کد خبر: ۱۵۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

غفلت از نشاط در برگزاری جشن‌های ملی پذیرفته نیست

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه جشن در ایران یک آیین ارتباط با خداوند است، گفت: موسیقی حرام نیست بلکه باید مانع ازنوع موسیقی که غفلت می‌آورد در جشن ملی و میهنی شویم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز، ۴ بهمن در نشست هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان گفت: یکسری کارها در راستای گرامیداشت دهه فجر توسط دستگاه‌ها در حال انجام است که مانند همه فعالیت‌های دیگر خداوند می‌بینید و ملائکه می‌نویسند و روز قیامت هم همراه ما خواهد بود. خداوند می‌فرماید اگر کسی کار خوب و با کیفیت ارائه کند، ضایع نمی‌شود، یعنی کار بدون کیفیت، ضایع است.


آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ۲۷ کمیته برای بزرگداشت دهه فجر در فارس در راستای برگزاری یک جشن دینی و ملی راه‌اندازی شده است، گفت: تا نامی از جشن به میان آورده می‌شود، یک بار معنایی ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد که بسیاری این بار معنایی را بد برداشت می‌کنند و بد هم عمل می‌شود. جشن در فارسی یک آیین ارتباط با خداوند است که پیش از اسلام همچنین بوده است و وقتی از جشن سخن به میان می‌آید، ذهنیت به سمت اینکه باید نشاط باشد می‌رود اما غفلت با واقعیت عید و جشن منافات دارد.

وی اظهار کرد: موسیقی حرام نیست بلکه باید جلوی آن نوع موسیقی که غفلت می‌آورد در جشن ملی و میهنی گرفته شود، لذا نشاط بله غفلت نه و باید چارچوب مشخص شود و یاد بگیریم و یاد بدهیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: کاری به گزارش آماری نداریم اما ۲۷ کمیته داریم که اگر هر کمیته‌ای در طول دهه فجر سه کار اثرگذار و با کیفیت داشته باشد بار خودمان را می‌بندیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته در مراسم شهادت شاهچراغ(ع) خجالت کشیدم، تأکید کرد: باید کار مناسبی برای شهادت احمد بن موسی(ع) انجام شود. در مناسبتی مانند عاشورا کربلا محور است اما در شهادت احمد بن موسی(ع) شیراز محور است و باید کاری کرد.

انتهای پیام/م
نظرات بینندگان