کد خبر: ۱۵۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۹ دی ۱۴۰۰
مدیر عامل توانیر:

تامین و توزیع برق در کشور بر مدار مدیریت جهادی و فعالیت خستگی ناپذیر است

کردی بر لزوم کار و فعالیت مضاعف برای تامین و تولید انرژی و عبور از نقاط اوج مصرف زمستانی و تابستانی تاکید کرد و اظهار داشت : در شرایط کنونی و برای عبور از نقاط حساس تامین و تولید و انتقال برق و انرژی راهی جز فعالیت بر مدار مدیریت جهادی نیست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آرش کُردی مدیر عامل توانیر، امروز ۲۹ دی ماه در  آیین معارفه مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر بر ضرورت بسیج همه امکانات و ظرفیت ها برای تامین و تولید و انتقال برق و انرژی تاکید کرد و افزود: در این عرصه باید بتوانیم بدون هیچ نگرانی و دغدغه ای از نقاط اوج مصرف تابستانی و زمستانی عبور کنیم.

مدیر عامل شرکت توانیر با اشاره به سرمای امسال و فشار بر مصرف گاز و برق در مناطق مختلف کشور و به ویژه  نقاط سردسیر افزود:  اوج مصرف برق در فصل زمستان   از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و همچنین ۱۷ تا ۲۳ اعلام شده و توصیه می شود مردم در این ساعت‌ها از مصرف بی‌رویه برق خودداری کنند.

کردی در ادامه افزود: مصرف برق درساعت های اوج مصرف فشار مضاعفی را بر شبکه برق تحمیل می کند که در زمستان و با توجه به روند افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و کاهش عرضه گاز به نیروگاه ها امکان خاموشی به دلیل کمبود گاز بیشتر متصور است و این موضوع وظیفه مصرف کنندگان را برای اعمال روش های بهینه مصرف منتفی نمی کند.

وی اضافه کرد: استفاده کمتر از وسایل پر مصرف در ساعت های مزبور و نیز جابجایی زمان استفاده از این وسایل به ساعت های کم باری، ضمن کاهش مصرف صرفه جویی خوبی در هزینه های مشترکان ایجاد می کند.

مدیر عامل شرکت توانیر در ادامه به برخی ظرفیت های تولید و انتقال و توزیع برق در استان فارس و بوشهر اشاره کرد و افزود: این مناطق در فعالیت های تامین انرژی در کشور شاخص ساز هستند ، ظرفیت هایی بی بدیل و شگرف در این مناطق وجود دارد که باید به فعل تبدیل شود، با فعالیت و مدیریت جهادی میتوان بر مشکلات موجود غلبه کرد ، مدیران حوزه برق می بایست همه توان خود را بکار گیرند تا بتوانیم بیشترین بهره بروری را با توجه به محدودیت امکانات به ثبت برسانیم.

 کردی خاطر نشان کرد: بسیاری از صنایع به ویژه در مناطق جنوب و مرکز کشور وجود دارند که برای چرخش صنعت و رونق تولید نیاز به تامین برق دارند ، مدیران ، مسوولان ، مهندسین و متخصصین در حوزه تامین و تولید و انتقال برق باید پاسخگوی همه این نیازها باشند و شرایطی فراهم گردد که صنعت معطل برق نباشد ، هیچ شهرک صنعتی و هیچ صنعت پایین دستی نباید بخاطر نبود و فقدان برق معطل باشد و باید با تامین برق از همه ظرفیت های صنعتی کشور بهره گیری شود.

  فارس نیاز به تامین زیر ساخت های صنعتی برق دارد

 محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این آیین با بیان اینکه استان فارس در آستانه شتاب صنعتی شدن و جهش تولیدات صنعتی است افزود: این استان نیاز به تغییر زیرساخت های تولید انرژی و تقویت آن و زمینه سازی برای تامین و توزیع بهینه برق صنعتی به ویژه در مناطق جنوب و مرکز است.

وی در ادامه با ستایش توانمندی های موجود در این استان برای پیمودن این راه سخت افزود: فارس استان نخبگان در حوزه صنعت و دانشگاه است ، ارتباط صنعت و دانشگاه در این استان زبانزد است ، استفاده از این ظرفیت ها می تواند زمینه ساز تولید و توزیع بهینه برق و انرژی باشد ، ما در این حوزه بر کار تیمی و گروهی تاکید میکنیم ، تاکید مدیریت ارشد استان نیز بر توسعه کار تیمی و گروهی است ، استان فارس نیاز به نیروگاههای جدید خورشیدی دارد ، هم در بخش انرژی های نو و هم در بخش احداث نیروگاهی فارس می بایست توسعه بیشتری یابد تا بتواند در آینده نزدیک پاسخگوی مصارف برق صنعتی باشد.

رضایی کوچی خاطر نشان کرد: استان فارس همچنین استان کشاورزی و تامین کننده بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی کشور است که نیاز با تامین برق برای راه اندازی چاه‌های برق دارد ، هوشمند سازی فعالیت ها ، جذب حداکثری بودجه ، تعامل با محموعه مدیریتی استان و هم افزایی بین بخشی و مدیریت جهادی فرصت هایی است که فرا روی مدیریت جدید در برق منطقه ای  است و باید از همه این ظرفیت ها استفاده شود.

360 طرح عمرانی و صنعتی ابلاغ شده در فارس نیاز به 70 هزار میلیارد تومان اعتباردارد

یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر نیز در این مراسم ، فارس و جنوب کشور را شاهراه اصلی تامین برق حداقل 90 درصد از مناطق کشور دانست و گفت: این حجم گسترده از تاثیر گذاری زیر ساخت های فارس و جنوب کشور در تامین و انتقال برق و انرژی رسالت و مسوولیت مدیران این مجموعه را سنگین تر می کند.

وی با تقدیر از اعتماد و حمایت مدیران کشوری توانیر و مدیریت ارشد استان فارس و همچنین مجموعه مدیران و کارشناسان و متخصصین برق در این استان اضافه کرد: برق فارس مجموعه ای از مدیران و کارشناسان و متخصصین پاکدست و جهادی در اختیار دارد و انتظار است در دوران جدید مدیریت با کار و تلاش دوچندان همه عرصه های خدمت در این استان و جنوب کشور شاهد تلاش دوچندان باشد تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای تامین برق در این منطقه باشیم.

حقیقی اضافه کرد: فارس و بوشهر در بسیاری از زمینه ای تامین و تولید برق و انرژی در کشور در رتبه های برتر قرار دارند ، این مناطق جایگاه نخست در تدد طرح های احداث شده و حفاظت از زیر ساخت ها را دارند و در مقدار و تعداد طول خطوط و ظرفیت های منصوبه رتبه هی برتر داریم از این رو باید از این توانمندی ها برای تولید بیشتر و بهینه برق و انتقال سریع و ایمن و توزیع گسترده آن استفاده کرد.

به گفته این مقام مسئول مناطق جنوب زیر مجموعه برق منطقه ای فارس تنها منطقه تولید و تامین برق هسته ای در کشور است که با ایجاد بستر لازم برای انتقال این انرژی پرکاربرد بیشترین تاثیر را در رونق کار و تلاش صنعتی در کشور دارد.

در پایان این مراسم حکم انتصاب  ید الله حقیقی به عنوان مدیر عامل برق منطقه ای فارس و بوشهر قرائت شد و این حکم توسط معاون عمرانی استانداری فارس به وی اهداء گردید.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان