کد خبر: ۱۵۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

۱۰ درصدفضا‌های آموزشی فارس نیازمند تخریب و بازسازی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس گفت: در کل استان ۷ هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی دایم که قریب به ۱۰ درصد این فضا‌ها نیازمند تخریب و بازسازی است و تلاش زیادی در سال‌های اخیر صورت گرفته است برای اینکه مدارس ایمنی را داشته باشیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سرفراز موصلی در آیین کلنگ زنی واحد آموزشگاه دولتی سردار شهید مرتضی جاویدی، گفت: ناحیه ۳ شیراز یکی از نواحی است که سرانه فضای آموزشی از میانگین کل استان پایین‌تر است، به همین دلیل اداره کل نوسازی مدارس با تغییر در تصمیم‌گیری مقدار سرانه ۳۶ پروژه عملیات اجرایی را بطور همزمان در این ناحیه آغاز کرد که بخشی از آن افتتاح و بخشی دیگر در حال تکمیل است.

بنابه گفته این مقام مسئول، در سراسر استان ۷ هزار و ۸۰۰ فضای آموزشی دایم که قریب به ۱۰ درصد این فضا‌ها نیازمند تخریب و بازسازی است و تلاش زیادی در سال‌های اخیر صورت گرفته است برای اینکه مدارس ایمنی را داشته باشیم.

موصلی گفت: اگرچه استان فارس از میانگین سرانه فضای آموزی کشور بالاتر است، اما از میانگین استاندارد که ۸.۲ مترمربع هست فاصله داریم و برای بازسازی مدارس نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس خاطرنشان کرد: در طرح جمع آوری بخاری نفتی در دو سال اخیر قریب به ۸۰ میلیارد تومان هزینه شد و این بخاری‌های نفتی جمع آوری شد.

وی گفت: همچنین در طرح جدید که ظرف کمتر از یکماه آینده آغاز می‌شود با قریب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بخاری‌های دیواری از تمامی مدارس استان جمع آوری خواهد شد.

موصلی با اشاره به اینکه طرح آجر به آجر برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان اجرا شده تا خود دانش‌آموزان با هر توان مالی نیز با فرهنگ ساخت مدرسه آشنا و در این امر سهیم شوند، افزود: از ابتدای اجرای این طرح قریب به ۷ هزار نفر در استان فارس در این طرح مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس گفت: او گفت در این طرح مبلغ بیش از یک میلیارد تومان جمع آوری شد و برای یک فضای آموزشی در یک شهرستان محروم فارس هزینه شد و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان