کد خبر: ۱۵۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

اهدای عضو کودک ۷ ماهه لامردی به بیماران نیازمند

مدیر پیوند اعضای بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز گفت: برداشت و اهدای عضو خردسال ترین فرد مرگ مغزی در استان فارس در بیمارستان لامرد انجام شد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سیاوش غلامی مدیر پیوند اعضای بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز گفت: اعضای بدن کودک ۷ماهه لامردی که به دلیل سانحه رانندگی به همراه خانواده بوده دچار مرگ مغزی می شود.

وی گفت: به دلیل نامساعد بودن شرایط بیمار، قابلیت انتقال به شیراز میسر نشد که تیم پزشکی مان به مدیریت دکتر جعفری به لامرد اعزام و برداشت اعضا در بیمارستان لامرد انجام شد.

بنابه گفته غلامی، پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها این عمل خداپسندانه انجام و عضو به شیراز انتقال داده شد.

مدیر پیوند اعضای بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز  گفت: این خانواده ایثارگر کبد را به کودک دوسال و دوماهه از استان گلستان اهدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط رضایت گیری بسیار دشوار بود چون پدر، مادر، دوخواهر و برادر در بخش بستری بودند که پروسه بسیار سختی بود و با همکاری عمو، دایی، و از همه مهم تر پدرشان که در بالین درمان بودند رضایت را کسب کنیم.

غلامی گفت: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان