کد خبر: ۱۵۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

سرعت ابتلا به بیماری کرونا در فارس رو به افزایش است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش سرعت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در فارس و انتقال آن بین افراد خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سید وحید حسینی در چهارصد و هفتاد و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به روند افزایشی مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان فارس، از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس ابراز نگرانی نکرد.

وی گفت: بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها در برابر این بیماری، به سرعت وضعیت استان را بحرانی می‌کند و این امر عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به سرعت بالای اُمیکرون و گستردگی شیوع آن در جامعه، گفت: در صورت افزایش موارد ابتلا به این بیماری، آمار بستری در بیمارستان‌های استان نیز افزایش می‌یابد، بنابراین جدی نگرفتن آن باعث تغییر وضعیت کرونایی فارس می‌شود.

دکتر حسینی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به اُمیکرون در سطح استان، گفت: افراد با علائم مشکوک به کروناویروس با مراجعه به موقع به پزشک و مراکز ۱۶ ساعته و شناسایی سریعتر مبتلایان، اجرای صحیح قرنطینه و مراقبت، می‌توانند از پیشرفت علائم بیماری و گسترش آن در بین افراد جامعه پیشگیری کنند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس به ویژه از سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست تا با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات و مکان‌های شلوغ و پرتردد، از ابتلای خود به این بیماری جلوگیری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به گستردگی مراکز انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس در استان و امکان دسترسی آسان به این مراکز گفت: یکی از راهکار‌های مهم و تاثیرگذار در پیشگیری از ابتلا به نمونه شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از ویروس به ویژه سویه اُمیکرون، تزریق واکسیناسیون علیه این بیماری و تکمیل آن با تزریق دُز سوم واکسن است که نقش مهمی در ایمنی افراد در برابر این بیماری دارد.

وی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی دیروز تاکنون در فارس، به ارزیابی وضعیت افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

حسینی همچنین وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان