کد خبر: ۱۵۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
از دیدگاه امام خمینی(ره):

انقلاب اسلامی یک انفجار بزرگ بود که جهان را تغییر داد

پیشقدم گفت: از نظر امام خمینی انقلاب اسلامی در دیدگاه مردم و در تاریخ بشر یک انفجار بزرگ بود که آن را را انفجار نور می نامد که جهان را تغییر داد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،  انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست. رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند. 

ایشان  از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در صدد بودند با ارائه تعاریف ناب از ماهیت انقلاب اسلامی اذهان مردم را به این واقعبت متوجه سازند که انقلاب اسلامی علی رغم مشابهت ظاهری با دیگر انقلابها از خصائص دیگری برخوردار بوده، به گونه ای که در خصوص پیدایش انقلاب اسلامی ایران می فرمایند: تردید نیست‏ که‏ این‏ یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارتزده عنایت شده است. 

حضرت امام خمینی (ره) در چارچوب مبانی معرفتی خود بر خلاف تمامی نظریه های داده شده شکل گیری انقلاب اسلامی ایران را از دیگر انقلابها متمایز معرفی می نمایند و عواملی همچون سیاستگذاری رژیم سابق و ظلم و ستم ازآن تنها به عنوان عوامل فرعی در زمینه سازی انقلاب اسلامی یاد نموده و عامل اصلی در این پدیده بزرگ را اراده حق تعالی می دانند وبا تاکید بر معنویت و گرایش به خداوند و ایمان آن را عنصر اصلی و شکل دهنده به انقلاب اسلامی ایران معرفی می نمایند.

 محمد کاظم کاوه پیشقدم قائم مقام معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه های آزاد اسلامی کشور در گفتگو با شیرازه، انقلاب اسلامی را یک انفجار بزرگ از دیدگاه امام خمینی  میداند و معتقد است باید از زوایای متفاوتی به ان نگاه کرد.

وی افزود: از نظر امام خمینی انقلاب اسلامی در دیدگاه مردم و در تاریخ بشر یک انفجار بزرگ بود که آن را را انفجار نور می نامد که جهان را تغییر داد.

پیشقدم ادامه داد: از دیدگاه امام خمینی،  انقلاب اسلامی به مستضعفین آگاهی رساند و مسیر تاریخ را به سمت شناخت اصلی حقیقت و دریافت واقعی مستضعفین حرکت داد و همچنین خود آگاهی را در جوامع افزایش داد .

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی  تقریباً درهمه زمینه‌های اصلی جامعه از جمله زمینه های فرهنگی، سیاسی،  اقتصادی و...  دستاوردهای بزرگی داشته ، که مهمترین آنها عرصه انتخابات، تعیین سرنوشت کشور، استقلال‌طلبی، نه شرقی نه غربی، حرکت به سمت خودکفایی و شکوفایی است.

این استاد علوم سیاسی، توان مقاومت در برابر استکبار جهانی، گسترش اندیشه های اسلام محور و مقاومت اسلامی در تمام کشورهای مسلمان و همچنین شکست دادن آمریکا در تمام زمینه‌ها را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود:  در حوزه فرهنگی، گسترش فرهنگ اسلام و فرهنگ تشیع، باورمحوری، ایمان محوری و در حوزه‌های اقتصادی هم کارهای کلان و بزرگی در کشور صورت گرفته که میتوان به سد سازی، راه آهن،  ساخت فرودگاه‌ها، ساخت بیمارستان ها، دخالت دادن مردم در تصمیم گیری های خودشان مثل انتخاب نمایندگان مجلس و شوراهای شهر اشاره کرد.

وی در پایان اظهار کرد: باسواد شدن بیش از ۹۰ درصد اقشار جامعه درحالی که در سال ۵۶ کمتر از ۴۰ درصد جامعه سواد خواندن و نوشتن داشتند از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی  است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان