناسايي و دستگيري وي به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي شهرستان "قيروكارزين" با انجام گشت‌زنی‌هاي محسوس و نامحسوس و ايست و بازرسي مقطعي موفق شدند سواري پرايد حامل احشام را شناسايي و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان "قیروکارزین" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 10 راس گوسفند مسروقه كشف شد، تصريح كرد: راننده سارق براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان