کد خبر: ۱۵۲۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان فارس اجرایی می شود

کرمی از طرح جامع جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر به صورت جدی و در قالب جدیدی خبر داد و گفت: این طرح در دوره های گذشته به صورت موردی و با همکاری و حمایت بهزیستی و دستگاه قضایی انجام میشد، اما اکنون با افزایش ظرفیت پذیرش مقرر گردیده ۵۰ درصد تامین هزینه از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و ٥٠ درصد از طریق منابع استانی انجام شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس شنبه دوم بهمن در یک نشست خبری از طرح جامع جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر به صورت جدی و در قالب جدیدی خبر داد و گفت: این طرح در دوره های گذشته به صورت موردی و با همکاری و حمایت بهزیستی و دستگاه قضایی انجام میشد، اما اکنون با افزایش ظرفیت پذیرش مقرر گردیده ۵۰ درصد تامین هزینه از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و ٥٠ درصد از طریق منابع استانی انجام شود.

وی با بیان اینکه در این طرح موظف هستیم تا ابتدای دهه فجر همه معتادان متجاهر در کل استان فارس را جمع آوری کرده و در مراکزی که بهزیستی تعیین می کند یا مرکز ماده 16 ساماندهی کنیم، افزود: مرحله اول جمع آوری است سپس درمان و در 6 ماهه دوم باید با طبق ابلاغ دادستانی کل کشور در راستای توانمند سازی و اشتغال این افراد، طرح را به یک سال برسانیم .

کرمی با بیان اینکه این طرح در فارس متفاوت از سایر استان‌های کشور اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: همدلی و تعامل در سطح فارس اتفاق افتاده و با همکاری همه جانبه توانسته‌ایم این طرح را به سرانجام برسانیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به اینکه طرح از یکم دی ماه آغاز شده است، گفت: با توجه به سابقه اجرای طرح در دوره‌های قبل برآورد ما وجود ٢ هزار تا ٢٢٠٠ نفر معتاد متجاهر است و در شرایط فعلی 1578 نفر در این طرح جمع آوری شده اند.

وی با بیان اینکه مهم ترین تفاوت‌ این طرح با دوره های قبل ایجاد بستر اشتغال برای معتادان پس از ترک است، اظهار کرد: ازتعداد ذکر شده قریب به 300 نفر معتاد غیر بومی وجود دارد.

کرمی در ادامه به وجود ۱۶ محله پر آسیب در شیراز، اشاره کرد و گفت: در راستای تامین امنیت در این محلات مردم درخواست دارند تا دستگاههای انتظامی و امنیتی ورود کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  به چرخه پر هزینه نگهداری و درمان و اشتغال معتادان نیز اشاره کرد و افزود: شهرداری امکانات و فضاهای بلااستفاده‌ای دارد که با حمایت خیرین می توان برگشت پذیری اجتماعی معتادان را میسر  کرد.

وی  در ادامه به جانمایی مراکز ذکر شده برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: 4 نقطه خارج از مرکز استان مشخص و مقرر شده تا برای پوشش معتادان شهرستانی راه‌اندازی شوند.


 کرمی در پایان عنوان کرد: مرودشت، داراب، فسا و کوه چنار چهار نقطه ای هستند که در 4 قسمت استان جهت راه اندازی مراکزی برای طرح در نظر گرفته شده اند.

انتهای پیام/س







نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
0
من که همسر یک معتاد هستم کی باید مخارج زندگی من ودخترم بدهد