کد خبر: ۱۵۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
سخنگوی دولت:

مردم در دهه فجر منتظر خبرهای خوشی باشند

بهادری گفت: در دهه فجر باید منتظر خبرهای خوش و افتتاح پروژه های ملی و اقتصادی خوب باشیم‌.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه وعده داد « به تدریج شاهد خبرهای خوبی در حوزه‌های اقتصادی خواهیم بود» که «افتتاح طرحهای ملی و اقتصادی در دهه فجر» از مصادیق آن است.

 سخنگوی دولت در ادامه به صحبت‌های اخیر وزیر اقتصاد اشاره کرد. خاندوزی دو روز پیش گفته بود «بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را «بدون ضامن» انجام دهند.»

به گفته معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد «شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی دولتی شامل وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌های و شرکت‌های دولتی کسانی هستند که شرایط دریافت این وام را دارند.»

بهادری جهرمی گفت: کلیه متقاضیان تسهیلات خرد که رتبه اعتباری آنها B ،A و C است، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان می توانند، بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به همراه یک سفته یا چک، اقدام کنند.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره سرنوشت « طرح رتبه بندی معلمان» اینگونه پاسخ داد:  «علی رغم مشکلات عدیده‌ای که این لایحه برخوردار بود که بدون پیش بینی منابع پایدار و هزینه های ناشی از این لایحه و در روزهای پایانی دولت قبل به مجلس داده شد، با این وجود دولت سیزدهم رسما موافقت خود را با این لایحه اعلام کرده است.»

لایحه رتبه بندی معلمان  ۲۴ آذر ماه در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد.

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان هم اخیرا گفت که "شورای نگهبان کلیات این مصوبه را قبول دارد اما در برخی موارد ابهامات و اشکلاتی موجود دارد که اگر برطرف شود با مصوبه‌ای قابل اجرا مواجه خواهیم شد. بنابراین دولت و مجلس باید جلساتی را در این باره برگزار کنند".

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان