کد خبر: ۱۵۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
معاون رئیس جمهور در شهرستان فیروزآباد؛

نقش ویژه عشایر در زمینه سازی و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس غیرقابل انکار است

قاضی زاده هاشمی گفت: عشایر در زمینه سازی انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و یکی از محورهای دفاع از حرکت امام خمینی (ره) در سال 1342، حمایت رزمندگان بزرگ ایل قشقایی و عشایر است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، یادواره شهدای عملیات های کربلای ۴ و ۵ و شهید علی اکبر حبشی در شهرستان فیروزآباد با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همت سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به حمایت قشقایی ها در سال 1342 از امام خمینی (ره) اظهار داشت: عشایر در زمینه سازی انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و یکی از محورهای دفاع از حرکت امام خمینی (ره) در قضیه انجمن های ایالتی و ولایتی، حمایت رزمندگان بزرگ ایل قشقایی و عشایر است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا به موقع کلام امام (ره) را درک کردند، افزود: شهدا به دلیل بصیرتشان به قله رسیدند، چرا که شهادت قله زندگی هر فرد است. انسان ها بدانند مرگ سراغ همه ما می آید، وقت و زمان این دنیا محدود است و به سرعت در گذر است.


نقش ویژه عشایر در زمینه سازی و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس غیرقابل انکار است


رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه افراد ثابت قدم مدام در حال تلاش کردن هستند و از راه لحظه ای غفلت نمی کنند، تاکید کرد: شهدا الگوی واقعی جامعه ما هستند، امروز شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام تلنگری هستند برای ما تا فکر نکنیم جهاد و ایثار تمام شده بلکه مستمرا ادامه دارد.

خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد هم هست

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مبارزه با دشمن ابعاد مختلفی دارد گفت: دشمنان سعی می کنند با فشار به معیشت، مردم را از انقلاب و نظام دور کنند. تا انقلاب اسلامی و فریاد های حسینی ما هست، دست از سر ما بر نمی دارند و این راه تمام نمی شود و ادر طول تاریخ این رویه دشمنان بوده است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه مشکلات موجود در شان ملت ایران نیست اظهار داشت: این مسائل به دلیل آن است که توکل خود را از دست داده ایم زیرا خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد هم هست.

وی با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند گفت: شهدا براساس آیات قرآن زنده اند و دست شان باز است و هر کسی که دست به سوی آنان دراز کند را دستگیری می کنند و این ما هستیم که نیازمند یادآوری قهرمانی شهدا هستیم تا یاد کنیم این افراد چه کسانی بودند و چه رشادتها و جانفشانی هایی کرده اند و وظیفه امروز بنیاد شهید و خانواده شهدا این است که شهدا را به خوبی معرفی کنند و اجازه ندهند شهدا به اشتباه به جامعه معرفی شوند.

محافل شهدا باید عمل کردن به آرمان های شهدا را به ما یادآوری کند

فروردین نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین گفت: این محفل به یاد شهدای گرانقدر عملیات کربلای 4 و 5 برگزار شده، شهدایی که با خون خود به ما درس آزادگی، ولایتمداری، عشق به میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایستادن در مقابل سیتره کفر و استکبار جهانی را دادند و اینک ما با کوله باری از مسئولیت که آن عزیزان بر عهده ما گذاشته اند می رویم تا رسالت خود که همان پاسداری از آرمان های گرانسنگ آنان است جامه عمل بپوشانیم.


نقش ویژه عشایر در زمینه سازی و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس غیرقابل انکار است


وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطاب به مردم و مسئولان گفت: شهدا نرفتند تا ما فقط سالی یکبار یا چندبار یادواره هایی به نامشان برپا کنیم هر چند این کار با فضیلت و ارزشمند است اما آنچه مهمتر است این است که محافل شهدا عمل کردن به آرمان های شهدا را به ما یادآوری کند که می توان آن را در یک عبارت خلاصه کرد و آن اطاعت بی چون و چرا از رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی است.

در پایان مراسم با اهدا لوح و گل بصورت نمادین از برخی از خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان شهرستان تقدیر و تشکر شد.

نقش ویژه عشایر در زمینه سازی و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس غیرقابل انکار است


نقش ویژه عشایر در زمینه سازی و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس غیرقابل انکار است

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان